King 3.0 met fuelie 29 cc start niet

lagers die stofdicht zijn zitten rubber ringen over de kogels, houd in dat er bijna geen olie bij de kogels kan komen.
bij nitro motoren is 1 kant van het lager open dus zonder rubber schilt.

mvg Hans

oke ik snap wat je precies bedoelt.

Ja, ik heb er stofdichtelager in gedaan waar dus zoeen rubber/stalen ringetjes in zit. ( die ringen kan je er gewoon uit halen ) Als je de sealringen vervangt door lagers moet je wel de buitenste afdichting ring laten zitten in de buitenste lagers van de motor, zo dat er geen zand in en tussen kan komen.

Veder zijn die lagers al van zich zelf gesmeerdt en hoeven dus geen olie van de motor te krijgen.

( die lagers gebruiken wij ook in de modelbouw botenen die draaien zo 20.000 toeren en dat gaat gewoon goed )
 
De motoren op een KM hebben een 28mm krukas, behalve de 30.5 cc.. die heeft een 30mm.
Gewoon even mee naar de dealer inderdaad, deze rijd zelf met een KM en hebben voorheen karts gedaan, dus verstand motoren hebben ze wel (reeds gepbd).
 
Zenoah gebruikt nu bij de nieuwe 4-bolt motoren ook lagers die voorzien zijn van een stofdichte afdichting als keerring.
Alleen haalt deze afdichting het bij lange na niet bij de keerringen met stoflip.
De lagers die voorzien zijn van een schiltje zijn stof en spatwaterdicht.
Degene die aan revisie en tuning doen vervangen bijna allemaal deze lagers weer voor keerringen met een stoflip.
En waarom we dat doen,,,,, simpel!
De lagers met schildje zijn zo lek, met alle nare gevolgen van dien!
Is ook niet zo vreemd met een onderdruk die onder in de motor optreedt

Een revisie is bij lange na niet zo duur als men denkt.
Meestal ben je zo rond de 100 euro kwijt,,,,,
Een nieuw blokje kost al snel boven de 200 euro.
Ik heb tot nu toe maar 1 blok hier gehad die niet meer te redden viel.

Mooi dat er een 28mm krukas in zit!
Kan er zonder problemen een zenoah 26cc op.
Dit is toch wel de beste optie,,,,,,
 
Laatst bewerkt:
Fast Eddy schijnt ook goede lagers te maken, althans veel over gehoord. Hoe is de ervaring over deze lagers hier?
 
Hmm, Ron, volgens mij sla je nu een beetje door met die promotie en reclame campagne van je.. dat dat allemaal maar zo mag hier..? ( en elders;) )
Ik en heeel veel andere mensen rijden al jaren naar volle tevredenheid met een bepaald merk tuning motor waarvan ik de naam hier dus maar niet zal noemen. Bij al deze motoren blijven de lagers gewoon allemaal zitten, zoals bij Zenoah bedoeld is en dat gaat prima. Zonder problemen of lekkage..

grtz. Erwin.
 
Ik heb mijn Posts aangepast!
Mijn excuses daarvoor!
Maar om er even op terug te komen, wat bedoel je met elders!

Over die keerring/stofdichte lager kwestie zijn verschillende voorbeelden naar voren gekomen.
Een ieder heeft zo zijn mening hierover,,,,,,
 
Laatst bewerkt:
Zenoah gebruikt nu bij de nieuwe 4-bolt motoren ook lagers die voorzien zijn van een stofdichte afdichting als keerring.
Alleen haalt deze afdichting het bij lange na niet bij de keerringen met stoflip.
De lagers die voorzien zijn van een schiltje zijn stof en spatwaterdicht.
Degene die aan revisie en tuning doen vervangen bijna allemaal deze lagers weer voor keerringen met een stoflip.
En waarom we dat doen,,,,, simpel!
De lagers met schildje zijn zo lek, met alle nare gevolgen van dien!
Is ook niet zo vreemd met een onderdruk die onder in de motor optreedt

Kwaliteits verschil heb je ook nog in lager met schiltjes hoor.
Deze lager die ik er nu in heb zitten wordt ook gebruikt door iemand anders die ken in een twinblokje gebruikt en dit blokjes heeft al meer als 10 liter gedraait bij toeren van 20.000 en de lagers zijn nog gewoon 100 % dicht.
 
Ik heb mijn Posts aangepast!
Mijn excuses daarvoor!
Maar om er even op terug te komen, wat bedoel je met elders!

Over die keerring/stofdichte lager kwestie zijn verschillende voorbeelden naar voren gekomen.
Een ieder heeft zo zijn mening hierover,,,,,,


Precies, ik had dit bericht over het hoofd gezien.

Iedereen zijn eigen mening over keerring/stofdichte lager enz.
 
Laatste stand van zaken,

Ik ben er mee naar Toprc geweest (de dealer) en die beoordeelde de schade als weinig. Het is hoofdzakelijk fijnstof dat is gaan aankoeken. Zit waarschijnlijk ook nog in de carburateur. Dus ik ga hem helemaal schoonspoelen met benzine en daarna weer in elkaar zetten. (de cilinder)
Bedankt in ieder geval voor alle adviezen. Ik ga hiermee aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Laatste stand van zaken. Ik hem hem helemaal uit elkaar gehaald,(cilinder, carburateur) schoongemaakt, en een nieuwe carburateur erop gezet.
Daarna helemaal opniew afgesteld. Hij loopt weer,ik kan weer vooruit. Iedereen bedankt voor de adviezen. Heb er veel aan gehad.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Back
Top