E-REVO topic

Ik wil nieuwe velgen en banden kopen voor het bashen (en soms op asfalt) met de ERBE en zou graag wat advies willen van jullie.

Het liefst wil ik de Maximizer Beadlocks gaan gebruiken. Of raden jullie andere merken aan? Wat kan ik het beste nemen qua offset?

Lees goede berichten over de allround Masher banden van Proline. Anders zou ik voor de Badlands gaan.
De grote vraag is, welke maat moet ik hebben voor de banden. De maximizers hebben een vaste maat toch?
Als ik voor de 40 series ga, zijn de wielen dan niet te zwaar voor 18/54 op 4S met stock assen?

Op de site van Maximizer kom ik de goedkopere groene uitvoering tegen, alleen zij leveren niet aan NL. En bij andere aanbieders kosten ze weer meer.
Waar kan ik mijn wensenlijstje het beste vervullen. Zag een goedkope aanbieder in de VS, maar dan zijn de verzendkosten weer 50,- dollar.

Hoop advies te krijgen en er mijn voordeel mee te kunnen doen. Alvast mijn dank.

Groet,

Wiggy
 
ik heb de pro-line bad lands. Ze zijn toppie voor op het gras maar op asfalt slijt het nog wel snel. Dus misschien een setje onroad banden erbij :D?
 
Heb zelf Hong Nor The-X banden, welke ik al een jaar lang all around gebruik. Ok, nu ben ik een beetje voorzichtig op het gas op asfalt om de banden te sparen, maar dan nog. en die doen het gewoon erg goed. (vind het zelf nog steeds de prettigste banden die ik er tot nu toe op heb gehad. doen het alleen niet goed op het strand oid. (diep mul zand.)

Als ik moet kiezen tussen Mashers en Badlands, zou ik zelf voor de Mashers gaan, omdat die het op straat en op (mul) zand beter zullen doen als de badlands. op gras en klei vind ik de badlands weer beter. maar all around zou ik voor de mashers gaan omdat die een slijtvaster profiel hebben.

Is er een specifieke reden waarom je per se beadlocks wilt trouwens? als je de band en velg netjes ontvet met wasbenzine, en dan met goede lijm de band er op lijmt, gaat deze nooit weer los. :) (wel even gaatjes in de band maken, en de gaten in de velg dicht maken.)
 
maximizer beadlocks

ik heb de maximizer beadlocks. nadeel is dat die vrij zwaar zijn en vooral: ze slijpen met die metalen ring in de voorste draagarmen van je ERBE bij bochten.
Ik weet niet of er bepaalde "offsets" zijn waarmee je dit oplost?

nu ja, ik rij er nu 6 maand mee rond en afgezien van 2 sleufjes in mijn voorste draagarmen ben ik er eigenlijk wel zeer tevreden over
 
ik zou voor 1/2 offset velgen gaan. word de auto breder van, en de velgen komen niet in de buurt van de draagarmen. :) (uiteraard kun je ook de stuuruitslag even verkleinen, zodat die de draagarmen niet raakt.)
 
Heb die idd ook liggen, in half offset met mulchers. Wereld banden, velgen zijn ook goed imo.

Je moet nagaan, dat je elke band kaal krijgt, of je nu on of offroad banden neemt.
Als je met je eigen 1/1 auto zo zou rijden houden je banden het nog geen middag vol.
Hoort nu eenmaal bij de hobby, slijtage.
Beste is wel, onroad banden voor onroad rijden en offroad banden voor offroad, daar zijn ze ten slotte voor gemaakt ( en anders de concequentie accepteren ;-) )
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik wil uiteindelijk ook een offroadset en een onroadset, maar wil eerst de offroadset aanschaffen.
Begrijp dat er een paar merken/types de betere of populaire zijn en op persoonlijke ervaring/keuze worden aangeschaft.

Maar graag lees ik toch meer over welke maten ik voor de banden en velgen (hoeft niet perse beadlocks te zijn) moet hebben.
Als ik maar weet welke maten op de ERBE passen ben ik al een stuk verder.

Thanks in advance.
 
Beschermhoes

Hallo,

Ik heb een (hele) tijd geleden een stuk gelezen over een beschermhoes die past over een revo 1/10 (onder de kap). Heb er toen niet verder bij stil gestaan omdat ik zelf niet door de blubber rij. Mijn zoontje van 5 vindt echter niets leuker dan door de blubber en water rijden. Om nu niet iedere week een nieuwe Esc te moeten bestellen,wil ik graag een hoes over mijn revo doen.

Vraag: Waar kan ik zo'n ding bestellen. En geeft het mischien oon een over tray voor een revo 1/10 of zijn die alleen te verkrijgen voor een slash.

Groetjes John
 
hallo,

dit is de mijne


heb alles los gehad, loopt nergens stroef en nergens aan
?????

Tja je moet je wielen ook van de grond doen om de snelheid van je servo's te zie, je remt de servo's nu af. In het eerste filmpje zie je dat het getest word met de wielen van de vloer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb een (hele) tijd geleden een stuk gelezen over een beschermhoes die past over een revo 1/10 (onder de kap). Heb er toen niet verder bij stil gestaan omdat ik zelf niet door de blubber rij. Mijn zoontje van 5 vindt echter niets leuker dan door de blubber en water rijden. Om nu niet iedere week een nieuwe Esc te moeten bestellen,wil ik graag een hoes over mijn revo doen.

Vraag: Waar kan ik zo'n ding bestellen. En geeft het mischien oon een over tray voor een revo 1/10 of zijn die alleen te verkrijgen voor een slash.

Groetjes John

Jij bedoelt deze TRAXXAS E-REVO & (BRUSHLESS EDITION) SHROUD W/VELCRO CLOSURE 20-2644 - Outerwears, Inc. - Original manufacturer of Pre-Filters & Shockwears

Maar met een douchemuts van de hema kom je ook al een heel eind.
 
Hoi,
Bedankt voor de link. Dat is inderdaad de gene die ik bedoelde.

Hoezo douche muts. Snap dat hij dan waterdicht is,maar krijgt de motor/Esc dan nog genoeg rijwind koeling.

Grrtz
John:)
 
Kwestie van meten.
Als het vochtig is, is het meestal ook wat koeler.

En als je het waterdicht wil hebben, omdat je zoontje door de bagger wil zou je ook brushed kunnen overwegen?
 
Hoi

Ga het proberen met een badmuts. Hij vindt het gewoon leuk om volgas door de blubber te rijden.

Of mischien toch een boot.:p
Greetz
 
Tja je moet je wielen ook van de grond doen om de snelheid van je servo's te zie, je remt de servo's nu af. In het eerste filmpje zie je dat het getest word met de wielen van de vloer.

Om de filmpjes te vergelijken heb je natuurlijk gelijk, maar om een goede servo te selecteren niet.

Een servo moet uiteraard ook op de moeilijke momenten genoeg kracht hebben om de auto te kunnen sturen. Beste manier is auto door de vering te drukken op een redelijke grove ondergrond en dan kijken of je nog steeds goed kunt sturen.
 
Das geen slimme manier van servo's testen, in de praktijk stuur je ook als je rijdt, je gaat toch ook niet de wielen van je 1:1 wagen op die manier testen?

Ik heb een 25 kg servo op mijn FG en die zal niet sturen als ik stil sta en de vering indruk. Zelfs op mijn nieuwe Savage stuurt de servo slechts een klein beetje uit als die stil op de grond staat.
 
Een servo moet uiteraard ook op de moeilijke momenten genoeg kracht hebben om de auto te kunnen sturen. Beste manier is auto door de vering te drukken op een redelijke grove ondergrond en dan kijken of je nog steeds goed kunt sturen.

mjah en geluk hebben dat je servo niet doorbrandt :(
das geen test manier :nooo:
 
Back
Top