E-REVO topic

Begrijp uit meerdere verhalen dat ze steeds vaker slecht in balans aankomen, of zelfs met dode cellen. Jongens in HK hebben de werkdruk zeker opgevoerd? ;-)
 
Ja!! het werkt :D kheb ze er al een 40 minuten erop hangen. En ze zitten nu
cell1: 3,90
cell2: 3,82

dus nog ietsjes meer, en dan weer laden! Kan ik ze helemaal vol geladen een weekje laten liggen?
 
heb je gelijk in. Ik heb deze 2de hands (nieuw in verpakking) overgenomen van iemand en ze zijn pas een week oud. en nog eens voor een scherpe prijs ook.
 
Ja dat kan, maar beter is 'storage' programma gebruiken.

Wil niet zeggen dat ze met een week defect gaan, maar beter safe dan sorry.
Zoals de SMC engineer het me uitgelegd heeft, enkele weken is wel een probleem.

Kleine moeite, na gebruik, onder het auto poetsen bv de lipo's aan de lader op 'storage' programma leggen, tegen de tijd dat je klaar bent met poetsen zijn de packs op 60% en kun je ze de volgende redelijk rap volmaken naar 100%. Zo weet je zeker dat je ze in topconditie houdt.
 
is goed. want ze zijn nu perfect in balans :D.

3,76 V
en
3,78 V --> deze waarde geeft mijn lader.

Maar mijn goedkoop lipo checkertje zo'n klein dingetje
geeft heel iets anders. 3,87 en 3,72

wat moet ik nou vertrouwen?? (mijn lader is een imax b6)
 
Laatst bewerkt:
Zelfs multimeters zijn onnauwkeurig. Een "echte" meter moet je regelmatig ijken, en in een geconditioneerde omgeving gebruiken. Maar waar hebben we het eigenlijk over bij accu's van een paar tientjes? Dan kun je wel doen alsof je exacte wetenschap bedrijft, maar dat is ook jezelf een beetje in de maling nemen.
 
nog een heel ander vraagje. Ik ben nu al hele tijd bezig om op te laden, maar het lijkt of 1 cell niet over de 4 Volt heen wil terwijl de andere al op 4,20 zit, zou dit komen omdat de lader stopt omdat 1 al op 4,2 zit? Wat kan ik hier aan doen?
Gewoon helemaal ontladen naar 3,1-3,2V ofzo? Ik heb hem namelijk maar tot 3,7 ofzo laten gaan.
 
Net gelezen dat de lipo's even "wakker" moeten worden. Nu wordt die ontladen met 1,0 ampere en in mijn auto met 120 ampere. Ik kan niet rijden maar ik kan mijn wielen wel laten draaien. Zou ik dat doen? en dan nog eens opladen? Dus ik laat hem dan onbelast draaien, op wat voor een snelheid? half of vol of nog wat anders?
 
Het gaat al weer een tijd niet over de revo, vragen over lipo 's in het juiste topic.
Ontopic maar weer?
Ga vanmiddag eindelijk de road rage testen , weliswaar op een skatepark ;-)
 
Back
Top