E-REVO topic

velgmaat

:bad-words::bad-words:
Nog een heel simpel vraagje, zullen ze zeggen:


Wat is nu de velg en bandenmaat?

Ik las hier en daar wel eens iets over 3.2", maar dat is alleen de breedte van de band?

de binnendiameter van de talons kom ik op +- 4"
buitendiameter 5.8"
breedte van de band +- 3.3"
binnendiameter van de velg +-3.7"
breedte van de velg 2.7"

Waar staat nu de 40 in de 40 serie's voor? 4"voor de buitendiameter van de velg?

Ik snap t ff niet meer, ben op zoek naar velgen en banden die compatible met elkaar zijn..
ik google en surf me rot, kan de links naar mbf niet gebruiken, want ik kan niet switchen n aar hybride weergave en als ik de pagina's omreken staat t er ook niet..!!!???:bad-words:

Bijv hier
Proline Bow-Tie 3.8" 40 Series Off-Road Reifen & Felgen | eBay

Die banden zijn dus 3mm breder dan de talons
de velgen zijn 16mm breder
de velgdiameter is 102mm, iets groter dan origineel dus..betekent dat die banden dan alleen maar wat strakker zitten.....passen ze wel ook op bv de originele velgen?
Pfhh..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij geen speling op de stubaxle's.
Snoebel goed opgepast!!:cool:

Maar aan jouw modfoto's te zien hebben jullie t dus over de speling op het buitenste stukje as...niet daar waar t wiel zelf klem komt te zitten..
Aangezien dat plugje maar tot de verdikking van de as komt.

In principe zou t wiel toch strak moeten zitten (zoals bij mij) als die geen speling heeft op het verdikte stukje as(waar t gaatje in zit)?

Mmm, waarom zit er eigenlijk schroefdraad op dat buitenste stukje as?

Het schroefdraad is nog een overblijfsel van de 14 mm hexen. Dan zet je de wielen met een moertje m4 vast. Voor de 17 mm hexen heeft Traxxas de adaptor gemaakt. Voordeel van de adaptor is dat de hex vast blijft zitten aan de auto, en er geen pennetjes etc uit vallen.
De 17 mm wie moersleutel van traxxas is inderdaad een beetje te dik voor sommige velgen. Oplossing kun je bij de gamma vinden, 17 mm pijpsleutel, of bij hobbyking een wie moersleutel
 
Ik ben zelf ook niet heel erg op de hoogte ervan, maar ga altijd op zoek naar welke banden goed voor mij werken en zoek daar velgen voor.
Als je een bep. band in gedachte hebt ga je naar de specs kijken en zo kom je vanzelf bij de juiste maten voor een bijpassende velg.

Je kan het ook andersom doen, Mooie velg gezien?
Meeste zijn wel compatible voor elkaar, voor Mt banden dan.

Hier heb je bv een vergelijk met de 3,2 mashers en de 40 series mashers.
4240480719_e360d56022.jpg



Zoek je een setje banden dan?

Ps: Als je geen speling hebt op je stub axle's ben je 1 van de weinige, volgens mij heeft elke revo dit probleem namelijk. Het is ook niet enorm veel.
 
Laatst bewerkt:
ok, die 4o staat dus voor de velgdoorsnede...102mm
waar staat 3.8 dan eigenlijk voor?

Klinkt mss blöd, maar ik weet t niet..
 
Dan heb ik nog een tip: haal de retainers weg(die steuntjes die je kunt verstellen), en zorg dat de batterijen goed klem komen te zitten doormiddel van een blokje schuim oid. Anders heb je binnen no-time een deuk in je accupakketje, met de nodige risico's va dien.
Nadeel van de getoonde oplossing is dat je de kap niet meer lekker met klittenband kunt vastzetten.
 
nou ik heb het nog anders gedaan. ik heb het steuntje aan de andere kant gedaan. En boven op de schuimpjes dat de lipo niet meer omhoog en omlaag kan. En mijn kap zit vast met bodyclips ;)
 
Voordeel van klittenband is dat de kap minder snel stuk gaat bij de bodyposts. En hij is er sneller op en af.

Bottomline is dat je er voor moet zorgen dat de accu zo goed mogelijk opgesloten zit. Je zult zien dat je anders de isolatie van de kabels snel stuk gaat, en er deuken in je accu komen.

Ik heb bij een aantal accu's de draden ooit eens om gesoldeerd, zodat ze er niet meer aan de zijkant uitkwamen, maar meer uit de korte zijde. Dan lukt het namelijk wel om de klepjes intact te laten. Maar het was best wel een lastige soldeerklus, dus daar ben ik op een gegeven moment weer mee gestopt
 
Ja, ik heb ook aan omsolderen zitten te denken maar dat laat ik nog even achterwegen. Ik heb nu de lipo er strak inzitten dus kan geen kan meer op :). Ook heb ik het steuntje voorzien van shuim. Ik denk we dat het goed gaat zo. en wat de kabels betreft. Ik denk niet dat ze zo snel stuk gaat maar het kan altijd!!
 
ja daar heb ik ook voor gekeken. Het probleem is dat je zeg de lipo heb en dan een uitpuiling waar de draden uitkomen. Dus als ik dat in me bakje doe dan kan het klepje niet dicht :(.
 
ja dat zijn die hardcase ja.

Nog een klein vraagje. Bij aankomst waren de cellen te laag voltage en heel slecht in balans.

Nu gebalanceerd alleen nog heel erg uit balans

cell 1 4,20
cell 2 3,87

Zou dit na een paar keer leeg rijden en opladen weer weg gaan?
 
ja dat zijn die hardcase ja.

Nog een klein vraagje. Bij aankomst waren de cellen te laag voltage en heel slecht in balans.

Nu gebalanceerd alleen nog heel erg uit balans

cell 1 4,20
cell 2 3,87

Zou dit na een paar keer leeg rijden en opladen weer weg gaan?
Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. Je kunt proberen (als je goed weet waar je mee bezig bent) om via de balans kabel de slechte cel apart op te laden. Durf/kan je dat niet, dan is een andere optie via de lader te ontladen, en daarna opnieuw in de balans mode opnieuw te laden.
Btw met de genoemde waarde's is die dus niet in balans
 
Back
Top