the Wings Nistelrode , verzameltopic

Met een laagdekker trainer kun je erg lang doorleren:
Ton vliegt nog steeds graag met een Calmato Sports.

Blackhorse Angel = 81.69
GP Escapade .40 = 109.-
Calmato sports .40 = 119.-
GP Super sportster MK II = 139.-
Pulse XT 40 = te duur
En nog veel meer vergelijkbare modellen.

Al deze modellen zijn vwb vlieggedrag vergelijkbaar met de fourstar:
Het zijn laagdekker trainers met half symmetrisch profiel en een rechte vleugel.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een mooie kist Johan. Dat zou ook wel iets voor mij kunnen zijn.
Ik kan er alleen verder weinig info over vinden op het net. Misschien is model nog te nieuw.

Beb jij trouwens bekend met die firma (rc fly more) Johan?

gr Frank
 
Laatst bewerkt:
De Firma uit Hoorn is al bekend bij verschillende leden van the Wings .
De Trojan komt er ook weg .:D

Hij stond regelmatig op de beurs in utrecht .

En ik hat kontakt gehat over de Piper die Michael nu vliegt , hij hat toen deze grote niet , toen gehaalt van Hobbyin.

Mvg Johan
 
De Angel is trouwens een schouderdekker. Dit is niet te vergelijken met een laagdekker met wat V stelling. Deze kist kun je beter vergelijken met een MidStar 40 of Somtin' Extra van SIG. Dit zijn geen goede opvolger als tweede trainer kist. Deze kisten hebben totaal geen stabilisatie en zijn een eerste stap naar vol aerobatic (F3A) cq 3D vliegen. Je zult je handen vol aan hebben :-(.

De Sporster is vergelijkbaar met de Four Star.
De Escape lijkt iets sneller en aerobatics te zijn. De kist wordt weldegelijk aangeraden als opvolger van een trainer. En het heeft de afwerking van Greatplanes wat toch wel een hoog vaandel heeft :lol:.

Ik wist het wel, ik koos de Escape of Sportser, maar dat is mijn keus.
De keus is echt aan jouw Frank. Wel toestel je ook kiest, vliegen zal het best. En je moet toch wennen aan een nieuwe kist:rolling:.

Groetjes Rob.
 
Ik weet dat mijn eigen keus is Rob.
Maar ik ben nog niet zo goed thuis in het vlieggebeuren dat ik veel modellen ken. Laat staan de kwaliteit en, nog belangrijker, de vliegeigenschappen.
Ik ben dus toch afhankelijk van mensen zoals jullie die veel ervaring hebben en weten wat de eigenschappen zijn van bepaalde modellen.

Als de folie van de Calmato (sport) van betere kwaliteit zou zijn geweest was mijn keuze niet zo moeilijk. Ik heb namelijk geen zin om na elke vlucht de lijm tevoorschijn te halen om te zorgen dat de folie op het vliegtuig blijft.

gr Frank
 
Je moet ook nog geen opvolger voor een trainer zoeken , die maak je al zelf.

Gewoon een vervanger om goedkoop en snel weer te kunnen vliegen en ervaringen zamelen.

Mvg Johan
 
Nou, na wat schuivingen in de planning van het weekend, ga ik zondag toch vliegen :D
Zender heb ik weer gemaakt, dus de piper gaat mee :D Hopen dat het niet te hard waait nu, dan kan die veeel de lucht in :D

Heb gisteravond ook nog even zitten knutselen en heb iets leuks voor de piper gemaakt :D
 
Ik wacht nog steeds op onderdelen. Niet alles is op voorraad.
Verder gisteren (avond) de 500 van Jurgen afgesteld, en proefgevlogen.
Mooie machine, geen trillingen en geen bladspoor. Gelukkig heb ik een USB-link om de gyro goed te zetten. Dus dat was ook snel gepiept.
Nu Jurgen nog. De heli is er klaar voor.

Dit weekend zal het er voor mij niet inzitten. Maandag komt de stucadoor. Daarna heb ik hopelijk iets meer tijd.
 
Mooi Frank, dat je Jurgen verder hebt geholpen. Hij liet de machine afgelopen maandag zien. Ik kon toen al geen speling vinden. Blijkbaar heeft hij dus een goede koop gedaan.

Nu nog het vliegen met je nieuwe aanwinst Jurgen!!
Veel succes en vlieguuren gewenst.

Groetjes Rob.
 
Idd Jurgen was echt een supermooi ding! Ben erg benieuwd hoe die je gaat bevallen! Kan niet anders als goed zijn :p

Rob: Heb je enig idee wanneer de foto's van afgelopen weekend online komen ? :O ben toch wel erg benieuwd naar de duikfoto van de Taxi.
 
Micheal je foto:

20110424_015.JPG

link: RCVliegen.com; alles over radigrafisch modelvliegen!!

:lol: DE PRUTSER :yes:
20110424_043.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de knoop doorgehakt, het wordt een..............Calmato

Na veel wikken, wegen, googlen, reviews lezen enz lijkt me de Calmato het meest geschikt. De constructie en de vliegeigenschappen zijn gewoon goed en dat is voor mij het belangrijkste.
Ik weet wat ik eraan heb en hoe hij vliegt.
Oja, En ik heb nog een partijtje reserve onderdelen.8-)

De folie neem ik maar op de koop toe, en geef hem tzt wel een nieuw jasje.

Nu nog even kijken waar ik hem ga kopen, er zit nogal wat prijsverschil tussen de diverse shops.

gr Frank
 
O ben toch wel erg benieuwd naar de duikfoto van de Taxi.

Ja michael Hij is dus toch echt geel, dus de kleur past bij de naam, mis alleen nog de zwarte blokjes op de zijkanten en natuurlijk het bord. Jammer, ik had hem best willen zien.:rolleyes:

En ja jongens, Ik kon het niet laten. Net een trainingskruis van mijn oude coaxiaal er onder gefabriseerd en Accu 3 is net gepasseerd.:D En nu wachten totdat hij geladen is en dan kan ik er misschien net nog weer een of 2 accus leegvliegen voordat het donker is.

Verdomd wat is dit gave ding gevoelig en wat een kracht. Vooral in idle up mode.:!: Ja dit is wat andere koek dan de 450. GAAAAAAAAAAAAAAF (kwijl,kwijl, wie heeft er een doekje, Jij Frank )
 
Niet te hard van stapel lopen. Hij kan behoorlijk wat wind hebben, maar windvlagen e.d. is een stuk lastiger.

ik heb net het bericht gehad dat mijn onderdelen aan hun reis zijn begonnen. Zal nog wel even duren, maar dan kan het opbouwen beginnen.

Een Calmato lijkt me een zekere keus. Zeker als je er al ervaring mee hebt, en een hoop onderdelen.

En komen er nog zwarte blokjes op die taxi of niet?
 
Back
Top