Multiplex Funcub 2010

Bij voorkeur niet inderdaad. Maar zoals ik zei: kennelijk vinden niet alle ESC's het leuk als je meer dan 4 servo's gebruikt. Mijn Cessna is daardoor al bijna een keer naar beneden gekomen.

Dus als je een ESC met lineaire BEC gebruikt, kan het dus fout gaan. Ofwel toch een switched mode BEC gebruiken, of een ESC met een grotere BEC capaciteit.
 
hallo

op pagina 7 heb ik een vraag gesteld over mn flaps, jullie antwoord was om mij het makkerlijker te maken een servo reverser dus ik googlen maar dan kom ik op allemaal sites in het engeland dus engelse shops. mijn vraag waar hebben jullie hem gekocht of is er in NL ook een winkel daarvoor?

gr. vliegfan
 
Een beetje modelbouwer verzet het gat, mooi uitsnijden en dat weer in het oude gat doen met wat witte siliconenkit van de action, zie je er niks meer van op 5 meter afstand.:p:p
 
Een beetje modelbouwer verzet het gat, mooi uitsnijden en dat weer in het oude gat doen met wat witte siliconenkit van de action, zie je er niks meer van op 5 meter afstand.:p:p
Een beetje modelbouwer neemt zijn soldeerbout ter hand en soldeert de draadjes in de servo even om. Is een klusje van enkele minuten.

Voor een servo-reverser voor weinig geld kijk je op hobbyking.com
 
Ik heb inderdaad ook de draadjes in de servo om gezet,
Probeer het (eerst) op een goedkoop servootje, was voor mij ook de eerste keer.
Bodem dekseltje vier kleine schroefjes loshalen en alleen het bodempje afnemen.
Anders moet je de tandwieltjes weer gaan vinden!
Dan de zie je een printplaatje, daarop de rode en de zwarte draad, van het motortje, van plaats wisselen
Dan zeker niet vergeten (de) twee (buitenste/rood/zwart) draadjes ook op, de potmeter om te zetten. Dan het dekseltje er weer op frommelen en schroefjes erin
Klaar is kees!
Gr
Kees
 
Laatst bewerkt:
gewoon op 2 aparte kanalen ;)
dan kun je ze ook nog een beetje mixen met de rolroeren (dat helpt bij het prop hangen) want de rolroeren worden niet aan geblazen
 
zo, ik denk dat ik morgen eens ga kijken of ze hem bij de modelbouwboer hebben staan

qua setup hou ik het voorlopig standaard
ik wil even wat dingen aan jullie voorlegen, zie ik nog dingen over het hoofd?

--funcub zelf natuurlijk
--ontvanger, 7 kanaals, heb ik nog liggen, evenals de zender (futaba 7c)
--2 Tiny-S servos (rudder/elevator)
--2 Nano-S servos (aileron)
maakt het hier veel uit welke servo's je gebruikt?
--powerset : motor/regelaar/prop
--3s rond 2200 mAh lipo
--waarschijnlijk 2 verlengkabels voor de servo's. Of heb je er meer nodig?
--y-kabel voor de flaps (de aileron doe ik denk ik op 2 verschillende kanalen)
--tubetje lijm (wat is een goede keuze? uhu por?, of kan ik ook secondenlijm+activator gebruiken, werkte bij de easystar wel prima)

bedankt voor het meedenken
 
Uhu por is goed hoor, servo's maakt niet veel uit zolang ze hoger zijn dan 1.5 kg.

3s3000 mah komt je zwaartepunt erg goed !
 
uhu por?, of kan ik ook secondenlijm+activator gebruiken, werkte bij de easystar wel prima)
bedankt voor het meedenken

In de handleiding wordt aangegeven dat alleen CA met eventueel activator mag worden gebruikt, alle andere lijmen geven een "kunstmatige" verbinding die loslaat als er druk op komt. Zal er wel niet voor niks in staan denk ik?

Bovendien moet je Uhu Por gebruiken door eerst beide delen in te smeren, waarna drogen, en dan op elkaar drukken. Alleen als je dat met onderdelen doet die met nokjes en gaatjes in elkaar passen, zit het dus al vast voordat je het er goed in hebt kunnen drukken. Dus nee, Por gebruik ik voor dit soort zaken nooit.
 
In de handleiding wordt aangegeven dat alleen CA met eventueel activator mag worden gebruikt, alle andere lijmen geven een "kunstmatige" verbinding die loslaat als er druk op komt. Zal er wel niet voor niks in staan denk ik?
Bovendien moet je Uhu Por gebruiken door eerst beide delen in te smeren, waarna drogen, en dan op elkaar drukken. Alleen als je dat met onderdelen doet die met nokjes en gaatjes in elkaar passen, zit het dus al vast voordat je het er goed in hebt kunnen drukken. Dus nee, Por gebruik ik voor dit soort zaken nooit.

Ik heb mijn hele romp met POR gedaan, de rest dus inwendig (vleugelbevestiging) en staart met constructie lijm
 
watervliegen met de funcub?

Het funcub topic staat immers onder watervliegen en ik vroeg me zo af: hoe zijn de ervaringen met de drijvers voor de funcub? is opstijgen/landen op water goed te doen of is het veel moeilijker dan op de wielen?
 
Volgende week in Zeumeren zullen er wel een paar zijn denk ik.

Moeilijker ?? niet echt, wel netjes landen anders
moeten de hulp troepen komen ;)
PICT1518Small.jpg



Heerlijk "water" vliegtuigje voor mee op vakantie te nemen. :yes:
IMG_6090Small.jpg


PICT1495Medium.jpg


PICT1488Medium.jpg
 
Volgende week in Zeumeren zullen er wel een paar zijn denk ik.
Moeilijker ?? niet echt, wel netjes landen anders
moeten de hulp troepen komen ;)
Heerlijk "water" vliegtuigje voor mee op vakantie te nemen. :yes:

Dat is inderdaad waar.... Multiplex heeft met die schuimpjes toch de hoofdvogel afgeschoten :yes:
 
Back
Top