Het aller, allermooist, is natuurlijk als je alle klasses vol kunt krijgen met 15 man, en dan elke klasse z'n eigen wedstrijddag. Of, nog mooier, een wedstrijdweekend met alle 3 de klasses. Maar ja, zie dan maar eens velden te vinden..
(alhoewel, in de X lukt dat ook.. dus waarom niet? en dan een mooie BBQ aan het eind van de 1e vliegdag)
Dat lijkt mij echt prachtig, 2 wedstrijd dagen waar A/B/C gevlogen word. Kan het nivo alleen ten goede komen volgens mij...
Maar dan moeten de deelnemers een heel weekend kunnen, jury ook, en de organiserende club ook.
X is dit idd mogelijk, maar het kan best zijn dat je een aantal huidige deelnemers/jury/velden van je lijst kan schrappen.
Eventueel zou je een enkele wedstrijd in het seizoen kunnen proberen, dit hoeft niet direct helemaal ingevoerd te worden.
Ook zou een A/B/C trainings-dag/-weekend voor het seizoen een heel mooi iets zijn,, niet iedereen heeft een club vol F3A vliegers... (ik weet dat ik welkom ben

) Maar dat staat los van dit alles.
Het opdelen B/C ben ik niet voor. Om de beurt vliegen via de huidige methode lijkt mij beter.
Eerder beginnen waar mogelijk lijkt mij beter, en als je bv. pas vanaf 10:00 mag vliegen vanwege veld regels kun je er wel voor zorgen dat de jury er zit, toestel er staat en de eerste voor 10:01 is opgestegen.
Het uitgangspunt is nog steeds dat je niet moet jureren en vliegen op eenzelfde dag. De concentratie komt het niet ten goede. En dat geldt dan voor het vliegen en het jureren.
Het streven moet toch zijn dat je vliegers hebt op zo'n dag en juryleden. Voor noodgrepen kan het natuurlijk.
Ik heb vaak genoeg gevlogen en gejureerd op 1 dag. Verre van ideaal.
Afgelopen indoor wedstrijd met 5 man C was het nog wel te doen, toch in wat haast mijn accu vergeten goed vast te zetten, crash (geen schade).
Het vliegen beïnvloed ook het jureren idd, 1 keer F3A-C gejureerd terwijl ik voor het vliegen uitgeschakeld was, en dan zit je er toch relaxeder.
Toch, 1 keer per seizoen per klasse wil ik het best doen.
Daarnaast kun je er volgens mij ook wel iets positiefs uithalen, door kritisch naar een hoop vluchten te kijken leer je volgens mij ook beter naar de vluchten te kijken.
En natuurlijk leer je ook als pure vlieger op de jurydag (vooral de eerste keer) een hoop, maar dat is volgens mij al wel duidelijk.