Bouwverslag: De Banckert van Billing Boats

Dit is ook geen schroefdraad geloof ik, zoals willem al zei is de kant waar het moertje zit het punt waar je schroef opkomt.

Het stuk wat hier op de fotos te zien is lijkt wel heel erg op het gedraaide staal van een flexibele as. Misschien om de verbinding koppeling- motor wat minder star te maken.

Gr robin
 
Dit is ook geen schroefdraad geloof ik, zoals willem al zei is de kant waar het moertje zit het punt waar je schroef opkomt.

Het stuk wat hier op de fotos te zien is lijkt wel heel erg op het gedraaide staal van een flexibele as. Misschien om de verbinding koppeling- motor wat minder star te maken.

Gr robin


Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt!
Schroef aan de kant met het ''echte'' schroefdraad en de koppeling aan de andere kant waaraan de motor zit.

Gr. David
 
Condensatoren??????????

Welke condensatoren kan ik het beste voor mijn motor gebruiken? (3 toch)

Gr. David
 
Zo dus...

Motor1.gif


Gr. David
 
En indien nodig, de pootjes isoleren met krimpkous, zodat je geen kortsluiting maakt.

Houdt de aansluitdraden van de condensatoren zo kort mogelijk, lange 'sprieten' fungeren als antenne die de storing van de motor uitzenden naar je andere electronica, da's nu net wat je niet wilt...

Groeten, Jan.
 
Schroefas inkorten?!

Kan ik mijn schroefas aan de kant van de koppeling zo'n 2 cm inkorten zodat hij achter de accu past? dan zaag ik dus een stukje aan de kant van dat vreemde ''schroefdraad'' eraf?!
dsc08628d.jpg


GR. David
 
Dat kan, alleen nu komen er twee nieuwe problemen:
-Hou je dan genoeg ruimte over voor het vastmaken van je koppeling? Of moet je schroefaskoker ook inkorten? Want dan zal je nieuw lager moeten maken in je askoker. (das niet zo maar even gedaan)

-Dat ''draad'' is dat over de gehele lengte van je as? Want in dat geval kun je het beter niet afzagen. Dit draad zal gaan rafelen met bijbehorende vervelende gevolgen.

Gr robin
 
Lager?

Dat kan, alleen nu komen er twee nieuwe problemen:
-Hou je dan genoeg ruimte over voor het vastmaken van je koppeling? Of moet je schroefaskoker ook inkorten? Want dan zal je nieuw lager moeten maken in je askoker. (das niet zo maar even gedaan)

-Dat ''draad'' is dat over de gehele lengte van je as? Want in dat geval kun je het beter niet afzagen. Dit draad zal gaan rafelen met bijbehorende vervelende gevolgen.

Gr robin

Wat bedoelt u met een nieuwe lager? maar ik denkt dat het niet nodig is(het in korten)

Dat draad is alleen aan het begin van de as.

Gr.David
 
Lijkt mij geschikt David.
De water inlaat zit meestal onder de kimkiel en als je voor het midspant de pomp op de bodem installeert, is hij zeker onder de waterlijn.
Weet je ook al hoe je de leidingen of slangen naar de monitoren op de brug laat lopen?
groet Loek
 
Foto's

Hier nog wat foto's:
De kajuit:
dsc08665wz.jpg


Het gat voor de accu:
dsc08669o.jpg


dsc08675.jpg


dsc08673.jpg


En de motor pas nu super voor de accu door de inkorting van de schroefas/koker:

dsc08638e.jpg


dsc08679k.jpg


dsc08680g.jpg


Ik zal ook nog een gat voor de motor moeten maken omdat de as zo rechtmogelijk moet en dat nu niet kan. dus moet ik hem wat lager zetten.

Gr. David
 
Ontstoor condensatoren?!?!

Kan ik deze condensatoren gebruiken voor mijn motor?

Is het nou 2 van 100nF en 1 van 47nF? of 2 van 47nF en 1 van 100NF?
is het erg dat het geen 100 is maar 101?
dsc08684g.jpg


En die van 47

dsc08687z.jpg


Zijn dit de goeie?
Dan kan ik snel verder met ze vast solderen;-)

Gr. David
 
Laatst bewerkt:
1x 100 over de polen, en twee maal 47 voor elke poot naar het motorhuis. Die 101 klopt, dat is namelijk 100 nF. De 1 staat namelijk voor "één nul", dus 10 plus 0 is 100 nF. 102 zou dan 10 plus nul plus nul is 1000 nF zijn.
 
Bij de weg:
Als dit een bouwverslag is, waarom staat het dan niet bij de andere bouwverslagen?

VrGr,


Theo

Het gaat toch over een werkschip?

(het mag van mij naar bouwverslagen verplaats worden hoor:p, dan word ie alleen maar vaker bekeken;))

gr. David
 
Ontstoorcondensatoren:

Ik heb gisteravond de ontstoorcondensatoren nog even aan de motor gesoldeerd:

dsc08692m.jpg


dsc08691t.jpg


dsc08690q.jpg


Daarna heb ik de motor gelijkt getest en hij deed het:p

Gr. David
 
Zeg Dokter Oetker, eh David,

De aansluitdraden moeten er ook nog aan gesoldeerd, het lijkt op plakwerk als ik het goed zie, hoe zwaar is je soldeerbout?

Groeten, Jan.
 
Schroefas/koker/motorsteun erin gelijmd

Ik heb vanmiddag de schroefaskoker erin gelijmd:

(buitenkant)

dsc08697q.jpg


(binnenkant)
dsc08705.jpg


en nog een stuk uit het hout gezaagd en daar de motorsteun gezet omdat anders de koppeling wel erg schuin moet;)

dsc08708m.jpg


dsc08707p.jpg


En de motor op z'n plekkie gezet, en de schroefas door de koker gedaan:

dsc08695j.jpg


dsc08694s.jpg



En de accu d'r achter:

dsc08714.jpg



En dit moet er nog in:

Zender sanwa RD-8000 met ontvanger (8 kanaals)

dsc08716c.jpg


dsc08718d.jpg


Servo multicraft:

dsc08722t.jpg


Ik had ook nog iets gehoord van kimkielen zijn die echt nodig? zoja moet je ze dan op de romp lijmen of een snee in de romp en ze daarin een dan vanbinnen vast lijmen?

Gr. David
 
Laatst bewerkt:
Back
Top