Hallo allemaal,
Ik weet dat ik het onderhoud van mijn verhaaltjes uit China een beetje heb laten versloffen, maar voor een deel had dat ook een goede reden: ik zit nu in de Filippijnen om deel te nemen aan het Aziatisch F3A Kampioenschap en de voorbereidingen hebben behoorlijk wat tijd gekost.
Dit kampioenschap wordt gehouden in Bacolod en duurt van 19 t/m 25 september (http://www.aocc2010.com) en ik zal proberen om een soort mini verslagje te maken. Overigens is dit ook op RCU te vinden.
Overigens maak ik deel uit van het Hong Kong team. Ondanks dat ik al een paar jaar een Chinese licentie heb en dat de FAI erg duidelijk is over de rechten en plichten, heeft de Chinese nationale organisatie er toch erg veel moeite mee om een buitenlander uit te zenden.
Het team bestaat uit:
Alex Lau, JetLegend Neptuno, YS 170
Rick Yu, Oxai Zeque, YS 170
Louis Peng, Jetlegend E-Neptuno, Hacker C50
mijzelf, Krill Spark, Hacker C50
Voor mij begon te trip op 10 September. Eerst van Xi’an naar Hong Kong om samen met Alex (tevens mijn trainer) de laatste puntjes op de “i” te zetten mbt tot de trimming.
Daarna was het gisteren inchecken geblazen en op weg naar Bacolod, via Manila.
En hier aangekomen in Bacolod
Het inchecken van zoveel grote dozen is altijd wel wat chaotisch, maar ik moet hier toch echt mijn complimenten geven aan Philippine Airlines, die het allemaal perfect regelden en er geen cent extra voor vroegen. Ook de Filippijnse douane maakte geen enkel probleem en ook de ontvangst door het organiserend comité was erg warm en vlotjes.
Dus zo zat we na bijna een hele dag reizen plotseling aan de barbecue kip in Bacolod en hadden niets te klagen. Wel, bijna niets, want het zal hier niet meevallen om vegetariër te zijn omdat er bijna alleen maar vlees en visgerechten gegeten worden....Nu ben ik niet vies van een lekker stukje vlees, maar dit is wel heel erg eenzijdig
Vandaag, donderdag 16 september, zijn we voor het eerst naar de vlieglocatie gegaan (het oude vliegveld van Bacolod) om de modellen klaar te maken en wat verkenningsvluchten te maken. De kisten hadden de trip goed overleefd, maar begon voor mij begon het al goed met wat problemen aan de stabilo bevestiging van mijn Spark en ik kon dus meteen aan het repareren. Helaas een beetje een flut constructie van die Tsjechen. Erg lekker wanneer het over 38 graden is en bijna 100% luchtvochtigheid :-(
Het was de bedoeling om vandaag zoveel mogelijk vluchten te maken, aangezien we het rijk alleen hadden. De komende dagen zal dat wel wat anders zijn.
Dat plan werkte goed, we hadden allemaal minstens 5 probleemloze vluchten op de teller staan. Later kwamen de lokale Filippijnse deelnemers aanzetten en dus hebben we maar ingepakt.
Morgen komen meerdere teams aan, dus ik hoop dan wat meer interessante foto’s te hebben.
Het Hong Kong team is erg goed gebleken in het vinden van goed eten, dus vanavond zaten we in een restaurant gespecialiseerd in lokale visgerechten. En dat betekent hier dus: enorme hoeveelheden gebarbecuede vis.
De eigenaresse van het restaurant bracht ons na het eten naar een ijs/crêpe zaak wat eigendom bleek te zijn van een oude Indische Nederlander die perfect Nederlands bleek te spreken. Dus we hebben onder het genot van een lekker dessert een beetje zitten te mijmeren wat we allemaal missen qua eten. Uiteraard de koffie, drop, stroopwafels, hutspot, de Hema worst enz.
Toen realiseerde ik mij ineens dat ik een groot pak Douwe Egberts koffie bij me had, want dat kwam mee met een pakketje onderdelen wat mijn ouders uit Nederland naar Hong Kong hadden gestuurd (Job, nog bedankt voor de propellor. Doet het erg goed !) Dus daar heb ik die best man erg blij mee gemaakt.
Morgen weer een update
Groet
Roald
Ik weet dat ik het onderhoud van mijn verhaaltjes uit China een beetje heb laten versloffen, maar voor een deel had dat ook een goede reden: ik zit nu in de Filippijnen om deel te nemen aan het Aziatisch F3A Kampioenschap en de voorbereidingen hebben behoorlijk wat tijd gekost.
Dit kampioenschap wordt gehouden in Bacolod en duurt van 19 t/m 25 september (http://www.aocc2010.com) en ik zal proberen om een soort mini verslagje te maken. Overigens is dit ook op RCU te vinden.
Overigens maak ik deel uit van het Hong Kong team. Ondanks dat ik al een paar jaar een Chinese licentie heb en dat de FAI erg duidelijk is over de rechten en plichten, heeft de Chinese nationale organisatie er toch erg veel moeite mee om een buitenlander uit te zenden.
Het team bestaat uit:
Alex Lau, JetLegend Neptuno, YS 170
Rick Yu, Oxai Zeque, YS 170
Louis Peng, Jetlegend E-Neptuno, Hacker C50
mijzelf, Krill Spark, Hacker C50
Voor mij begon te trip op 10 September. Eerst van Xi’an naar Hong Kong om samen met Alex (tevens mijn trainer) de laatste puntjes op de “i” te zetten mbt tot de trimming.

Daarna was het gisteren inchecken geblazen en op weg naar Bacolod, via Manila.


En hier aangekomen in Bacolod



Het inchecken van zoveel grote dozen is altijd wel wat chaotisch, maar ik moet hier toch echt mijn complimenten geven aan Philippine Airlines, die het allemaal perfect regelden en er geen cent extra voor vroegen. Ook de Filippijnse douane maakte geen enkel probleem en ook de ontvangst door het organiserend comité was erg warm en vlotjes.
Dus zo zat we na bijna een hele dag reizen plotseling aan de barbecue kip in Bacolod en hadden niets te klagen. Wel, bijna niets, want het zal hier niet meevallen om vegetariër te zijn omdat er bijna alleen maar vlees en visgerechten gegeten worden....Nu ben ik niet vies van een lekker stukje vlees, maar dit is wel heel erg eenzijdig
Vandaag, donderdag 16 september, zijn we voor het eerst naar de vlieglocatie gegaan (het oude vliegveld van Bacolod) om de modellen klaar te maken en wat verkenningsvluchten te maken. De kisten hadden de trip goed overleefd, maar begon voor mij begon het al goed met wat problemen aan de stabilo bevestiging van mijn Spark en ik kon dus meteen aan het repareren. Helaas een beetje een flut constructie van die Tsjechen. Erg lekker wanneer het over 38 graden is en bijna 100% luchtvochtigheid :-(
Het was de bedoeling om vandaag zoveel mogelijk vluchten te maken, aangezien we het rijk alleen hadden. De komende dagen zal dat wel wat anders zijn.
Dat plan werkte goed, we hadden allemaal minstens 5 probleemloze vluchten op de teller staan. Later kwamen de lokale Filippijnse deelnemers aanzetten en dus hebben we maar ingepakt.
Morgen komen meerdere teams aan, dus ik hoop dan wat meer interessante foto’s te hebben.










Het Hong Kong team is erg goed gebleken in het vinden van goed eten, dus vanavond zaten we in een restaurant gespecialiseerd in lokale visgerechten. En dat betekent hier dus: enorme hoeveelheden gebarbecuede vis.


De eigenaresse van het restaurant bracht ons na het eten naar een ijs/crêpe zaak wat eigendom bleek te zijn van een oude Indische Nederlander die perfect Nederlands bleek te spreken. Dus we hebben onder het genot van een lekker dessert een beetje zitten te mijmeren wat we allemaal missen qua eten. Uiteraard de koffie, drop, stroopwafels, hutspot, de Hema worst enz.
Toen realiseerde ik mij ineens dat ik een groot pak Douwe Egberts koffie bij me had, want dat kwam mee met een pakketje onderdelen wat mijn ouders uit Nederland naar Hong Kong hadden gestuurd (Job, nog bedankt voor de propellor. Doet het erg goed !) Dus daar heb ik die best man erg blij mee gemaakt.
Morgen weer een update
Groet
Roald
Laatst bewerkt: