Bouwverslag Robbe Sea Jet Evolution - 28-05-10 foto's

Dat ziet er leuk uit! Helaas heb ik de boot (letterlijk) gemist. Als jullie nog eens zo'n dag hebben kom ik graag ook eens langs.

@Jbspecial: jouw Sea Jet Evo en de pop zien er goed uit! Een hele andere houding dan standaard.
Als je met de 20c lipo vaart van niet zo'n goede kwaliteit, zou dat ook wel eens uit kunnen maken in snelheid. De spanning kan best een stuk zakken als de benodigde amperes niet beschikbaar zijn. Als je in werkelijkheid op 15C zit kan het krap aan worden. Ik wil niet zeggen dat de strakes niet helpen (ze staan ook op mijn lijstje) maar een goed accupakket maakt veel verschil met een mindere kwaliteit accu.

P.s: de max snelheid staat nu op 51 km/u :-)
 
P.s: de max snelheid staat nu op 51 km/u :-)

Dat je dat uit die foto's op kunt maken ... ;) ... :p :D !

Het was inderdaad een erg leuke dag. Verbazend trouwens hoe snel zo'n druk vaarwater helemaal leeg is als je met twee SJE's gaat scheuren .. ;) ! De haven zat vervolgens stampvol :cool:

Naar wat ik afgelopen zaterdag gezien heb zit het snelheidsverschil hoofdzakelijk in de strakes. JB's SeaJet klonk in ieder geval alsof de motoren wel meer toeren wilden draaien maar niet konden doordat de romp wat meer door het water moest duwen.

Maar we moeten binnenkort maar eens iets afspreken met z'n drieën voor een vergelijkend snelheidsonderzoek. Dat zou wat mij betreft ook in Biddinghuizen kunnen zijn. Ligt redelijk centraal in de driehoek, en ik heb de sleutels. Is maar een voorstel, laat maar weten wat jullie daarvan denken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de snelheid van mijn SJE ;-)

Een meeting in Biddinghuizen lijkt me gezellig. Bij voorkeur op zaterdag of een keer 's avonds zou ook kunnen.

@Jbspecial: kan je hier eens wat foto's van jouw SJE posten? Ik ben benieuwd hoe hij er van dichtbij uitziet :-)
 
Ik moet nog even kijken hoe dat foto`s plaatsen moet .
Ik kon vorige week niet meer op mijn externe schijf komen anders had ik al foto`s geplaatst .
Mijn stuurprint in de externe behuizing is kaduuk .

Welke resolutie werkt het best beeldvullend op het forum ??

dsc0167es.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bouwfoto`s Joop

Hierbij mijn bouwfoto`s en vergelijk met seajet oud model met 29 jet erin .
De evolution heeft nu dus lucht toevoer vanaf net achter het rechter spiegeltje .
Het aluminium roer wat Lex gebruik is niet meer leverbaar bij Graupner , daarom heb ik een ander type moeten pas-maken .
De servoplaat is 1 cm ingekort zodat het motorspant naar achteren verplaatst werd .
De schroefaskokers steken nu 25mm uit .
De antennebevestiging is met een aluminium buisje door de uitbouwbult van de romp gevoerd .
De antenne word hier ingestoken met een 4mm goud stekker .
De reden daarvan is sterkte maken zodat dat stuk er niet afgerukt word bij een salto .
De kapbevestiging zit daar nu namelijk ook aan vast .

dsc05044v.jpg


dsc05049y.jpg


dsc05050.jpg


dsc05054y.jpg


dsc05073a.jpg


dsc05081fu.jpg


dsc05085y.jpg


dsc05109g.jpg


dsc05110xx.jpg


dsc05113f.jpg


dsc05115r.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke foto's hoor en creatief opgelost met het roer.

Ik ga deze week aan de strakes beginnen en ik maak ook nog een ontluchtingsgat in de tunnel, want met vlak water blijft hij toch te lang aan het water plakken.
 
Ik heb nog een leuke foto binnen gekregen van de "Sea Jet Battle" in Biddinghuizen laatst. Mag ik nu zo een 35 mHz zender voor de SeaJet gaan gebruiken ... ?

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag aan de ervaren boters; heeft het nut om de kiel scherp te maken? De v-romp heeft nu een radius waar de v-helften samenkomen. Wat is het effect van een scherpe overgang?
 
Ik heb 'm rond gelaten. Alles wat rond is remt inderdaad, maar dat geld alleen voor de achterzijde waar het water af moet breken, en de sprayrails en strakes die ook het water strak moeten lossen. Misschien dat de SeaJet romp wat agressiever in het water gaat 'bijten' in bochten met een scherpe kiel? Aan de andere kant heeft hij nu al de neiging om zijwaarts weg te 'stuiteren', met een scherpe kiel zou dat ook alleen maar erger kunnen worden omdat de dan schuin over de kiel lopende waterstroom afgekapt wordt, en die kiel dan tevens als een soort spoiler gaat werken. Met de een ronde kiel wordt de romp juist wat meer teruggezogen naar het water. Maar dit is even uit mijn theoretische pet, ik kan het ook mis hebben.
 
Klopt.
Al mijn boten hebben min of meer een ronding op de kiellijn, als je die scherp zou maken krijg je op snelheid een zeer 'avontuurlijk' bochtengedrag.

Groeten, Jan.
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik laat de ronding ongewijzigd.

Ik heb een ontluchtingsgat net achter de kiel in de tunnel gemaakt en de strakes staan nu op de agenda. Dit weekend weer een lipotje leegvaren :-)
 
Ik verloor de zetel van de jet evolutie is, weet je hoe ik kan krijgen?
robbe niet los verkochte
 
In principe zou Robbe die wel los moeten verkopen. Je moet het zadel dan echter alleen via een modelbouwwinkel bestellen, in de catalogus staat hij niet. Als je het artikelnummer van de Seajet samen met het onderdeelnummer van het zadel doorgeeft zou een modelbouwwinkel het voor je moeten kunnen bestellen.
 
Ik sprak met robbe, maar alleen de pop te verkopen, stuur, spiegels en stuur, maar de stoel niet te verkopen
 
Back
Top