Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Dag Ed: Welkom hier:)

Met je lama moet je prima binnen kunnen oefenen, of als dat jullie een beetje te listig is, een garage moet ook al kunnen. Begin lekker met rustig hoveren, staart naar je toe, staart naar rechts, staart naar links en zo langzaam maar zeker neus naar je toe. Je leert zo eerst de heli rustig zonder stress onder controle te houden.
daarna rustig gecontroleerd rondjes vliegen en dan met windstil weer naar buiten.
Een club is in mijn optiek niet perse noodzakelijk met een lama'tje

@ ROOkie:
Past het LIPOtje in het bakje ......geen enkel probleem:) ;)

gr
Ferdy
 
Net me lama v4 binnen gekregen. Stuk moeilijker dan ik aanvankelijk dacht, wel erg vermakelijk. Heb ebay leeg gekocht voor reserve onderdelen en upgrades. Enige wat ik nu nog graag zou willen is een betere accu lader. Heb begrepen dat de standaard lader slechts 90% laad en niet al te best is voor de duurzaamheid van je accus. Beetje betaalbaar en mogelijk te gebruiken in de toekomst voor een zwaarder buiten model helikopter.

Iemand tips?

Deze lijkt me wel wat: http://cgi.ebay.nl/Poli-max-RC-Lipo..._Modellbau?hash=item1e59e9915f#ht_5054wt_1258
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou en of! Ik heb door die Esky lader 2 packs verloren, ook omdat ik nog niet zo veel wist van laden...
www.hobbycity.com biedt weer een leuke oplossing:

Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger

Staat op Pagina 4 van Batteries and Chargers meen ik.
 
Oei, ik zie geen afmetingen staan...
Ik heb zelf een Flightmax 1000 mah 20C accu, die is iets te breed maar het past wel. Dus je moet even checken, en vergelijken met de originele Esky accu
 
nou zie ik net nog wat staan bij die lader.
Note: Power supply not included.

wat heb ik nou nog meer nodig aan kabels,connectoren,adapters.
om deze drie te kunnen laden.
-standaard lama accu
-2cell 1000 accu voor in mijn lama
-11.1 2200mAh 20C Lithium Polymeer

wat is een JST adapter.
 
Laatst bewerkt:
JST is de plug ( die kleine rode ) aan je Lama batterij.
Bij de lader komen wel een aantal verloopkabltjes, onder andere naar Deans en JST (GOOGLE!)

De hobbycity batterijen van groter formaat komen nu met EC3 plug
 
Iedereen zweert bij de xtreme blades .... maar ik vindt ze tegenvallen!

Ze zijn buigzaam waardoor ze bij snelle acties het voelt alsof ze eerst nog ff verder doorbuigen van de bewegingskracht waardoor het allemaal minder direct voelt. De harde stijve originele bladen is de actie/reactie sneller. Ook wanneer je een snelle actie maakt lijkt het alsof de windkracht zo heftig wordt dat de heli een beetje weg schiet met de draai richting.

Ben ik nou gek?

Mijn zeer positief ondervonden upgrades performance gerelateerd:

- xtreme staart/onderstel, heli wordt duidelijk behendiger / minder lomp
- alu swashplate, heb het wel maar denk dat de rest niet zo veel uit maakt in alu.

Wacht nog op de extended innershaft en servo armpjes zodat ik hiervan de uitslag wat kan vergroten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu wat problemen met me lama v4. De power is er uit. Stijg vermogen is er een beetje uit. Onderste wieken staan ook veel eerder stil dan de bovenste. Heb alles na gekeken, geen kromme shafts, geen weerstand.

Denk dat het de motoren zijn. Iemand nog een tip? Standaard motors kopen of xtreme motoren aanschaffen?
 
Klinkt niet zo zeer als motoren op maar meet als lipos te ver leeg gevlogen.
Overigens zijn standaard motoren zeker te adviseren.
 
ik heb ook weer eens wat.
na een zware crash heleboel vervangen

*hoofd as met tandwiel
*inner shaft
*blades (extreme)
*swash plate
*blade grips
*plastic ding waar de onderste blade houders aan zitten.
*servo armpjes

alles ziet er weer goed uit.
accu erin gas geven en nou slingerd bij hoog toeren de boverkant.
en de staart trilt als een gek.
wat zou dat kunnen zijn.
alles is van orginele onderdelen.

gr Roy
 
normaal zou ik zeggen assen krom maar omdat je alles vervangen hebt lijkt me dat niet nodig. Op de bovenkant van de hoofdas zit ook nog een mooi dopje

full

Hier onderop de foto aan het eind van de buitenas... ben even de originele naam vergeten.. check eens of die recht zit???
Verder: je flybar heb je niet vervangen, wellicht dat deze uit ballans is ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op de orginene as zit geen dopje.
misschien de fly bar maar vernieuwen die is niet helemal recht.

thanks ik hou jullie op de hoogte
nog andere sugesties
 
niet helemaal een duidelijke foto denk ik... sorry
Dopje zal er waarschijnlijk wel zitten.. soort van einddop voor de buitenas met een kogellager
imagemagic.php


misschien is dit plaatje wat duidelijker...bij jou is dit waarschijnlijk zwart
 
Laatst bewerkt:
bearing

Ik heb hetzelfde gedonder, heb de kogellagers (bearings) al weleens vervangen, assen, flybar, en nog steeds geen liftoff.
 
Back
Top