Hk 600gt (met foto's)

heb 2x HK450

Heb de heli al laten checken door iemand die al meerdere keren met een Align 600 gevlogen heeft en die vind hem super, maar helaas ken ik niemand in de buurt die er eentje bezit. (klinkt best wel zielig )

Met alle respect naar jou, maar wat minder naar de hk450:) De hk450 zuigt. Maar als iemand met een 600 zegt dat het er goed uit ziet klinkt dat veel belovend. Je weet natuurlijk pas echt hoe goe deen heli is als je er een tijd mee het gevlogen.
 
Met alle respect naar jou, maar wat minder naar de hk450:) De hk450 zuigt. Maar als iemand met een 600 zegt dat het er goed uit ziet klinkt dat veel belovend. Je weet natuurlijk pas echt hoe goe deen heli is als je er een tijd mee het gevlogen.


Daarom post ik eerst wat foto's en zal ik later een uitgebreid veslag geven.
 
wat noem jij dan een "knappe" heli ?



Johan,
wil je er eens een 450 naast zetten om het verschil in grootte eens te kunnen zien ?

grtz

mooi spul, zeg ik :mrgreen:

Eeen knappe heli is een heli die mooi strak cnc aluminium heeft dat geen speling laat zien. Mooi afgewerkt carbon en goede lagers. Zo kan je nog wel even doorgaan natuurlijk. En in dit geval moet het natuurlijk een exacte kloon zijn van de Align heli. In de hk450 zitten slechte ballinks, slippende tandwielen, bagger schroefjes, geen beste kwaliteit plastic dat afbreekt etc.
 
En in dit geval moet het natuurlijk een exacte kloon zijn van de Align heli.

als het exact hetzelfde moet zijn, koop je dan een align. heeft verder geen zin om dan naar HK toestellen te kijken dan.
prijsverschil maakt altijd iets uit. of je neemt met iets minder genoegen, of je koopt (duur) merk.

is een beetje zoals kiezen tussen een opel of een mercedes lijkt mij
 
Ballinks zijn redelijk goed, kunnen naar mijn mening iets beter.
Schoefjes zijn 500% beter dan die in de HK450 kit (geen enkele overgedraaid)
Tandwielen voorlopig nog geen doorgeslipt
Spelling op het aluminium is niet buitengewoon veel.
Lagers draaien zeer soepel en hebben geen speling.

Al het bovenstaande zullen we nog eens herbekijken na enkele vluchten.

@snans

Niet op de kwaliteit letten is met telefoon geschoten

img00006201001011957.jpg
 
Als je je afvraagt hoe groot een 700 is zou ik zeggen net groot genoeg om te kopen als hobbyking er mee uitkomt dit jaar ;-)

héhé

ik heb 2 HK450MT's op komst, laat ik daarmee eerst maar eens leren vliegen (lees hooveren)
daarna zal ik wel zien of het veilig is voor de omgeving dat ik een groter exemplaar koop :mrgreen:

(ik zie hem wel bij jou zodra hij uit is, is ook goedkoper ;))
 
Ik wil iedereen met klem afraden om een 600 of 700 size RC heli te kopen zonder voldoende ervaring opgedaan te hebben.
Buiten het feit dat het gewoon levensgevaarlijk is om hier experimenteel mee te beginnen, komt er veel meer bij kijken dan je denkt.
Dit is een Barebone bouwpakket zonder enige elektronica, motor, besturing etc.etc.
Om de heli te bouwen en een goede setup samen te stellen heb je kennis van zaken nodig.
En om hem betrouwbaar te vliegen heb je goede elektronika nodig.

Ik zou graag een opsomming van je horen wat nu de uiteindelijke setup is geworden van deze heli.
Wat er dus exact aan componenten is op gezet.
Ben ook benieuwd hoe je ermee vliegt (filmpje misschien? en dan niet in de achtertuin ;) )
Hoeveel toeren je op de kop hebt, de vluchttijden die je haalt met je accu's, etc.etc..
 
@EricW

Eerst wil ik je danken voor je bezorgdheid, geloof mij ik ben uitest voorzichtig met deze heli, en heb hem wegens wantrouwen nog niet meer dan een meter boven de grond gezet.

De setup:
batt: ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 20C
Swash servo's: Futaba S3152 3x
Rudder servo: Futaba S9254 1x
Gyro: Futaba GY401
Motor: 650L 1220kv 14t pinion
Esc: RCE-BL75G
Bec: RCE-B3x

Ben de batterijen nog aan het inwerken dus mijn vluchttijd is nu nog niet gekend,

video's en andere details volgen nog wel.
 
als het exact hetzelfde moet zijn, koop je dan een align. heeft verder geen zin om dan naar HK toestellen te kijken dan.
prijsverschil maakt altijd iets uit. of je neemt met iets minder genoegen, of je koopt (duur) merk.

is een beetje zoals kiezen tussen een opel of een mercedes lijkt mij

Hier ben ik het helemaal niet mee eens helaas. Bijvoorbeeld is de copterx 450sev2 een perfecte kloon van de align versie. Alleen heelllll wat goedkoper. En nee, de kwaliteit doet er echt niet onder van, door de prijs. Als de 600 een knappe heli blijkt te wezen ga ik er ook zeker 1 kopen. Ik heb al genoeg ervaring met align en copterx en dergelijke andere clones om te zeggen dat kostprijs niet gelijk staat aan kwaliteit. Dat is net zo'n fabeltje dat clones zacht aluminium gebruiken om de prijs te drukken. Natuurlijk heb ik lang niet alle clones getest maar die ik in mijn handne heb gehad waren van dezelfde kwaliteit alu.
 
als het exact hetzelfde moet zijn, koop je dan een align. heeft verder geen zin om dan naar HK toestellen te kijken dan.
prijsverschil maakt altijd iets uit. of je neemt met iets minder genoegen, of je koopt (duur) merk.

is een beetje zoals kiezen tussen een opel of een mercedes lijkt mij
dus opel is slecht en mercedes niet dit is appel`s met peren vergelijken
duur koop is niet altijd beter zo zijn er over de bekende merken ook minpunten bekent en veiligheid van deze machenie en ander lig toch voor 99% bij je zelf
@johan.heyrman de foto`s zien er goed uit mooie hk 600
maar ik ben wel benieuwt hoe hij is naar een vlucht of 100
maar heb fun met deze helie
 
IK volg de discussie al een tijdje. Wat ik een beetje mis in dit draadje, en geef dan Eric ook helemaal gelijk dat hij bezorgd is. Ik mis dus het aspect veiligheid. De heli kan dan nog zo mooi en het zelfde zijn als de "echte" 600 /700, maar er is een prijs verschil. Dit gaat zeker mee spelen mbt de veiligheid / betrouwbaarheid bij de grotere heli's. Het prijs verschil is echt niet alleen de merknaam.
 
IK volg de discussie al een tijdje. Wat ik een beetje mis in dit draadje, en geef dan Eric ook helemaal gelijk dat hij bezorgd is. Ik mis dus het aspect veiligheid. De heli kan dan nog zo mooi en het zelfde zijn als de "echte" 600 /700, maar er is een prijs verschil. Dit gaat zeker mee spelen mbt de veiligheid / betrouwbaarheid bij de grotere heli's. Het prijs verschil is echt niet alleen de merknaam.
daar ben ik het wel mee eens
het blijven toch gevaarlijke machine of het goedkoop is of een dure.ik heb bij ons eens gezien hoe gevaarlijk een trex 500 is toen er een servo weigerde tijdens het hoeveren dus, hoe je het wendt of keert altijd goed op letten.en geef ik dan Eric ook helemaal gelijk dat hij bezorgd is.dit is geen beginners heli. en als je hier mee wil gaan beginne vliegen .doet het dan onder begeleiding(aan de kabel) met iemand die er verstand en ervaring mee heb vlieghield staat voor alles voor op .
dit wil niets zeggen of de trex slecht is, maar wel dat de verantwoording is van de gene de er mee vlieg(onderhoud).
en je ben ook afhankelijk wat je er mee doet alleen rond vlieg of zwaar 3D vliegen. er komen zo veel krachten vrij op het toestel .ja dan weet ik het zonet nog niet. ik heb er niet zoveel ervaring mee vlieg alleen nog met een hk250 en de hk450.en deze zijn voor het gewoon vliegen wel goed en licht 3d gaat wel puur fun.,maar ik ben wel benieuwt naar zijn bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
@Noware69

Ik ben zeer bezorgd i.v.m. de veiligheid maar hou in gedachten dat een kloon ook verbeterd kan zijn, en dat de fouten die Align maakt verbeterd kunnen zijn.
 
Tja, deze gedachten maken mij nog bezorgder.

Hoezo mischien kan deze jonge wel goed inschatten wat goed is en niet goed. Wa voor heli je ook koopt, het blijft een gevaarlijke hobby. Ook vin dik het raar dat mensen heel veel drukte maken om een 600 size heli maar minder om een 450. Een 450 brengt volgens mij net zoveel of meer schade aan met zijn hoge headspeed. Plus dat een grote heli veel meer respect afdwingt dus gaan mensen er voorzichtiger mee om.
 
Prachtig helitje, de tijd zal uitwijzen hoe stevig het ook is :)

PS: op de vergelijk foto met de HK450 is duidelijk te zien dat ook op die 450 het landingsgestel verkeerd zit ;) (enkel het "achterste"). De 600 ziet er goed uit!

Beste wensen iedereen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze gaan lekker bij hobbyking. :thumbsup:
Die prijzen daar ook, het zal steeds minder pijn doen om je heli perongeluk te prakken.

Ben benieuwd hoe dit bakbeest vliegt!
 
Back
Top