hk600gt first look

Ik ben benieuwd wanneer de eerste doden vallen.
Een .50 heli met hobbycity kwaliteit is vragen om problemen.

Niet voor mij, tenzei anders bewezen!
 
Ja, ook ik had het idd al met mijn broer over die grote hobbycity klonen gehad en ik zou me er ook niet aan wagen. Na wat kleine maar toch iritante probleempjes met een 250 gt en een 450 weet ik dat dit niks voor mij word.

Al moet ik zeggen dat hij er netjes uitziet.. Miss voor wat onderdeeltjes oid.
 
Ik ben benieuwd wanneer de eerste doden vallen.
Een .50 heli met hobbycity kwaliteit is vragen om problemen.

Niet voor mij, tenzei anders bewezen!

Als ik zo kijk dan lijkt het best mee te vallen. Wat is er zo slecht aan waardoor jij denkt dat er doden gaan vallen? Iets te makkelijk geroepen.

Zowel de kop als de staart lijken helemaal van alu te zijn, frame van carbon. Mits goed gebouwd en voorzien van goede electronica zie ik niet waarom je hier doden mee zou maken (tenzij de vlieger onbekwaam is)
 
Ook alu heeft natuurlijk verschillende kwaliteiten, en als ik kijk hoe bijv. slecht de alu tails op de 250 zich houden zou ik het eerst ook nog niet aandurfen.. Eerst maar s wat reviews lezen...
 
Dat zou kunnen maar om dan maar meteen te stellen dat het slecht is en er doden gaan vallen.... De reviews zullen het uitwijzen.
 
Ik wil ook niet zeggen dat doooien gaat vallen, maar ik zou me er nog niet aan wagen. Iemand al enig idee wat hij gaat kosten?
 
Wat ik zo in het filmpje voorbij zie komen ziet er prima uit.
Er zitten weinig zwakke materialen op kwetsbare punten.
En het zal dus echt niet uit elkaar vliegen als je zelf alles juist en degelijk monteert.
De manual zal waarschijnlijk vrij karig zijn.
De lagers zullen niet van topkwaliteit zijn.
De bevestigingsmiddelen kan je ook beter even goed nakijken.
Het bereik en nauwkeurigheid van de kop is een vraag (fase etc.)
De kwaliteit van de aandrijving van hoofdtandwiel en staart is zo ook nog niet helemaal duidelijk.
En het ziet er niet uit als de lichtste heli in zijn klasse.
En ook voor deze geld dat je alle electronica er zelf nog bij moet halen.
Lijkt goedkoop, maar komt nog aardig wat bij om hem te laten vliegen.

Eigenlijk kan je er pas echt wat zinnigs over zeggen als een ervaren piloot er een poosje mee gevlogen heeft.
 
Dat zou kunnen maar om dan maar meteen te stellen dat het slecht is en er doden gaan vallen.... De reviews zullen het uitwijzen.

Tenzei hobbycity flink omhoog is gegaan met hun kwaliteit is het een kwestie van tijd tot er iets mis gaat. (al dan niet dodelijk)

Tot nu toe hebben alle hobbycity clones hun problemen gehad en daar nieuwere revisies op gekregen.

Een 250 die crashed omdat een linkje erafschiet is nog leuk om te zien en niet al te pijnlijk als het je raakt.
Maar wat denk je ervan als de riem knapt op zo'n hk600 en onbestuurbaar het publiek in gaat. Er hoeft maar 1 gek te zijn die denkt; "Ooh wat de align trex 600 kan kan de HK600 ook" en doet een flinke climbout /stickbang sessie en het ding boomstriked dan door slechte rubber dampners / bijgeleverde bladen.

Op een gegeven moment is in mijn mening het moment daar dat goedkoper niet meer loont.

Een hk450 heli met meuk servos en een goedkope gyro is nog grappig. Maar een hk600 met telibee gyro en asserbardjan servos wil ik niet eens binnen 1km van mij af hebben. De verantwoordelijkheid van het apparatuur ligt bij de piloot. Ook de goede (blijvende) werking ervan. Ik zou het lef niet eens hebben zoiets te besturen.

like the english would say: "i wouldnt even touch it with a 10-foot pole"
 
Tenzei hobbycity flink omhoog is gegaan met hun kwaliteit is het een kwestie van tijd tot er iets mis gaat. (al dan niet dodelijk)

Tot nu toe hebben alle hobbycity clones hun problemen gehad en daar nieuwere revisies op gekregen.

Een 250 die crashed omdat een linkje erafschiet is nog leuk om te zien en niet al te pijnlijk als het je raakt.
Maar wat denk je ervan als de riem knapt op zo'n hk600 en onbestuurbaar het publiek in gaat. Er hoeft maar 1 gek te zijn die denkt; "Ooh wat de align trex 600 kan kan de HK600 ook" en doet een flinke climbout /stickbang sessie en het ding boomstriked dan door slechte rubber dampners / bijgeleverde bladen.

Op een gegeven moment is in mijn mening het moment daar dat goedkoper niet meer loont.

Een hk450 heli met meuk servos en een goedkope gyro is nog grappig. Maar een hk600 met telibee gyro en asserbardjan servos wil ik niet eens binnen 1km van mij af hebben. De verantwoordelijkheid van het apparatuur ligt bij de piloot. Ook de goede (blijvende) werking ervan. Ik zou het lef niet eens hebben zoiets te besturen.

like the english would say: "i wouldnt even touch it with a 10-foot pole"

Prachtig verwoord, de HK500 was ook al zo'n misser, zeker de eerste serie, het aluminium was erg zacht, de staartservo-mount brak af, etc .. etc .. Alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.

Mocht je er overigens één willen kopen, zorg dan dat je de 2e of 3e serie krijgen, de 1e serie HK helikopters is eigenlijk gewoon om te 'beta-testen'. Overigens vraag ik me af hoe goedkoop deze nog is als je alle elektronica moet aanschaffen, voor een 450-size is er genoeg duplo elektronica te krijgen, maar daarmee ga je het op een 600 natuurlijk niet redden.
 
Vind ik ook, kijk eea is gewoon op een bepaald punt niet goedkoper te krijgen. Tevens is align aardig aan het stunten en als je goed zoekt heb je voor 80e meer een Align 600 ESP thuis liggen. En dan rekenen we motor, regelaar ed mee. Alleen geen servo's en gyro maar kan ook niet voorstellen dat er iemand is die met een telibee gyro op een 600 gaat vliegen.

Zo goedkoop als het lijkt is het niet echt.
 
Ik probeerde het ietsje genuanceerder te zeggen geloof ik.....maar bedoelde hetzelfde :D
Met goede electronica zal het heus wel vliegen, maar op het aanzienlijke bedrag wat je dan kwijt bent kan je er net zo goed 150€ extra bijleggen en een heli kopen waar je zeker van weet dat hij goed ge-engineered en uitvoerig getest is.
 
Prachtig verwoord, de HK500 was ook al zo'n misser, zeker de eerste serie, het aluminium was erg zacht, de staartservo-mount brak af, etc .. etc .. Alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.

Mocht je er overigens één willen kopen, zorg dan dat je de 2e of 3e serie krijgen, de 1e serie HK helikopters is eigenlijk gewoon om te 'beta-testen'. Overigens vraag ik me af hoe goedkoop deze nog is als je alle elektronica moet aanschaffen, voor een 450-size is er genoeg duplo elektronica te krijgen, maar daarmee ga je het op een 600 natuurlijk niet redden.

Ik geef je geen ongelijk maar je moet het ook zo zwart wit niet zien.
Je doet net alsof de HK sowieso fouten gaat hebben en een Align perfect gaat zijn.

Mijn t-rex 500 is laatst ook gewoon de grond in gegaan door statische electriciteit.

Dit is nu 1 situatie maar zo zullen er nog wel voorbeelden zijn van kleine "flaws" in het ontwerp, en niet alleen bij Align. Het overal geprezen Mikado had hier zelfs last van.

Het kan dus met elke heli van elk merk gebeuren.
Het is natuurlijk wel zo dat de kans dat er iets mis gaat met een HK groter is dan wanneer je "kwaliteit" koopt.
 
De kans dat een heli met stat. elek. de grond in gaat is heel wat kleiner dan als er echt iets mechanisch kapot gaat. Loslatende bladhouder etc:schrik:
 
De kans dat een heli met stat. elek. de grond in gaat is heel wat kleiner dan als er echt iets mechanisch kapot gaat. Loslatende bladhouder etc:schrik:

De meeste mechanische defecten kan je op voorhand toch doorzien?
Als moet ik dan wel aan de defecte tailgear van mijn HK450 denken, zoiets kan je natuurlijk niet direct zien...

Maar je begrijpt mijn standpunt toch.
Er kan zeker vanalles misgaan met een HK, maar een merkheli vertoont ook vaak kuren he.

Verder zal ik de heli ook niet kopen uit wantrouwen hoor ;-)
Ik speel gewoon even advocaat van de duivel :-P
 
Back
Top