Kyosho DST gekocht

Mijn plan was eigenlijk een traxxas slash, maar na een real life auto gekocht te hebben had ik wat minder budget.

Vandaag zonder plannen eens bij een rc shop geweest en kwam met een Kyosho DST terug. Volgens mij kon het met Kyosho niet echt verkeerd gaan en hoefde er verder weinig bij te halen. Hoop dat ik, als beginner, me er een beetje mee ga redden.

Fijne van de winkel was in ieder geval dat ik een uur lang alle uitleg heb gehad die ik maar kon krijgen.

Vandaag maar eens alle apparatuur opladen (waarschijnlijk morgen ook nog met 12 penlites en een lader voor 4) en dan maar eens proefrijden.

Meer mensen met een DST en ervaringen? Kon er geen topic over vinden in ieder geval.
 
Het is dezelfde auto als de DBX, daar is al veel over geschreven.
 
Zit me net te bedenken dat hij iets zei over het luchtfilter met iets olie indeppen/smeren. Maar heb die olie uiteindelijk niet meegekregen. Is dit noodzaak?

Het is dezelfde auto als de DBX, daar is al veel over geschreven.

Ook hier kan ik weinig over vinden op dit forum. In ieder geval niet in topictitels.
 
Laatst bewerkt:
Ja luchtfilterolie zorgt ervoor dat de wat groffe delen blijven plakken in je luchtfilter zodat er dus geen rommel je motor inkomt.
 
Ja luchtfilterolie zorgt ervoor dat de wat groffe delen blijven plakken in je luchtfilter zodat er dus geen rommel je motor inkomt.

Oke, kan ik nog alternatieve olie gebruiken of gewoon het beste ff wachten en luchtfilterolie halen (winkel is natuurlijk net dicht morgen).
 
Het verstandigst is natuurlijk gewoon even rustig een avondje wachten..
Maar ik heb eens als alternatief kettingontvetter gebruikt, dat maakte het filter ook aardig vettig ;)
Maar het is niet ideaal
 
Oke die eerste doe ik maar niet en afterrun olie heb ik nog niet. Ik kijk wel ff of ik een andere RC shop in de buurt van zwolle kan vinden die morgen wel open is. Wil zo graag ff stationair inlopen en een rondje inrijden morgen.
 
Ik heb een DST gehad, daarna wel overgestapt naar 1:8. Wel een ijzersterke auto, 0,0 problemen mee gehad.

Zet er wel even een ander luchtfilter op, een dubbele speciaal voor offroad. Degene die er op zit is leuk voor onroad maar kans is groot dat je zand in je motor krijgt en dat gaat veel centjes kosten. Een dubbel offroad filter is voor niet teveel geld te koop, die brengt dat 100% zeker weer op. En vergeet de failsafe niet...het blijft een 27 Mhz AM zender ;)
 
Eventueel kan je ook bij een motorzaak terecht deze maken ook veelvuldig gebruik van schuimfilters.

Het is wel van het grootste belang dat je goede filters en ook olie gebruikt anders is je motor wel erg snel ingereden......lees versleten.
 
En vergeet de failsafe niet...het blijft een 27 Mhz AM zender ;)

Wat bedoel je hiermee? Bedankt voor je andere tip!!

Ben al wel zover dat ik weet dat dit iets is wat je motor stopt als het bereik wegvalt?

Ook anderen bedankt voor de tips. En zonnebloemolie? Echt? Of kan ik dan beter echt ff wachten.
 
Laatst bewerkt:
Echt...
En een failsafe sluit de gasschuif als er storing is of geen bereik; de auto zal dus stoppen en stationair blijven draaien in plaats van er ongecontroleerd vandoor gaan. Te koop voor ca 20 euro bij vrijwel elke modelbouwshop
 
Oke dankje Bart voor de tips!! Vandaag dan toch maar es wat inrijden. Daar zijn de meningen ook aardig over verdeelt zeg.
 
Oke dankje Bart voor de tips!! Vandaag dan toch maar es wat inrijden. Daar zijn de meningen ook aardig over verdeelt zeg.


Komt omdat daar ook veel manieren voor zijn, Lees de sticky eens;), Gewoon half gas, weinig gas, verschillende toerentallen rijden.. Maar laat hem nog niet doortrekken, dat doe je pas bij tankje 4/5 en dan maar voor 2 seconden
 
Komt omdat daar ook veel manieren voor zijn, Lees de sticky eens;), Gewoon half gas, weinig gas, verschillende toerentallen rijden.. Maar laat hem nog niet doortrekken, dat doe je pas bij tankje 4/5 en dan maar voor 2 seconden

Ja zoiets zeiden ze in de winkel ook en dan afstellen vanaf dicht 2 en halve slag open.
En de sticky had ik gelezen vandaar dat ik dat ook zei ;-)
 
Doe het iets veiliger; na het inrijden HSN terug naar de fabrieksinstelling en iedere keer 1/4 slag indraaien totdat ie mooi en snel is op topsnelheid. Daarna de HSN 1/8 verder open (terugdraaien) zodat ie op topsnelheid voldoende rijk staat.

En natuurlijk de LSN afstellen, meestal doe je dit na het afstellen van je HSN. Hou er wel rekening mee dat het afstellen van de LSN ook invloed op de HSN instelling heeft.
 
Doe het iets veiliger; na het inrijden HSN terug naar de fabrieksinstelling en iedere keer 1/4 slag indraaien totdat ie mooi en snel is op topsnelheid. Daarna de HSN 1/8 verder open (terugdraaien) zodat ie op topsnelheid voldoende rijk staat.

En natuurlijk de LSN afstellen, meestal doe je dit na het afstellen van je HSN. Hou er wel rekening mee dat het afstellen van de LSN ook invloed op de HSN instelling heeft.

Oke en volgens de motorspecs is standaard HSN 2,5 open en LSN idem. Dus het lijkt me beter om met HSN hoger te beginnen dan 2,5 open neem ik aan? En dan LSN gewoon factory.

Edit: ja dat zeg je ook zie ik nu. Maar hoe hoog zal ik met HSN beginnen? 4 slagen?
 
Ja, maar wel NA het inrijden!

Lees de stickies over WOT methode of hanteer de methode zoals beschreven door Kyosho, dan weet je precies hoe het moet.
 
Back
Top