Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Het meest opvallende aan de racer is de maat van de prop.
Ik zou wel eens willen weten hoe dat onder de kap in elkaar zit.
Vooral die grote diameter maakt de foto's heel realistisch.

Edit, Moki 150 dus. mooi dat die zo'n grote prop kan draaien.
Weathering mis ik niet echt, want de full size racers hebben dat ook nooit. Die krijgen veel TLC.
 
Laatst bewerkt:
Het meest opvallende aan de racer is de maat van de prop.
Ik zou wel eens willen weten hoe dat onder de kap in elkaar zit.
Vooral die grote diameter maakt de foto's heel realistisch.

Edit, Moki 150 dus. mooi dat die zo'n grote prop kan draaien.
Weathering mis ik niet echt, want de full size racers hebben dat ook nooit. Die krijgen veel TLC.

Hoi,

En ga wel een klein beetje weathering aanbrengen om hem toch een beetje een realistisch beeld te geven.
Bij de foto's die ik heb gevonden van de airracer was toch ook redelijk wat weathering zichtbaar.

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zaterdag ben ik nog in Oss geweest naar de schaalmeeting.
Ik vond het echt de moeite waard om te kijken.

Ik ben nog steeds druk rond aan het neuzen naar een motor voor mijn Corsair.
Nu kwam ik de volgende motor tegen.
Fuji Imvac BT-86 86cc Gas Twin Cylinder.
114824a3f9b336bdbf.jpg


Graag wat meningen en ervaring over deze motor.(als deze er zijn tenminste...)

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er niet gek uit
maar zou hem wel ombouwen naar electronice ontsteking
wat kost dit blokje
en past i binnen je kap
je kan ook voor de nieuwe 110 cc dl motor gaan
maar of ze de kwalitijd al goed hebben weel ik niet zeker
ik ken maar 1 d l vlieger die er erg goed te spreken over is
maar de verdere berichten wisolen
ik dacht eerst ook dat dl weer een andere naam voor sv was maar dat blijk niet zo te zijn
ik heb zo een s v 100 liggen die ga ik eerst maar is testen op de pits
 
ziet er niet gek uit
maar zou hem wel ombouwen naar electronice ontsteking
wat kost dit blokje
en past i binnen je kap
je kan ook voor de nieuwe 110 cc dl motor gaan
maar of ze de kwalitijd al goed hebben weel ik niet zeker
ik ken maar 1 d l vlieger die er erg goed te spreken over is
maar de verdere berichten wisolen
ik dacht eerst ook dat dl weer een andere naam voor sv was maar dat blijk niet zo te zijn
ik heb zo een s v 100 liggen die ga ik eerst maar is testen op de pits

Deze kost 700$
Voor zover de informatie die ik over deze motor heb,zou deze in de motorkap passen net zoals de zenoah 80cc boxer.
Een Dl 110cc zal waarschijnlijk niet in de kap passen.

Gr Patrick
 
Hoi Patrick,

Ik was afgelopen zaterdag ook in Oss, prachtige kist he die grote Corsair.
Ik stond er echt bij te watertanden toch zeker van die Moki motor.
Ik ben ook aan een corsair bezig ( top flite ) en ik heb een Zenoha 62 cc liggen.
Deze moet zeker voldoen om deze kist de lucht in te krijgen.
Hij is nog redelijk betaalbaar, wel heb ik er de nieuwste ontsteking voor gekocht bij Toni Clark, voor een rustigere loop en betere start.
Ik heb de zenoha voorzien van een 3 kamer Pitts uitlaat van Toni clark.
Bij onze club mag je namelijk niet meer dan 80 DB maken.
Is jou Corsair zwaarder dan de Top Flite ???
 
Hoi Patrick,

Ik was afgelopen zaterdag ook in Oss, prachtige kist he die grote Corsair.
Ik stond er echt bij te watertanden toch zeker van die Moki motor.
Ik ben ook aan een corsair bezig ( top flite ) en ik heb een Zenoha 62 cc liggen.
Deze moet zeker voldoen om deze kist de lucht in te krijgen.
Hij is nog redelijk betaalbaar, wel heb ik er de nieuwste ontsteking voor gekocht bij Toni Clark, voor een rustigere loop en betere start.
Ik heb de zenoha voorzien van een 3 kamer Pitts uitlaat van Toni clark.
Bij onze club mag je namelijk niet meer dan 80 DB maken.
Is jou Corsair zwaarder dan de Top Flite ???

Hoi,

De Ziroli Corsair zal idd iets zwaarder worden dan de Top Flite Corsair omdat de Ziroli net iets groter is,de wingspan is 93inch(2.36m)

Gr Patrick
 
Hallo,

Zaterdag ben ik nog in Oss geweest naar de schaalmeeting.
Ik vond het echt de moeite waard om te kijken.

Ik ben nog steeds druk rond aan het neuzen naar een motor voor mijn Corsair.
Nu kwam ik de volgende motor tegen.
Fuji Imvac BT-86 86cc Gas Twin Cylinder.
114824a3f9b336bdbf.jpg


Graag wat meningen en ervaring over deze motor.(als deze er zijn tenminste...)

Gr Patrick

Zijn er nog liefhebbers die toevallig wat meer over deze motor kunnen vertellen???

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zeg hoe groot word je corsair ik heb namelijk retracs besteld bij lindiger maar echt duidelijk zijn ze niet daar
ik heb in het bericht naar hun gemaild dat ik ze nodig had voor een spit maar euuuuu
bij een spit draaien de poten niet 90 graden
en dat doen deeze wel
ik kan ze terug sturen of je zou ze kunnen overnemen
ik heb er totaal 155 euro voor betaald is het wat
tis voor een groot model
 
Hoi,

Wie weet waar ik evt canopyrails kan bestellen voor mijn Corsair zodat ik de cockpitkap open en dicht kan doen mbv een servo?

Gr Patrick
 
Hallo,

Vandaag weer aan een vleugelgedeelte gewerkt.
full


Eerst 3 balsaplankjes aan elkaar gelijmt om vervolgens deze op maat te maken.
full


full



Mvg Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
raamkap rails

voor ganopy rails kun je ook alu tochtstrip gebruiken bij de bouwmarkt vandaan
das een alu profiel met een rubberen tochtstrip
trek het rubber er uit en je hebd een prima rails
en het is een stuk goedkoper

heb ik van yke rusticus
 
ziet er niet gek uit
maar zou hem wel ombouwen naar electronice ontsteking
wat kost dit blokje
en past i binnen je kap
je kan ook voor de nieuwe 110 cc dl motor gaan
maar of ze de kwalitijd al goed hebben weel ik niet zeker
ik ken maar 1 d l vlieger die er erg goed te spreken over is
maar de verdere berichten wisolen
ik dacht eerst ook dat dl weer een andere naam voor sv was maar dat blijk niet zo te zijn
ik heb zo een s v 100 liggen die ga ik eerst maar is testen op de pits

Hoi,

Heb je de SV 100 al getest???
Ik ben benieuwd naar de prestaties en betrouwbaarheid van deze motor?

Gr Patrick
 
Hoi,

Vandaag weer wat geklust aan de vleugel delen.

Hier heb ik de bovenkant van de aileron en flap ingedekt.
114824a622bda000b5.jpg
.
Hier even de delen langs elkaar gelegt om al een beetje een indruk te krijgen,een deel is al aan de bovenkant ingedekt en voor het andere deel heb ik net 3 balsaplankjes aan elkaar gelijmt welke nu liggen te drogen.
114824a622bc9cb574.jpg
.
Hier de onderkant van een vleugeldeel waar ik nu verder kan met oa het servogedeelte inbouwen.
114824a622bc8d3835.jpg
.
Hier de onderdelen voor de aileronservo.
114824a622bc908248.jpg
.
114824a622bab5e3cc.jpg
.
114824a622bab8d237.jpg
.
De servoplank heb ik gemaakt van 3mm vliegtuigtriplex en de andere schotjes zijn van 3mm balsa.

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Inmiddels heb ik nog wat spullen besteld bij Ziroli;de motorkap,canopy,wingradiatorset en een motordummie en de Robart 150Z retracts.

Gr Patrick
 
Back
Top