Hallo, Ik heb momenteel een trex500 esp en vlieg ongeveer anderhalf jaar. Nu zou ik graag een grotere heli aanschaffen, had gedacht aan trex600 nu mijn probleem zou ik me gewoon de 600 cf aanschaffen OF men trex500ESP verkopen en een 600ESP+ FBL aanschaffen of zou ik spijt krijgen dat ik die 500 heb weggedaan?!.. wat denken jullie mvg Steven
Hoi Steven, kijk eens naar de 6HV van Compass Model. Dit is een 50 size electro die op 12S vliegt ! Het voordeel hiervan is dat je je lipo's die je in je TREX 500 gebruikt in serie kan schakelen en kan vliegen met de 6HV ! FBL is de hype van het moment, maar ik heb al gehoord dat heel wat piloten terugkeren naar een flybarred heli ! Maar dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Natuurlijk is een 50 size heli heerlijk en stabiel om te vliegen. Als je het budget hebt zou ik de 500-size heli niet wegdoen. Grtz, Dirk
als beginend vlieger zou ik lekker door vliegen met de 500 als dat je goed af gaat en niet gek laten maken door de nieuwe trend fbl meeste vooruitgang boek je door te vliegen met de zelfde heli gr hub
Ik denk echt dat de Compass 6HV een fijne stap is met een betere power to weight ratio dan de Trex600. De TREX heeft weer meer shops die parts aan bieden. Maar ik zou altijd de TREX500 behouden. Het is zoooooo fijn om een tweede heli te hebben. Je kunt dan altijd vliegen als de ander problemen heeft. En met de 6HV kun je zelfs accu's wisselen tussen de twee. Flybarless is cool, maar persoonlijk denk ik dat je vrij ver advanced moet zijn om er echt veel voordeel uit te halen. (ik vlieg zelf ook FBL) Ja het hovered stabieler, maar is je dat 400+ waard? Voor power hoef je het niet te doen met de 6HV, da's een kanon 8O
+1 voor de 6HV, heb hem zien vliegen en nu wil ik ook niets liever dan die heli Sterker nog .... Ik doe mijn trex 600N weg voor als je interesse hebt
mja misschien wel, de enigste reden dat ik men 500 zou verkopen is om budget te hebben om FBL aan te schaffen...mss is het toch wel een beter idee om men 500 te houden en eens te zien naar die 6HV weten jullie een belgische verdeler? Zie enkel op de compass website een nederlandse alvast bedankt Steven