zwaartepunt SUltimate en probleem pull-pull

Hallo,

Het indoorseizoen is wel bijna voorbij, maar ik ben er toch in geslaagd een nieuwe shocky klaar te krijgen. Ik zou wel het zwaartepunt in één keer goed willen hebben.

Waar ligt het zwaartepunt bij jullie sultimate?
Hoe vliegt het met het opgegeven zwaartepunt? (213mm vanaf de neus)
Waar moet het CG zitten om in 45° uplines niet vanzelf door te stijgen?

Laatst bewerkt:
Hallo Joeri, even gechat met Donatas...
95mm vanaf de leading edge...

grz

ps: ik heb er nog maar 2 keer mee gevlogen maar ik moet zeggen hij vliegt echt SUPER!

Laatst bewerkt:
Allright, als je de juiste connecties maar hebt. ;-)

Is dat dan gemeten in het midden van de romp, of waar de vleugel los komt van de romp?

Meesteal is dat vanaf de voorlijst van de vleugel tegen de romp aan. dus niet vanaf het midden van de romp. al maakt dat niet zo gek veel uit.

Ik was juist bezig met de pull-pull aansturingen te maken van hoogte- en richtingsroer en kwam het volgende probleem tegen:

Als de roeren neutraal staan dan zit de bovenste draad van het hoogteroer boven de draad van het richtingsroer.
Als je nu vol richting stuurt en daarna vol hoogte en terug neutraal komt door eerst richting terug te sturen en dan hoogte, dan komt de bovenste draad van het hoogteroer onder de servohevel van het richtingsroer te zitten.:-?

Foto's zijn wellicht duidelijker:

sultimate004.jpg

sultimate003.jpg

Er zal niks anders opzitten dan de richtingsroer servo uit te breken en hoger te plaasen denk ik. Of ben ik de enige die dit voor heeft?

Pfff, ik dacht de SUltimate vandaag af te hebben, maar ik zal maar enen gaan drinken in de plaats.

Back