RCEFlyer
In Memoriam
Hallo,
ik ben bezig mijn Hangar9 Alpha60 (ARF) trainer klaar te maken voor de les a.s. zondag. Het is een brandstoftrainer met een spanwijdte van zo'n 181,6 cm (71,5 inch) en een SuperTigre G61 (10 cc).
Nu heb ik met de zoekmachine al een en ander gevonden over het balanceren. Ook heb ik daar gevonden dat de algemene mening is dat je een trainer het beste met lege tank kunt balanceren.
Er werd als reden opgegeven dat de kist dan volgetankt iets neuslastig zal zijn, maar dat is beter dan met volle tank balanceren en gedurende het leegraken een staartlastige kist (die veel venijniger reageert op zo'n besturing) te krijgen. Ik balanceer dus met lege tank.
Nu mijn vraag, de trainer (leeg dus
) is nogal neuslastig. Ik kan weinig tot niets schuiven met de ontvanger-accu en de tank ligt op een vaste plaats (leeg zal de tank ook niet veel schelen in het zwaartepunt).
Nu heb ik wat lood om gewicht toe te kunnen voegen, dat plaats ik zoveel mogelijk achter in de staart. Daar heeft het immers het meeste effect. Ik vind echter dat ik behoorlijk veel moet toevoegen, namelijk zo'n 750 gram !
Moet ik dit doen, of zijn er nog andere oplossingen denkbaar ?
De kist weegt nu (zonder het lood & de brandstof) vliegklaar zo'n 3,7 kg.
Alvast bedankt voor het meedenken
Grtz,
Menno
ik ben bezig mijn Hangar9 Alpha60 (ARF) trainer klaar te maken voor de les a.s. zondag. Het is een brandstoftrainer met een spanwijdte van zo'n 181,6 cm (71,5 inch) en een SuperTigre G61 (10 cc).
Nu heb ik met de zoekmachine al een en ander gevonden over het balanceren. Ook heb ik daar gevonden dat de algemene mening is dat je een trainer het beste met lege tank kunt balanceren.
Er werd als reden opgegeven dat de kist dan volgetankt iets neuslastig zal zijn, maar dat is beter dan met volle tank balanceren en gedurende het leegraken een staartlastige kist (die veel venijniger reageert op zo'n besturing) te krijgen. Ik balanceer dus met lege tank.
Nu mijn vraag, de trainer (leeg dus

Nu heb ik wat lood om gewicht toe te kunnen voegen, dat plaats ik zoveel mogelijk achter in de staart. Daar heeft het immers het meeste effect. Ik vind echter dat ik behoorlijk veel moet toevoegen, namelijk zo'n 750 gram !
Moet ik dit doen, of zijn er nog andere oplossingen denkbaar ?
De kist weegt nu (zonder het lood & de brandstof) vliegklaar zo'n 3,7 kg.
Alvast bedankt voor het meedenken

Grtz,
Menno