Vanmiddag de hele middag aan het knutselen geweest met de deurtjes van het woonvertrek, Daar zit een "staldeur" in, die dan ook nog draaibaar zou zijn.
Artesania had bedacht om dat deurtje te maken op het moment dat de romp bijna klaar is, alleen dan kun je nergens meer bij.
In plaats van een naar buiten draaiend deurtje te maken, zoals Artesania dat liet zien, heb ik hem naar binnen draaiend gemaakt, dan kun je het scharnierpunt mooi aan de achterkant maken.
de deurposten en zichtbare delen van de deurtjes heb ik voorzien van een randje fineer, en aan de achterkant een stukje draad wat vastgehouden wordt door een paar stukjes bamboe waar ik een gleufje in gezaagd heb.
hierna de deurtjes geplaatst, en het scharnier draadje wordt vast gehouden door een stukje balk van 4x4 millimeter, ook weer met een gleufje .
Een foto van de achterkant komt een volgende keer, alles ligt nu lekker in de lijmklemmen te drogen.
Nu nog een deurklink fabriceren, en kan het schot geplaatst worden.( als de twee laatste puntjes van het schot ook bekleed zijn)