Het heeft even geduurd sinds mijn vorige update, maar dat komt omdat ik de nodige problemen had met de tweede huidlaag.
Het lijkt wel alsof Artesania wat oude houtvoorraad heeft weggewerkt, de Sapellie planken kon ik eigenlijk helemaal niks mee. het splinterde al weg als ik er maar naar keek, en dat spul wou ook niet plakken, ik heb daar van alles bij moeten proberen. ik heb het geprobeerd met niet voor gebogen planken, voor gebogen planken, voor gebogen met strijkijzer, vier verschillende soorten en merken houtlijm, na het voor buigen nog het lijmoppervlak opruwen, tweezijdig plakken, maar het bleek van alles een knoeierij te zijn.
ging er een plank goed, dan spetterde de volgende plank weer los, op dezelfde manier geplakt.
Maart ze zitten er nu op, alleen wel met een hele hoop kiertjes.
De bakboordszijde heb ik een eerste behandeling met lak en een schuurpapiertje gegeven, eens zien hoe dat er uit gaat zien.
En de foto is weer onverbiddelijk, de stuurboord slooiknie ziet niet goed, dus die moet er weer vanaf, en opnieuw geplakt worden
De kaarplaten heb ik er nu ook opzitten, ik heb alle drie platen in een keer gemaakt, en als er onder de waterlijn niet geschilderd gaat worden, dan ga ik de spanten die ertussen zitten simuleren met donkere verf.
De laatste drie punten van de valse kiel moeten nog beplankt worden, dat komt nog.
En nog een kiek van de achterkant
Ook ben ik nog even met het roer bezig geweest,
Ook dat is weer een bij elkaar geraapt rommeltje van Artesania, de balk die onder het roer komt is bijna een millimeter dunner als de rest van het roer, dus die heb ik eerst opgedikt, met wat restmateriaal.