Zuiderzee Botter 1912

Piet inderdaad, dat was een rare verspreking, en uiteraard gelijk gecorrigeerd :confused::confused:.
Maar uiteraard bedankt voor het compliment.:):)

De eerste huidplanken zitten erop, en hebben een eerste lichte schuurbeurt gehad, de krop is ook geplaatst, dus als dit goed gedroogd is, dan kan ik de rest van de huidplanken plaatsen.
DSCN2871.JPG

:banana:Ik ben er weer:banana: Vandaag heb ik de botter voor het eerst weer op de werf liggen, door een verjongingsfoutje moest ik aan stuurboord een splinter van 6 centimeter lang en 2,5 millimeter breed bijplaatsen, een klusje van 30 minuten, maar ik ben daar de hele middag druk mee geweest. Morgen ga ik proberen om een huidgang te plaatsen, of dat gaat lukken weet ik nog niet, aangezien het allemaal nog wat wazig is, met nu en dan goede momenten..
Maar goed, ik ben nog maar 1,5 week na een operatie in de ooghoek, dus ik ben al blij met wat ik nu heb.
Even een tweetal foto's zoals de botter er nu bij ligt, volgende week hoop ik weer iets nieuws te plaatsen, intussen probeer ik het forum te volgen.

DSCN2898.JPG

DSCN2899.JPG

Zoals te zien is heb ik de sparing voor de kaarplaten gelijk gemaakt, en de platen zelf heb ik er ook in gehad, alleen het boren van de gaten in de kaarplaten heb ik helemaal vernacheld, dus ik heb een plaatje messing besteld, en nu ga ik ze dus van messing maken in plaats van de houten , meegeleverde platen.

Kijk Peter is er weer, doe maar kalm aan, voor mooi werk hebben we wel het geduld om even te wachten hoor...;);)

Even een kleine update, de stuurboord en bakboord wanden zijn gereed, de binnenkant is schoongemaakt, en de buitenkant heeft een eerste schuurbeurtje gehad.
De bovenste plank moet er nog op, maar die moet naar binnenvallen, dus ik zet nu eerst de boorden erop.

DSCN2921.JPG

DSCN2922.JPG

De dolboorden heb ik opnieuw gemaakt, omdat ik de middenboorden 6 millimeter heb verschoven naar de boeg, waren de geleverde dolboorden te klein geworden, dus een stukje restanthout en de ouderwetse figuurzaag, en toen lagen daar ineens een paar wel passende dolboorden.

DSCN2919.JPG

Alleen toen kwam het volgende puntje, ik had de middenboorden het knikje van het dek gegeven, maar nu hangen de boorden een kleine centimeter te hoog ter hoogte van de spiegel, dus ik denk dat ik het stoomstrijkijzer van de directie maar eens tevoorschijn tover, om die boorden terug te buigen, zodat de boorden straks op de goede hoogte eindigen, en spanningsvrij geplakt kunnen worden

DSCN2920.JPG

Back