Zuiderzee Botter 1912

Hoi Peter,
Dank je wel Peter, ik hoop ook dat het langzaamaan weer wat beter kan gaan, het staan en zitten daar kom ik niet meer vanaf, maar het zicht wil misschien nog wat beter worden, (met wat hulpmiddelen)
Bedankt voor het compliment, en ik kom zeker weer met wat bouwberichten, zij het met tussenpozen. :):)

ps. Heb jij de Bleunose gekocht??:beer:

Zo, even de tijd om een ordentelijk bedankje te maken:

@Hans Groenenberg, dank je wel Hans, we hebben intussen wat hulpmiddelen gevonden, dus de updates kunnen weer komen.

@Heinrich, bedankt voor je mooie woorden mijn vriend, fijn dat je wat tijd gevonden hebt om hier op dit forum ook nog wat rond te struinen,

@pietsan bedankt Piet, en ik hoop werkelijk dat ze de 23ste iets vinden om je van de pijn af te helpen

Verder iedereen bedankt voor de "vind ik leukjes ":):)

De Botter is klaar, hij was in post 575 al even te zien, hier komen de laatste foto's ( misschien dat ik nog een andere stander ga maken, maar dat weet ik nog niet.)
De Aap of Bras is het laatste zeil wat geplaatst is.

DSCN3911.JPG

DSCN3912.JPG

Bij de a zie je weer een kophoutje, en b had een haakse hoek moeten zijn, die zit helaas aan de andere kant, omdat de zeilbanden naar het voorlijk horen te lopen. Af en toe moet er een compromis gesloten worden helaas.

DSCN3913.JPG

Nog even een kijkje in de kuip, de emmer heeft een hengsel gekregen, en de banden zitten er weer omheen.

DSCN3914.JPG

En toen zag ik deze foto, en ik dacht verdulleme een kier??? bij pijl c maar het is gewoon het schijnsel van de flitser op een randje wat iets hoger ligt

DSCN3919.JPG

Het voordek met anker

DSCN3922.JPG

En de stuurboordszijde

DSCN3923.JPG
DSCN3924.JPG

En dit was het dan, het heeft even geduurd voordat dit scheepje af was, maar ik heb er wel een hele hoop plezier mee gehad.
Ik bedank iedereen voor de belangstelling voor deze Botter, hij staat nu in de stalling. :):)

Peter, een bijzonder mooi resultaat nu komt het plezier om er naar te kijken en er trots op te zijn. :)

Nou Peter je heb er een prachtig geheel van gemaakt. Ze is werkelijk prachtig geworden. Ook een mooi verslag om te lezen en te volgen. En van te leren. :thumbsup::worship:

Bijzondere mooi scheepje Peter! En nu is daar die plezier om elke dag n haar te kijk in de wete dat dit nou werklik n "job well done" was! Baie geluk my vriend. Prachtig!

De Botter is klaar, hij was in post 575 al even te zien, hier komen de laatste foto's ( misschien dat ik nog een andere stander ga maken, maar dat weet ik nog niet.)
De Aap of Bras is het laatste zeil wat geplaatst is.

Bekijk bijlage 411613

Bekijk bijlage 411614

Bij de a zie je weer een kophoutje, en b had een haakse hoek moeten zijn, die zit helaas aan de andere kant, omdat de zeilbanden naar het voorlijk horen te lopen. Af en toe moet er een compromis gesloten worden helaas.

Bekijk bijlage 411622

Nog even een kijkje in de kuip, de emmer heeft een hengsel gekregen, en de banden zitten er weer omheen.

Bekijk bijlage 411623

En toen zag ik deze foto, en ik dacht verdulleme een kier??? bij pijl c maar het is gewoon het schijnsel van de flitser op een randje wat iets hoger ligt

Bekijk bijlage 411624

Het voordek met anker

Bekijk bijlage 411625

En de stuurboordszijde

Bekijk bijlage 411626 Bekijk bijlage 411627

En dit was het dan, het heeft even geduurd voordat dit scheepje af was, maar ik heb er wel een hele hoop plezier mee gehad.
Ik bedank iedereen voor de belangstelling voor deze Botter, hij staat nu in de stalling. :):)
super afgewerkt:thumbsup:

Mannen, allemaal bedankt voor de complimenten, ik heb hier heel veel plezier mee gehad, en ik hoop jullie ook.
Ik hoop dat ik de Botter hier nog een paar keer voorbij zie komen maar dan van andere bouwers en misschien wel met nog meer mooie details, want het scheepje leent zich er echt voor.:):)

@Heinrich my friend, het is inderdaad een plezier om er naar te kijken, wij vinden het inderdaad "a job well done "

Back