De laatste dagen heb ik de spanten allemaal vastgezet, een aantal dekjes zijn voorzien van de planken.
Bekijk bijlage 339473
De spanten zijn vastgezet met legoblokjes, wat hier en daar toch nog wel met wat improviseren moest, omdat mijn valse kiel natuurlijk niet glad meer was, en de tussenruimtes tussen de spanten vrij klein is. (om maar niet te spreken over de grootte van de spanten).
De dekken zijn beplankt met Mukali hout, een nederlandse vertaling kan ik hier niet voor vinden, en de breeuwnaden heb ik gesimuleerd door de zijkant van een zwarte stift over de rand van het hout te halen.
De zijkanten van de spanten heb ik wel enigszins geschuurd, maar omdat ik de definitieve vorm van de botter nog niet weet zolang de dekenpoten nog niet geplaatst zijn, moeten ze nog verder in model geschuurd worden.
De volgende stap is het plaatsen van de dekken, op het dekje waar de mastvoet in komt na.
Ik wil eerst zien of de positie van de mastvoet wel correct is, want de tekening zegt namelijk dat de mast tegen het spant in het woonvertrek aan moet liggen, zie de foto hieronder.
Bekijk bijlage 339474