Zondag op SBS 6 om 16:25, 1e Redbull Airrace ;)

Vergeef dat ik niet alles lees? :?

Allemachtig . . . 8O

Heb net de video-opname van vannacht bekeken, en ik moet zeggen: vet cool! :P

Het aardigste is (vind ik) dat je door het veelal hoge opnamestandpunt een goed beeld krijgt van de snelheid en heftigheid van de manoevres.

Het zijn wel echte kerels, zeg!

Alleen die commentator niet, die vond het al fantastisch, iedere keer dat 'ie 'knife edge' en 'vertical roll' mocht zeggen. . .

:wink:

jan.

Ik dacht dat er ook wat fout was gegaan bij het encoderen. Maar de fout bleek bij SBS6 te liggen. Het zat dus in de uitzending. Herman heeft het "even geduld aub" stukje er tussen uit geknipt :thumbsup:

Ik was er (helaas) niet bij, als ik in de buurt geweest zou zijn, was ik zeker langs gegaan, alhoewel ik het toch ook onverantwoord vind.

Ik vraag me eigenlijk maar 1 ding af. Hoe heeft de NLA (RLD) dit goed kunnen keuren, en wat waren hun beweegredenen?. Met andere zaken zijn ze zo moeilijk, als er een papiertje mist of iets verkeerd is ingevuld.. en dit staan ze wel toe... ik snap het niet meer.

Kan iemand hier een antwoord op geven?

Cor

capriolo zei:
Ik was er (helaas) niet bij, als ik in de buurt geweest zou zijn, was ik zeker langs gegaan, alhoewel ik het toch ook onverantwoord vind.

Ik vraag me eigenlijk maar 1 ding af. Hoe heeft de NLA (RLD) dit goed kunnen keuren, en wat waren hun beweegredenen?. Met andere zaken zijn ze zo moeilijk, als er een papiertje mist of iets verkeerd is ingevuld.. en dit staan ze wel toe... ik snap het niet meer.

Kan iemand hier een antwoord op geven?

Cor

Al wat ik kan bedenken is dat ze hier goed betaald zijn door de overheid, en dat is dan nog de meest zinnige opmerking die ik kan bedenken!

De vraag is heel serieus bedoeld.
Waarom een nieuw draadje beginnen?

Goed betaald ??.... ik denk dat bedrijven als ONUR air ook liever met wat centen had gesmeten als aan de grond te blijven staan, dus daar geloof ik niet echt in.

Cor

Mensen, mensen, mensen.... (die zich aangesproken voelen)
Ik weet het, we zijn met zijn allen natuurlijk “luchtvaart experts”.
Net zoals er 16 miljoen bonds coaches zijn als het Nederlands elftal speelt tijdens een EK/WK.
Dat de RLD wordt “omgekocht” gaat helemaal nergens over.
Sommige argumenten die de “tegenstanders” geven, “geweldig”.
De RLD heeft te maken met de nieuwste EASA (European Aviation Safety Agency) regelgeving.
De naam zegt het al: Safety!!!!
Safety is first priority van de EASA.
Uiteraard heeft de RLD bepaalde voorwaardes gesteld voordat zo’n evenement mag doorgaan.
Denken jullie nu echt, voor de mensen die zich voelen aangesproken, dat de RLD, gemeente Rotterdam, REDBULL, de vliegers waarvan sommige captain zijn op airliners gebaat zijn met ongelukken???????
Ik weet het, wij modelvliegers annex luchtvaart experts, hebben uiteraard “meer verstand van veiligheid en luchtvaart” dan de professionals van de RLD.
Voorral de luchtvaart experts die er niet bij waren en bijvoorbeeld beweren dat de Maas maar 10 meter breed is.
Ten slotte zijn de mensen van de RLD maar mensen die een luchtvaart achtergrond hebben.
Tuurlijk kan je nooit 100% veiligheid garanderen.
Maar welk evenement kan dat wel?
Met andere woorden, dan moet je alle airshows inc. modelvlieg airshows (om even bij dit onderwerp te blijven) afschaffen, 100% veiligheid gegarandeerd.
Ik hoop dat ze volgend jaar terug komen ik vond het geweldig en had niet 1 keer het gevoel dat de veiligheid in het geding was.

Heb zelf ook regelmatig met de RLD te maken.
Inderdaad doen ze moeilijk tijdens een audit als er procedure fouten worden gemaakt.
Dat is 1 van hun taken.

Didier@

:proost: :proost: Helemaal mee eens.

De kans is net zet groot als dat ik nu bij ons wordt aangevallen door een poema.

Han.

Rustig jongens. Ik heb net de video gehaald met de bewuste stunt van mike boven het publiek. Ik zal zo een draadje starten waar naar hartelust gediscusseerd mag worden of dit wel of niet verantwoordelijk was. Dan blijft dit draadje voor de onverantwoordelijke onder ons :twisted: ;)

Back