Ik verlaat deze chat
Ben eerlijk en niet onredelijk
Ik zou dit hebben laten gaan, als ik niet toevallig bovenstaande zie staan.
Maar als je het op deze manier speelt, dan kun je hem krijgen ook:
Loop niet uit je nek te kletsen, Je bent MEER DAN ONREDELIJK!
Er is in Nederland zoiets anls het handelsrecht, en volgens dat recht hadden wij een bindende overeenkomst. Je bent dus nog eens oneerlijk ook.
Ik heb gevraagd wat je prijs was, JIJ hebt de prijs genoemd, NIET ik, en er was géén misverstand over je reageerde als een bok op een haverkist... er was dus géén sprake van een "hoogste bod situatie". Er waren GEEN voorwaarden, in de zin van "tenzij er dit of dat gebeurt".
Ik heb die prijs geaccepteerd, en daarmee was er een overeenkomst, die, zelfs al zou die mondeling zijn geweest, WETTIG BINDEND is. Hij stond hier zwart op wit in dit draadje en meerdere mensen hebben dat gelezen.
Vervolgens vraag ik om afhandeling, hoe we betaling en transport gaan regelen, en daarop geef je me je e-mail adres, en ik neem contact met ou op. Dat is ten tweede male een bevestiging van dat er een koop-overeenkomst ligt...
Om vervolgens min of meer per kerende post te horen te krijgen dat je dat ding aan iemand anders verkoopt OMDAT DAT VOOR JOU MAKKELIJKER IS! (en die e-mail kan ik hier wel effe kopiëren hoor, dat iedereen kan zien WAT jouw reden om er tussenuit te knijpen is geweest, je hebt het zelf zwart op wit gezet).
Daarmee onttrek jij jezelf op onregelmatige wijze aan een bindende overeenkomst.
Wettelijk gezien is er een verplichting om zoiets éérst aan de andere partij te vragen of ik daarmee accoord ben, vanwege die eerder gesloten overeenkomst.
Dus ja, je bent om de dooie donder WEL onredelijk, en NIET eerlijk.