zijn hier ook Belgische Piloten?

hey kuki, al dan niet crazy,

'k wil je niet beledigen maar wat ga je eigenlijk aanvangen met da Easystarke ? Het beginnersmodelleke bij uitstek natuurlijk, maar wat moet een doorwinterde piloot als gij daar nog mee ? Of hebt ge eindelijk het model gevonden in de categorie "indestructible" ('k hoorde ergens dat ge niks meer in luchtwaardige toestand hebt liggen... :wink: )
Enfin, ge kunt er maar plezier aan hebben natuurlijk, altijd wel fun om mee rond te tuffen en als ge het toch kapot krijgt (ge weet maar nooit of er genen hond in bijt of het onder nen auto terecht komt of zo..) :cry: : een beetje zap of andere cyano doet mirakels - kijk maar naar mijne micjrojet, uit hetzelfde materiaal gemaakt !
Enne, wat uw Cap betreft, keep the speed up, zodat ge geen tipstall hebt, 't zou zonde zijn ! Apropos is da niet nen 231 of 232? Cap 32 ? -> nog nooit van gehoord, geef eens wat info ! Hmm, ja, persoonlijk vind ik de Cap schoner dan gelijk welk Extra of Edge model in de categorie kunstvlucht, ge hebt wel goeie smaak :!:

Tot zondag misschien ? Toch maar niet mee rondvliegen daar bij d' autokes, bomen te dichtbij :!:

Grtz,
Bird

dag crashingbird,

de reden waarom ik dit toestel kocht is omdat ik binnekort een uitstapje maak van 1200 km, bijgevolg was ik dus op zoek naar een toestel die enerzijds stevig was en makkelijk te vliegen.
Dit teneinde gesleutel en werk aan de ideale setup te vermijden.

Zie ook mijn draadje : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=41217&sid=90e4dac9714eb80743c554c8fa62e1a2

Het is van February geleden dat ik nog iets gekocht had, en idd al mijn toestellen waren niet zo "luchtvaardig" meer.

de cap 32 is idd een cap 232, en dank je om te zeggen dat ik een goede smaak heb.

wie zegt dat ik daar vlak bij mrco zou vliegen???
er is ruimte zat in de ombijliggende omgeving.

vr groeten en een goede avond.

kurt

hey kurt

zeg lees ik dit goed:
de locaties worden: voetbalveld Eine?
Dat is toch vlakbij mrco, dat is toch dat veld daarnaast? neen?
Zou handig zijn, zondat, tussen de races door even gaan kijken, en even vliegen met heli.

verder veel succes met de club toegewenst

ik zou er graag zondag bijzijn als je komt vliegen, maar ben niet zeker of ik er ga kunnen zijn (examens) maar enfin, het zal er nog wel eens van komen

En als jullie in de buurt vliegen van mrco, let wel op met frequenties!
ik rij op 27 mhz, sommigen op 40 mhz, maar normaal geen 35 mhz

groeten

Jan

Beste jan,

voetbalterreinen Eine was eerste locatie.
Is uiteindelijk veranderd naar Donkmeer omwille van veiligheidsoverwegingen.

en ja, ik vlieg op 35 mhz
als ik kom vliegen, check ik zeker eerst of niemand mijn frequentie heeft.

vr groeten

Kurt

is u geraden, anders zoude wel eens met wat anders kunnen vliegen :lol: :lol: :D :lol: :D :D :lol:

@ Simen

De bijeenkomst zal plaats nemen eerder half tot eind Julie dan eind juni. :oops:
Dit omwille het feit dat veel kandidaat leden studenten zijn en nu in hun examenperiode zitten.

Uiteraard wordt iedereen via deze weg op de hoogte gehouden van verder nieuws.

dank voor het begrip en geduld

Kurt :wink:

jow gasten, srr dat ik tijd afwezig was, maar hier ben ik terug.
ik had het laatste tijden heel druk wegens examens enzo.
nu zie ik dat er al wat meerdere mensen bij zijn gekomen die lid gaan worden, dus herneem ik men taak effe die kurt me heeft gegeven.

dus wie gaat/wil allemaal lid worden? dan maak ik een lijst met al de personen op, en msch ook enkele gegevens moest het mogelijk zijn.

degenen die mij nog niet kennen, ik ben sam, ben afkomstig van zottegem en ga dus naar onze toekomstige club gaan.
ook organniseer ik de toekomstige meeting.

dus de andere vraag is, wie is geintresseerd om naar de meeting te komen?
degenen die kunnen zouden jullie dan kunnen zeggen wanneer julie vrij zijn? zodat we hem niet organniseren als iedereen op reis is :P

ik weet, ik geef jullie veel huis werk maar zo staan we ookal een stapje verder.

@kurt: proficiat met je easystarken :lol: nu ben ik alvast niet meer alleen met mijn EZ op ons toekomstig pleintje.
echt zalig ding, zeker met zen standaard setup graak je goed hoog.
als ik er mee ga gaan vliegen ga ik tot een vrij hoge hoogte en zet men motor af, ik zet me neer in het gras en laat hem gedurende 5 minuten rustig naar beneden komen en doe het opnieuw, bij warm weer wil ie echt niet naar beneden zonder motor :P

@crashingbird: idd het is een beginnersding maar ookal ben je gevorderd, ik heb er nog een hoop fun aan.

nu ga ik volgende maand met vakantiegeld twinstar 2 kopen :P

vele groeten, sam.

Samuel, niet afgaan op het aantal aanmeldingen voor de meeting, dat zal geen goede indicator zijn voor het aantal deelnemers. Gewoon organiseren, de eerste keer zeker niet te veel werk van maken, geen toeters en bellen. Uiteraard wel publiciteit op internet, naar clubs en in de bladen. Zo gauw je een datum hebt, stuur ik die aan de deelnemers die (ooit) bij ons gevlogen hebben. Verder heb ik ook nog een lijst met Belgische clubs waar ik ook e.e.a. naar toe kan sturen.

ok ron zal ik doen, bedankt eh.
zal het bespreken met kurt.

grts.

alle formaliteiten zijn achter de rug,
alle toestemmingen zijn reeds verkregen
alle info is hier reeds verstrekt

ik postte reeds eerder dat het nu wachten is op Vlarem 2.
Ik heb de Burgemeester gevraagd hier vroeger een gunstig advies in te kunnen verkrijgen.

@ Simen,

was jij nu al niet aan het vliegen in een nieuw ingerichte vliegclub?
en zo ja, bevalt het jullie?

greetz

Kurt

Zo zie je maar Simen dat dit nu net was waar ik al voor had gevreesd.!!
Ik bedoel maar dat het bij nu reeds maanden duurt omdat eerst onderzoek en navraag wordt gepleegd bij verschillende diensten en nadat al deze een gunstig advies geleverd hadden, kreeg ik de kans mijn vergunningen aan te vragen.
Jij startte een club op in minder dan 3 weken (of zoiets) en ik snapte zelf niet hoe jullie dat allemaal in orde kregen (met vergunningen enzo)
nu dit gebeurt is, ben ik er zeker van dat wij nooit door de politie of andere diensten kunenn stilgelegd worden.
Wij hebben nu eenmaal een grondig overleg gepleegd met burgemeester-stadsdiensten-politie-ruimtelijke ordening-aminal........
Vandaar dus ook dat het bij mij iets langer duurt alvorens ik tegen iedereen zeg "kom maar vliegen......."
ik heb liever zekerheid en garantie te bieden aan al mijn toekomstige leden.

alvast een prettige Zondag toegewenst aan iedereen 8)

nee, is niet opgestart in 3 weken hoor . de advokaat van de VML is ook ingeschakeld voor zonewreemde aktiviteiten, hebben juist met 3 vliegtuigen gevlogen (ELE) en klacht van jager

simendewulf zei:
hebben juist met 3 vliegtuigen gevlogen (ELE) en klacht van jager

Typisch gedrag van een jager. De mannen beweren zelf 'de groenen' te zijn en zij zijn het zogezegd ook die de wildstapel in evenwicht houdt door bvb overbodige herten (of nog liever vossen) af te knallen.
Maar owee als er een vliegtuigje vliegt wat het eventuele wild afschrikt zodat zij het niet meer kunnen afschieten. Ze zullen nog iets creatiever moeten worden dan het uitzetten & voederen van fazanten om ze dan 'in het wild' neer te leggen.
Hèhè, dat lucht op.

Dus simen, terug ontopic, hou je ons op de hoogte van de vorderingen hierrond?

Na één klacht stilgelegd? Alsof er eerst een onderzoek moet komen naar een ongeluk waarbij doden zijn gevallen. Bah, ook in België dus erkende zeikers (en niet alleen in Nederland, gelukkig ;))

Fazanten mogen alleen maar opgeschrikt worden door minstens 10 mensen op een rij (allen wonend in armetierige arbeidershuisjes en stinkend naar jenever) die al herriemakend, trommelend en toeterend, door het terrein lopen, met stokken naar/in onschuldige bosjes slaan en zo de fazanten naar de wachtende jagers, hun heer en meester, ook netjes op een rij, drijven.

Het groene front, sandaalklepperende milieubaarden in tuinbroeken ;) heeft het nog steeds niet begrepen, dieren trekken zich niets aan van modelvliegtuigen, hoogstens alleen in het broedseizoen.

een geluk hebben we, er zijn verkiezingen binnenkort , en het gebied, en het vliegterein komen van de zelfde eigenaar.
De jager was wel zo laf om anoniem een klacht in te dienen, en zo is er geen proces verbaal opgemaakt, en zijn we toch achter de klachtneerlegger zijn identiteit gekomen

Back