zijn hier ook Belgische Piloten?

locatie ziet er goed uit! Ik ben heel blij dat het geen voetbalveld geworden is. (dat is er in m'n eigen straat ook)
inderdaad zien dat het ver genoeg van de weg gelegen is... Maar de club in Haasrode bij Leuven bvb ligt volgens mij op nog geen 200m van de E40 Brussel-Luik.

watervliegen wordt in ieder geval héél interessant :-)

*****UPDATE*****

Hallo iedereen :)

Tijd voor wat nieuwe info,

Deze morgen heb ik samen met de verantwoordelijken van Ruimtelijke ordening stad oudenaarde rond tafel gezeten om het invullen en vervolledigen van de vereiste documenten.
Goed en slecht nieuws
(slecht) ten eerste heb ik een klein beetje een domper om te beginnen.
door het indienen van de Vlarem 2 vergunning kan het "tot" 3 maand duren alvorens een "go" wordt gegeven.
dit zal zeker zolang niet duren, ik ken wat mensen die de boel kunnen versnellen, de locatie aan de Donk is niet van het stadsbestuur en we dienen een goedkeuring te krijgen tot het bekomen van een vliegclub (van de oorspronkelijke eigenaars.
Ikzelf persoonlijk hoop ergens rond midden Juli 2006 van start te kunnen gaan.

ik zie er zelf veel positiefs in en wanhoop helemaal niet integendeel.
zoals ik reeds eerder zei wil ik pas van start gaan met echt alle maar dan ook ALLE goedkeuringen-vergunningen en papieren in onze zak.

ik stel voor dat alle toekomstige kandidaat -leden en andere geintereseerden ergens half Juni eens een meet en greet doen om elkaar wat beter te leren kennen en een uitstapje te maken naar het Donkmeer.
Je moet het echt zien om te kunnen geloven hoe prachtig het er wel is, wat een panorma ! !
De data voor meeting en verdere info kan je de komende dagen verwachten van ofwel mij of Samuel Speltdoorn. (we"ll keep you posted 8) !)

Verder rest er me eigenlijk nog te zeggen dat ik voor volgende week donderdag nog een heleboel administratieve zaken in orde dien te krijgen om dan vervolgens met het stadsbestuur van oudenaarde opnieuw aan tafel te gaan zitten.

Wat er echt zeker is, is dat de club er zeker komt !
ik weet echter niet 100 % zeker of het half juli 2006 of begin Augustus zal zijn, we zien wel.
Geloof me dat een club oprichten niet over één nachtje ijs gaat, dat kan ik jullie mededelen uit eigen persoonlijke ervaring (lol)
Beter om iets goed te doen lukken dan maar half.

Vr groeten

Kurt 8)

@ Samuel

op het einde van je filmpje stop je net als er een aardeweggetje in beeld komt, rechts daarvan en een eind daarvan is ons terrein :)

ohw nice wist niet dat het daar was, dicht tegen het water, leuk voor eens een boot ofzo te kopen :P
of watervliegtuigen.

hopelijk zal de fly in midden juli zijn of begin augustus want einde van julie ga ik op reis :( naar amerika :D:D moest ik iets moeten meepakken van daar, zeg et me maar.
je hebt me effe gebeld, kan je nu niet bereiken, probeer straks wel es :P

grts

haj!
ik was hier net effe deze topic aan het lezen
en den donkvijver is maar 20 minuutjes met de brommer van mijn huis :lol:
zalig dus !
je zal nog van mij horen :lol:

@ Ruben,

We kijken ernaar uit jou te mogen verwelkomen.
stuur maar een pb naar me of Samuel

@ Samuel,

geloof me dat we echt wel plaats zat hebben om niet over of rond het water te moeten vliegen, na het zien van meer dan 6 locaties kan ik wel zeggen dat dit de meest geschikte locatie is :)

Niets is wat het lijkt vanop afstand bekeken.
8)

vr groeten

Kurt

idd, zoals ik gisteren zag is er wel veel plaats zat, en mooi uitzicht

@ruben: stuur maar pb met je gegevens als je lid wil worden naar me, kurt is namelijk niet zoveel online, dus neem ik dit effe over voor hem, je naam komt dan in men notitieboek van de club waarin andere toekomstige leden staan.

van kurt mocht ik ook beginnen met een meeting voor te bereiden, die zal ofwel eind mei, begin juni worden of eind juni, aan jullie de keuze.

ruben, met wat vlieg je? ben benieuwd :P

grts

ok mensen, de meeting heb ik eindelijk af.
hij gaat georganniseerd worden eind juni, ik zal je even uitleggen wat we dan gaan doen.

dus de datum zal ergens op een zatredag zijn, eind juni.
we spreken af om 13 uur aan den donkvijver om ons toekomstig vliegclubje eens goedendag te gaan zeggen :P
daarna gaan we tevoet vanaf den donk naar de bowling in oudenaarde, onderweg kunnen we allen een leuke babbel slaan, eens aangekomen in de bowling kiezen we onze schoenen uit en gaan 2 a 3 spelletjes spelen (1 selletje duurt met ong. 5 man 45min a 1 uur.
na de bowlingspelletjes (rond 6uur 30 min.) zullen we in de bowling aan de stone grill beginnen, het eten daar is zeer lekker.
dus jullie hebben dan nog eens gegeten ook :P

als er nog ideen zjn zeg et maar, en zeg aub wie er komt, vrouw/vriendin/famillie/vienden zijn natuurlijk ook welkom, alles wordt betaald door zichzelf, en af entoe trakteren we wel eens :P , of we maken een pot.

hopelijk vinden jullie men werk goed, moest namelijk veel opzoeken en bellen, als jullie het ok vinden bel ik nog eens naar den bowling in oudenaarde en reserveer dan alles :lol:

grts, sam

Petje en hoedje af voor Samuel,

Zal echt wel leuk worden een "meet en greet"
en nadien eens lekker lol maken, wat kan het leven toch mooi zijn !

goede avond aan iedereen :)

Kurt

idd, kan wel niet zo veel meer op het net door aankomende examens, en je kent de ouders eh ;)
maja vragen enzo belm me of sms me maar op 0496754082.

grts, samuel

Vliegclub in Oudenaarde ? -> eindelijk, daar wachtte ik al jaren op !

Mogen we ook meedoen (ook m'n zoon van 12 leert beetje vliegen..) :lol:

Even voorstellen : reeds 4 jaar r/c piloot -> begonnen in Club Eole in Pottes, Henegouwen, prachtig terrein, maar een beetje ver (half uurke karren van Oudenaarde, tijd voor laden en uitladen + monteren nog niet meegerekend -> dus altijd ne halven dag nodig om ne keer te vliegen !
Ooit was ik ook van plan te gaan combatten in Nederland, maar 't is toch zo ver, en kistjes in eigenbouw, daar is veel werk (tijd) voor nodig (dus als ik ooit mijn pensioen mag halen...)
Ik heb nogal tijdsgebrek tegenwoordig, daarom dat ik eigenlijk ook van artf kleine elektrokes hou, waar ik hier de velden in Mater wel eens onveilig mee maak, maar ja , eigenlijk is 't nie veilig dus word ik graag bij jullie lid, om toch met alles in orde te zijn (er is toch nog plaats ?)
Vliegtuigen : veel te veel eigenlijk, maar toch eens een kleine opsomming :

Kyosho Trainer 40 (7.5cc tweetakt) -> zeer goed vliegend (ook alle lof van mijn instructeurs) ->total loss na 6maand (pilot error, of course ! )
Vmar Extra 300L (8.5 cc Irvine tweetakt) -> total loss na 1 maand, doch herbouwd (jaja, zelfs ne ready to fly) en na 3 jaar noch steeds luchtwaardig)
Promodels Ibis40 (bouwdoos)->vervanger voor T40, doch niet zo plezant
Robbe Disco zwevertje (voor oudste zoon) -> verschillende malen luchtwaardig geweest door piggy-back op rug trainer
Micro Jet MPX : standaard spd400 weinig stijgvermogen in deze config toch snel in lichte duik en wind in de rug, een echt duiveltje, verschillende keren herlijmd na zware chrashes (storing..., pilot error.. :cry: ) toch nog steeds mijn machien voor dagelijks gebruik (3minuten fun met 500mAh nicad bat, binnenkort up te graden naar GP1100 om toch wa langer te vliegen)
Protech depron Extra300l shockflyer/typhoon 6/3D (nu ook RIP..in 20 stukskes, maar bij weinig of geen wind was 't zeer plezant-als ne pijl uit een boog loodrecht omhoog)
GWS Spitfire (voor mijn zoon in elkaar gezet, met 350geared motor) vliegt sedert vorige week, nog te schilderen..
Robbe Concorde (in aanbouw, 2X speed 400)
Half gebouwd (blijkbaar toch een meerjarenproject ) Flair Baronette (bouwdoos van semi-schaal Fokker DR1) 1m25 voor OS4T .40 (6.5cc)

'k Wist zelf niet dat het er al zoveel waren, dan nog op mijn verlanglijstje : nee, de vrouw zegt dat het nu genoeg is (alhoewel...)

Onze frekwenties : 35.030 en 35.050 (kanaal 63 en 65 dus)

Hou ons op de hoogte aub, ook wij willen erbij zijn !

Flying grtz,

Crashing bird en Flying John (m'n oudste zoon)

Ha Kurt, bij u hier ook te verwelkomen :-)

Ik veronderstel binnen een maand ofzo in het bezit te zijn van een funjet of micrjet, kunnen we in de heuvels van mater (= de vijfweg) eens combatten ;-)

groetjes,

Tom

inderdaad je naam is niet gestolen, maar het is alleen electro he, nafteboel niet toegelaten, en het blijft zeer stil, mischien stilte voor de storm.

Hoi iedereen,

Na een lange tijd van afwezigheid ben ik er weer :)

ik heb de laatste weken enorm druk bezig geweest mijn huisje te slopen, en te renoveren, zelfs het einde van mijn verbouwing is nog niet in zicht, genoeg erover nu !

Nu even weer over de vliegclub,

Welkom aan alle nieuwe geinteresseerde mensen die wensen toe te treden.
het goede nieuws ; de vliegclub in oudenaarde aan het Donkmeer komt er zeker !

het mindere nieuws, de Vlarem 2 vergunning zal zijn tijd nemen, zonder deze kunnen we niet van start gaan. (normaal duurt dit 3 maand vanaf aanvraag ....
Binnen dit en 3 weken heb ik uitsluitsel over verschillende zaken die nu nog lopende zijn en ik kan jullie nu ook reeds mededelen dat we pas echt met een beetje geluk van start zullen kunnen gaan eind deze zomer :(
We gaan dus ok echt van start ! ! ! !
Beter echter een goede start dan een halve start, dus bij deze wens ik jullie allen reeds te danken voor het vele geduld.
We werken er keihard aan en streven ernaar een 100% operationele club te kunnen opstarten met alle papieren in de hand.

bij deze informeer ik jullie de volgende keer eens ik meer nieuws heb :)

vr groeten

Crazykuki

Kurt 8)

P.S.: iedereen mag mij steeds mailen met vragen of info betreffende de nieuwe club op :

xview@telenet.be 8)

hey dag kurt

Jan hier

Klinkt tof een club in oudenaarde

crashingbird, rij jij ook niet 1/10 (je zoon althans, John) bij mrco?

Indien ja, ik ben Jan van bij mrco

Zeg kurt, op die club, zijn daar heli piloten ook welkom? Het begint al aardig te lukken (hoveren etc.) maar ik wil natuurlijk ook eens kijken hoe het echt moet. Tegen dan zal ik wel al wat verder staan met het heli vliegen, nu gaat dat door examens trager, en nog eens dat ik voorlopig een bearring kwijt ben, maar die zijn onderweg.

groeten,

Jan

dag Jan 8)

Blij je hier te mogen verwelkomen.
Uiteraard ben je van harte welkom met je helicopter, ik vlieg zelf ook met een heli.
Tuurlijk ben je van harte welkom, het zal wel nog een tijdje duren eer ik mijn Vlarem 2 vergunning heb.
Eens ik ze heb ben ik echt met alles in orde en " a new club will be born"

Groetjes aan je pa

Kurt

idd, Jan !

John van MRCO, da's mijne zoon,

't Wordt een beetje verwarrend hier met die naam 'Kurt' ! Zowel crashingbird als crazykuki met dezelfde voornaam, maar ik denk dat deze laatste je reeds het antwoord gegeven heeft ivm het heli-vliegen. Wat betreft het terrein : ik denk dat het meer geschikt is voor heli's en kleine slowflyerkens dan voor snelle elektrovliegers (vorige week nog vloog ik met mijn Microjet bij een demoke voor mijn collega's recht een grote boom in, kwestie van een inschattingsfout en nochtans stond deze niet zo dichtbij, maar met rappe toestellen ben je al snel ver verwijderd ! Gelukkig is hij niet in de boom blijven 'plakken' maar in ondeliggend tarweveld gevallen, de schade bleek nog redelijk beperkt, en de volgende dag weer hersteld en vliegend! )

Zondag a.s. alweer race bij MRCO, hopelijk is tegen dan de modder opgedroogd ! Tot zondag misschien ? Of ben je dan volop aan 't studeren ? -> Succes met de examens en het MRCO-kampioenschap,

Grtz,

bird

Misschien dat iki Zondag evene langs kom met mijn nieuwste kistje, de Easystar.(foto's in bijlage)
ik heb me tevens gisteren een cap 32 gekocht en ben van plan hem een dezer dagen te gaan bouwen :)

Back