zijn hier ook Belgische Piloten?

Stevo zei:
nitrostar zei:
waar in Beglië zijn er eigenlijk sporthallen waar men mag vliegen? Ik heb namelijk enkele indoormodellen gebouwd en zou er graag eens binnen mee vliegen... Buiten met die wind is thet toch niet alles zene!

Sjekke,

Als je even navraagt kun je in gelijk welke sporthal vliegen. Aangezien wij Belgen op heden erkend zijn door BLOSO kun je zonder probleem in één van hun sporthallen terecht. Er zijn veel uitbaters van sporthallen die geen enkel probleem maken dat je bij hen komt vliegen.

To All,

Jongens, als iemand een vliegclub uit de grond wil stampen dan hebben die mensen mijn zegen, het is al moeilijk genoeg de dag van vandaag, als dat dan door een 15 jarige wordt gedaan, so be it! Respect gentlemen.

Stevo

Maar vindt het nogal zielig om alleen in een sporthal te gaan vliegen...
Dus zal ik mijn vraag anders formuleren: Waar gaan jullie indoor vliegen?

grtz

sjekke

In sportzaal Ridderfort te Ruddervoorde. Daar heb je natuurlijk niets aan als je van Londerzeel bent hé.

Stevo

er is een indoorclub in ronse, nog vrij groote zaal vind ik
site www.mcronse.be

bedankt dat de meesten het ok vinden dat ik wat uitleg geef over de status van de club en wat vragen stel inverband met de leden, als anderen dit niet pikken, dan moeten ze dit maar volwassen oplossen en niet meteen zich beginnen uit te kafferen op mij.

maar laten we daar nou aub over ophouden en laten we nu doorgaan over de bloeiende club =>silent flyers oudenaarde :thumbsup:

groeten, sam

even updaten men beste makkers,

ik heb met kurt wat overlegd om de fly in te verleggen naar het einde van juni, aangezien hij normaal in midden juni afspeelde heb ik dit verlegd naar eind juni omdat de meeste toekomstige clubleden studenten zijn en dus niet kunnen komen vanwege de examens, daarmee heb ik het voor degenen verlegt naar eind juni, natuurlijk onder toestemming van kurt ;)

morgen ga ik speciaal voor julie naar de donkvijver rijden om fotos te trekken zodat jullie een goed overzicht hebben hoe het er daar uitziet (is 17 km heen fietsen voor mij :P)

groeten, sam

Morgen ga ik ook naar het donkmeer om via het kadastrale plan de exacte locatie te kunnen vastleggen.(ik ben er tussen 16.15 en 16.45 uur)
De foto's die Sam zal nemen zullen jullie in ieder geval een goed beeld geven van de prachtige locatie daar.
We'll keep you all informed :D

Kurt

hey we kunnen anders eens afspreken :P
maar zal dan wel in mijn koerspak zijn, is bedoeling dat ik morgen 60 km rij (is men andere hobby :P)

groeten, sam

ok zal ik doen, zal wel denkik rond drie uur zijn :P
en mijn excuses als ik daar in koerskledij sta eh, maarja je kan niet koersen met kostuum aan eh :P

groeten, sam

zoals beloofd men beste vrienden, ben ik van mij thuis naar de donkvijver geweest (was 23 km heen inplaats van 17) volgende keer neem ik toch maar de n8 steenweg :P was via de binnenbaantjes gegaan :P

welja hier dan de fotos van ons toekomstig pleintje, het is wel gelegen nhaast een drukke weg maar voor de rest ideaal, mooi uitzicht op de hele donkvijver en er zijn nergens huizen te bespeuren, vliegtuig stuK eten nodig, drank nodig?? tis 5 minuten stappen van een delhaise :P

welja genoeg met mijn gezaag, hier zijn de fotos:

en als kers op de taart nog een klein filmpje

veel kijkplezier gasten!

groeten, sam

mooie locatie, maar heeft u de circulaire al gelezen,
200 m van gewestwegen, is zeer dicht tegen een grote weg,
maar men weet nooit.

@simendewulfwel ik weet niet echt of het dit plein wel was, had kurt zijn uitleg niet goed verstaan, kon ook ergens anders geweest zijn, maar wel in deze regio
ik zal zien of kurt zegt dat dit de juiste stek was

groeten, sam

Hoi iedereen,

Je stond op de goede plek Samuel (waarvoor dank om die mooie foto's)maar je hebt de locatie een klein beetje mis.
Jij hebt de velden gefotografeerd die net naast de weg ligt, wij zitten +/- 150 meter verder op de rechterkant.
Maar iedereen zal wel snappen hoe mooi het daar is, veel ruimte, prachtige pano's, wat wil een mens nog meer
Morgen ga ik bij de laatste stukken benodigd voor de Vlarem 2 binnenstoppen.

vr groeten

Kurt

hoe bedoel je? aan de overkant van het water? :P
want rechts daarvan was er toch een bos?

groeten

ik bedoel idd rechts :banana: , dat bos waar jij het over hebt ligt een dikke 200 meter van de kant van de weg :)
waar wij zouden vliegen hebben we rond om rond een mooie open ruimte van +/- 150 meter in diameter

Eens alles qua papieren ga ik eens foto's nemen om dan alles mooi uit de doeken te doen 8)

vr groeten

Kurt

leuk, gaan we dan eens beginnen aan de meeting?
ja mag me contacteren via msn, sms of what ever, je doet maar kurt, je kent me wel ik ben aktyd bereikbaar :P
was me wel wat ze om zo naar oudenaarde te rijden :lol: was 3 km aan een stuk zware kasseien, was goed door mekaar geschud als ik er aankwam, effe afgestapt want men benen trilden nog wat na :P :lol:

groeten, sam

by the way, als je kijkt naar het filmpje juist op het einde als het stopt, dan blijft die afbeelding nog staan, is het daar wat meer naar links aan het water? leuk dan ga ik alvast drijvers bestellen voor men minimag :P
kunnen we watervliegen.

grts

Bedankt voor de fotos sam!
Deze fotos zijn nogal nostalgisch voor mij:
In de tijd dat ik nog in het college van oudenaarde zat, moesten we altijd gaan lopen rond den donk. Het voornaamste dat ik mij herinner is dat het er swinters heeeeeeel erg modderig is!

Verder een mooi pleintje, maar misschien iets te klein om bijvoorbeeld met zwevers van 2meter en groter te vliegen? En om te landen aan komen vliegen over het water, dat wordt spannend, zeker als de batterijen leeg zijn ;-)

@dentompie: het is niet dit plein maar een ander, of het groter is weet ik niet, es vragen aan kurt.
tja als je zwever zen accu leeg is heb je nrml kans genoeg dat je hem mooi land, ik vind deze omgeving echt groot, als je vergelijkt met andere clubs, die op 10 meter liggen van de boomgrens ben ik zeer tevreden.

msch ook een idee om een watergestel onder je zwever te steken :P
heb je gemotoriseerde zwevers of met een sleper/elastiek?
doe je ook aan sportvliegtuigjes of acro, of alleen zweven? :P
srr voor de vele vragen, gwn even de leden hun vliegtuigen chekken... hey, er valt me een idee te binnen :P

zeg eens welke vliegtuigen jullie hebben en zenders, en andere dingen die jullie ook kwijt willen :P

ik begin alvast, ik vlieg met een multiplex easystar (zwever achtig model) en een multiplex minimag, mijn zender is een graupner mx-12 en ik vlieg op lipo, binnenkort ga ik op brushless vliegen, ma das voor na de examens (tegen de fly in, voor wat stuntwerk :P )

voila jullie beurt :)

groeten, samuel

Ik vlieg jammer genoeg, net als kurt op kanaal 61 (dat wordt dus om ter eerst, kurt ;-) )

verder heb ik teveel vliegers (volgens mn moeder) ;-)
van zwevers over dubbeldekkers naar jets en terug
de laatste tijd vooral kleine dingen

op mijn kristal staat 80 T dus ik kan allesinds gewoon gaan vliegen :P tenzij er iemand ook zo een heeft :P

grts

Back