Tijd voor een vliegverslag
zonet ben ik gaan vliegen met dit 3D beest.
Het was vrij winderig, soms bijna windstil enkele momenten later kleine rukwinden.
Ik checkte eerst al mijn controls en gaf vervolgens half gas om vlot tegen de wind in mijn take off te kunnen maken.
zodra mijn reflex de grond verliet wist ik meteen dat nog wat trimwerk nodig was.
Na 1 minuut te hebben cirkeltjes gedraaid had ik hem bijgetrimd.
Dit toestel is enorm gevoelig, ik testte even de rols uit en mijn ogen konden niet meer volgen.Na het loslaten van de stick, bleef ie gewoon dezelfde richting uit vliegen, enorm precies en volledig afhankelijk van de piloot.
Ik checkte waar zijn stallpunt zat en probeerde een Harrier uit, hier en daar nog wat gas bij, soms maakte ie een wenteling maar dat lag aan het feit dat ie praktisch zweefde zonder gas.
tijd voor een landing dacht ik en tegen de wind in stuurde ik hem richting landingsbaan.
De eerste landing was niet meteen mijn mooiste maar was wel geslaagd 8)
Enkele ogenblikken later stuurde ik hem opnieuw de lucht in voor een tweede verkennende vlucht.
Ik voelde reeds van de eerste vlucht dat ie wat tailheavy was, ik had mijn gereedschap niet bij om de batterij te verplaatsen, dus ik besloot verder te vliegen.
Vervolgens trok ik zijn neus omhoog en gaf ik volgas, hij schoot als een raket de hemel in, ik begon te rollen en snap-rollen en probeerde op veilige hoogte een korte mesvlucht uit, de wind speelde me serieus parten.
omdat ik compleet nieuw ben met dit toestel besloot ik hem te landen en op een kalmere dag even verder te kijken wat ie nog allemaal in petto had,De landing was net als de eerste een serieuze uitdaging.
Algemene conclusie:
Dit is echt een bom, supergevoelig en ie kan echt alles wat je maar wil, zolang je hem onder controle kan houden tenminste.
Dit toestel overstijgde mijn verwachtingen met de kracht en manouvreerbaarheid die dit toestel uit zijn mouw schudde.
ik vraag me dan ook af of dit toestel wel een goede keuze was voor mij gezien de ervaring die ik heb, hij gaat me misschien iets te snel, het is dan ook een wedstrijd toestel. :!: