Hallo allemaal,
Ik heb recent een toestel met Zenoah G62 motor overgenomen, maar ik krijg er geen vonk uit. Na wat testen en meten begin ik te vermoeden dat de powercoil kapot is. Ik ben nog niet super bekend met deze motoren, dus ik hoop dat iemand wat mee kan denken.
Bij het doormeten merkte ik op dat de zwarte draad van de powercoil continu aan massa ligt. Voor zover ik begrijp, betekent dit dat de kill switch “actief” blijft en de vonk onderdrukt – wat natuurlijk niet de bedoeling is. Klopt deze redenering?
Bij Toni Clark vragen ze €75,- exclusief verzendkosten voor een nieuwe powercoil. Zijn er wellicht goedkopere alternatieven of andere plekken waar ik zo’n onderdeel kan vinden? Of is dit echt de enige juiste weg?
Een andere optie zou zijn om het hele systeem om te bouwen naar CDI, maar eigenlijk wil ik eerst gewoon even vliegen met de G62 om te kijken of het überhaupt bevalt. Dus liever een low-cost oplossing voor nu.
Alle tips, ervaringen of suggesties zijn welkom!
Erwin
Ik heb recent een toestel met Zenoah G62 motor overgenomen, maar ik krijg er geen vonk uit. Na wat testen en meten begin ik te vermoeden dat de powercoil kapot is. Ik ben nog niet super bekend met deze motoren, dus ik hoop dat iemand wat mee kan denken.
Bij het doormeten merkte ik op dat de zwarte draad van de powercoil continu aan massa ligt. Voor zover ik begrijp, betekent dit dat de kill switch “actief” blijft en de vonk onderdrukt – wat natuurlijk niet de bedoeling is. Klopt deze redenering?
Bij Toni Clark vragen ze €75,- exclusief verzendkosten voor een nieuwe powercoil. Zijn er wellicht goedkopere alternatieven of andere plekken waar ik zo’n onderdeel kan vinden? Of is dit echt de enige juiste weg?
Een andere optie zou zijn om het hele systeem om te bouwen naar CDI, maar eigenlijk wil ik eerst gewoon even vliegen met de G62 om te kijken of het überhaupt bevalt. Dus liever een low-cost oplossing voor nu.
Alle tips, ervaringen of suggesties zijn welkom!
Erwin