Speciaal voor vaar model Fairmount Alpine van Billing Boats, heb ik de Carson Modellsport Reflex Stick Multi Pro LCD zender/ontvnger gekocht.
De aandrijving via de dubbele vaarregelaar Cti Thor24HF-2 voor de dubbele schroeven.
2 connectors van deze regelaar op linker joystick kanaal 2 en 4.
Deze zeesleper heeft ook een hekschroef en een boegschroef. Maar hoe is dat realiseerbaar?
Volgens de handleiding Carson moet de roer servo op kanaal 1.
Mijn idee was om voor kanaal 4 een Y-kabel aan te sluiten, 1 naar de regelaar, ander op de roer servo. Zou dat mogelijk zijn?
Dan kan de hekschroef op kanaal 3 en boefschroef op kanaal 1.
Stel dat de roerservo toch op kanaal 1 moet?, zou ik met kanaal 3 b.v. de boefschroef kunnen doen.
Maar hoe schakel je dan de hekschroef?
De 4 schakelaars rechtsboven op de zender zijn 3-standen schakelaars. (voor aandrijving N20 motor sleeptrommel)
De 4 schakelaars linksboven zijn tip schakelaars 3 standen. Hier kan denk ik verlichting op.
Als de hekschroef op een 3-standen schakelaar aangesloten wordt heb ik geen vaarrelaar nodig, iemand hier ervaring mee?
Als vaarregelaar voor de boeg en hekschroef heb ik 2 modellen;
De CTI THOR 4 Vaar-Rijregelaar 4A vooruit/stop/achteruit
En de CTI Thor 14 LF vaar-rijregelaar 14A-20V voorruit/stop/achteruit
Welke van de 2 modellen, kom ik niet wijs (onervarenheid) uit de beschrijving op RC-point waar ze gekocht zijn.
Het valt mij op dat er weinig te vinden is over deze zender,
De aandrijving via de dubbele vaarregelaar Cti Thor24HF-2 voor de dubbele schroeven.
2 connectors van deze regelaar op linker joystick kanaal 2 en 4.
Deze zeesleper heeft ook een hekschroef en een boegschroef. Maar hoe is dat realiseerbaar?
Volgens de handleiding Carson moet de roer servo op kanaal 1.
Mijn idee was om voor kanaal 4 een Y-kabel aan te sluiten, 1 naar de regelaar, ander op de roer servo. Zou dat mogelijk zijn?
Dan kan de hekschroef op kanaal 3 en boefschroef op kanaal 1.
Stel dat de roerservo toch op kanaal 1 moet?, zou ik met kanaal 3 b.v. de boefschroef kunnen doen.
Maar hoe schakel je dan de hekschroef?
De 4 schakelaars rechtsboven op de zender zijn 3-standen schakelaars. (voor aandrijving N20 motor sleeptrommel)
De 4 schakelaars linksboven zijn tip schakelaars 3 standen. Hier kan denk ik verlichting op.
Als de hekschroef op een 3-standen schakelaar aangesloten wordt heb ik geen vaarrelaar nodig, iemand hier ervaring mee?
Als vaarregelaar voor de boeg en hekschroef heb ik 2 modellen;
De CTI THOR 4 Vaar-Rijregelaar 4A vooruit/stop/achteruit
En de CTI Thor 14 LF vaar-rijregelaar 14A-20V voorruit/stop/achteruit
Welke van de 2 modellen, kom ik niet wijs (onervarenheid) uit de beschrijving op RC-point waar ze gekocht zijn.
Het valt mij op dat er weinig te vinden is over deze zender,