Zender binden, 2.4Ghz

Hoi,

Kon/kan het niet meer vinden hier in het Algemene topic hoe je een zender met een ontvanger 2.4ghz bind.. Daarom hier mijn vraag. Mn broertjes hebben gekloot met de zender omdat er zo'n leuk schermpje opzit, en hebben denk ik dus aan de modelgeheugens en alles gezeten. Ook hebben ze de auto nu Kyosho van Lucas genoemd, waar eerst gewoon MOD00 stond.

Dus eerst boekje gepakt, alles gepropeerd wat daar stond maar lukte niet. Toen ontvanger goed bekeken, schoongemaakt en alles in die omgeving qua stof weggehaald, en toen zag ik iets: De ontvanger heeft een led lichtje, en die knippert de hele tijd, wit en dan rood en zo de hele tijd verder. Zet ik de ontvanger aan met nieuwe batterijen, zender nieuwe batterijen en alles erin heeft het geen zin.

Ook op de zender heb ik opnieuw op MODULATE 'geklikt' en daarmee geprobeerd hem opnieuw te binden, echter zonder resultaat. Kan nu dus niet met de auto rijden omdat ze elkaar niet vinden. Weet niet of de ontvanger kapot is of dat ik gewoon iets verkeerd doe, daarom vraag ik via hier jullie hulp over hoe je opnieuw moet binden..

De zender: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTQ6MDAwMS4wMDcyLmQwMzZiNjVhJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xMDMwMzMxOTkw====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=modelcraft+n-4q&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_statu

Alvast bedankt,
Rutger

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de eerste vraag moet zijn: wat voor'n zender betreft het?

Ehm... dergelijke links werken niet, op de productpagina heb je een optie voor een "directe product link" klik daar even op en kopieer die url.

Je links werken zo niet ... Je moet de directe productlink ff copy/pasten ;)

Over het algemeen is er sprake van een bindplug/knop voor de ontvanger en een bindknop op de zender.

Knop op de zender indrukken en zender aan , knop op de ontvanger indrukken of plug in de juiste poort insteken en stroom erop. Dan zullen de ledjes gaan knipperen en bij verbinding gewoon branden.

Oke thnx, maar welke bindplug bedoel je op de zender? Die van de ontvanger zal ik wel over het hoofd hebben gezien.. Want als ik de zender uitlaat weet ik er geen, alleen TH en ST en van AUX naar OFF..

Maar ben ff mountainbiken, zie het straks wek ;)

ElektrischeRutger,

Zie de door "Savage" toegevoegde link naar handleiding, vervolgens op blz.182 "Modulate" voor het opnieuw binden van je ontvanger:
• Steek de meegeleverde programmeerstekker in de aansluiting „CH1“ (kanaal
1) (afb. 70).
• Verbind de ontvanger met de stroomvoorziening. Hiervoor kan een
afzonderlijke ontvangerstroomvoorziening op aansluiting „B“ worden
aangesloten (let op de juiste polariteit!) of een rijregelaar met geïntegreerde
BEC op aansluiting „CH2“.
• Schakel de zender in.
• Als u in het hoofdmenu (zie afb. 5) op de toets „ENTER“ drukt, kunt u met de
toetsen „+“ resp. „-“ de functie „11:MODULATE“ kiezen (afb. 71).

Dat boekje heb ik ook, heb dat ook geprobeerd, maar dat lukte niet.. Probeer het straks nog een keer, anders maak ik morgne bijj mn moeder wel een filmpje..

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Oke thnx, maar welke bindplug bedoel je op de zender? Die van de ontvanger zal ik wel over het hoofd hebben gezien.. Want als ik de zender uitlaat weet ik er geen, alleen TH en ST en van AUX naar OFF..

Maar ben ff mountainbiken, zie het straks wek ;)

Als dat de namen die op je ontvanger zijn gedrukt vraag ik mij af als je wel de juiste ontvanger hebt. Let even op dat 2.4ghz geen standaard is en dus ontvangers van een ander merk niet zomaar werken.

Ten eerste: OP de ontvanger zit GEEN knopje, alleen 3 stekkertjes, een rode die in 'B' zit en 2andere zwarte die in CH1 en CH2 zitten. Programmeerstekkertje heb ik er nooit bij gekregen, dus daarmee kan ik het niet doen.
Als ik het dan probeer met alles erin, alles eruit, de rode in CH1 of B, het heeft allemaal geen zin, het ledje blijft gewoon knipperen. Terwijl in het boekje en de site staat dat het daarna continu moet gaan branden.

In de ontvanger bleek wel een beetje zand te zitten, heb dat er allemaal uit gehaald en leeg gestofzuigd, dus daar kan het niet meer aan liggen. Nu zit ik te denken dat OF de ontvanger is kapot, of ik moet iets verkeerd doen, en misschien moet ik dat programmeerstekkertje bestellen..

Weet iemand nog iets of wat er aan de hand kan zijn?

Als je het nieuw hebt gekocht heb je dat kabeltje maar je zult dan bij het uitpakken er geen aandacht aan gegeven hebben. Overigens zou het spelen met de zender niet de binding met de ontvanger moeten kwijt maken...

Maar ehm...
Dat boekje heb ik ook, heb dat ook geprobeerd, maar dat lukte niet.. Probeer het straks nog een keer, anders maak ik morgne bijj mn moeder wel een filmpje..

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Hoe kan je het geprobeerd hebben als je het kabeltje niet hebt? Dit is duidelijk een post waarbij ik mij afvraag als je wel richting ons correct/eerlijk bezig bent...
Het mag duidelijk zijn dat het zonder dat bindplugje niet gaat lukken....

Het plugje verbind alleen de buitenste 2 pennen, als je een oude kapotte servo hebt of misscien een oude PC met dergelijkestekkertjes kan je zelf even een dergelijke stekker maken.

Het plugje verbind alleen de buitenste 2 pennen, als je een oude kapotte servo hebt of misscien een oude PC met dergelijkestekkertjes kan je zelf even een dergelijke stekker maken.[/QUOTE]

Huh, dus je bedoelt dat ik zelf zo'n bindplugje maak? Kapotte servo heb ik sowieso niet en van een PC ook niet denk ik, mn vader heeft een 2laptops en mn moeder daar hebben we 2Macs, die hebben dat niet..

En geloof me, ik heb dat boekje geprobeerd en wat jullie zeiden, maar niks lukte dus.. Zou je zo'n bindplugje ook gewoon bij een lokale modelbouwinkel kunnen kopen, zoals Quartel ofzo? Dat is het dichtst bij me in de buurt..

Groet,
Rutger

En geloof me, ik heb dat boekje geprobeerd en wat jullie zeiden, maar niks lukte dus.. Zou je zo'n bindplugje ook gewoon bij een lokale modelbouwinkel kunnen kopen, zoals Quartel ofzo? Dat is het dichtst bij me in de buurt..

Ik geloof je dus niet want als je de handleiding gevolgd hebt had je al kunnen aangeven dat je dus niet zo'n bindplugje hebt en had je de procedure niet kunnen volgen.

Maar bij Quartel maak je best kans, en anders met een los servokabeltje zoals het filmpje hiervoor. (die kabeltjs zijn te koop)

Ik wist al dat je een bind plug nodig had, dat stond ook in het boekje dat ik had, maar ik dacht dat het zonder ook wel kon en heb dat dus steeds geprobeerd. Dan maar morgen naar Quartel ofzo, en haal ik wel zo'n bindplug..

Hoi,

Kon/kan het niet meer vinden hier in het Algemene topic hoe je een zender met een ontvanger 2.4ghz bind.. Daarom hier mijn vraag. Mn broertjes hebben gekloot met de zender omdat er zo'n leuk schermpje opzit, en hebben denk ik dus aan de modelgeheugens en alles gezeten. Ook hebben ze de auto nu Kyosho van Lucas genoemd, waar eerst gewoon MOD00 stond.

Dus eerst boekje gepakt, alles gepropeerd wat daar stond maar lukte niet. Toen ontvanger goed bekeken, schoongemaakt en alles in die omgeving qua stof weggehaald, en toen zag ik iets: De ontvanger heeft een led lichtje, en die knippert de hele tijd, wit en dan rood en zo de hele tijd verder. Zet ik de ontvanger aan met nieuwe batterijen, zender nieuwe batterijen en alles erin heeft het geen zin.

Ook op de zender heb ik opnieuw op MODULATE 'geklikt' en daarmee geprobeerd hem opnieuw te binden, echter zonder resultaat. Kan nu dus niet met de auto rijden omdat ze elkaar niet vinden. Weet niet of de ontvanger kapot is of dat ik gewoon iets verkeerd doe, daarom vraag ik via hier jullie hulp over hoe je opnieuw moet binden..

De zender: Conrad Electronic - System Information

Alvast bedankt,
Rutger

Ik wist al dat je een bind plug nodig had, dat stond ook in het boekje dat ik had, maar ik dacht dat het zonder ook wel kon en heb dat dus steeds geprobeerd. Dan maar morgen naar Quartel ofzo, en haal ik wel zo'n bindplug..

Ik zie je het er anders niet over hebben ... Niet in je eerste bericht en niet in de rest ......

Back