Zelfbouw RC brandstof auto

• Topicstarter Topicstarter RC_Olivier
  • Startdatum Startdatum
R

RC_Olivier

Guest
Omdat ik met een gebroken been thuis zit te vervelen bedacht ik om een RC brandstof autotje in elkaar te gaan zetten.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lukt mij denk ik wel om zoiets in elkaar te zetten.

Ik denk dat julie wel weten welke kit ik moet kopen, en waar. Ik zoek een mooie maar betaalbaar (€200) paket.

Kunnen julie mij helpen met het uitzoeken? 8)

Een zelfbouw brandstof kit voor 200 euro bestaat volgensmij niet, die beginnen vanaf een hogere prijs.

Bedankt voor die site, maar ik zoek echt een compleete zelfbouw auto.

Vanaf welke prijs beginnen die dan? En waar kan ik die het beste online bestellen?

Moet je naar tamyia autos kijken, altijd zelfbouw en niet zo duur. :)

Je kunt ook voor 229,- bij rcshoproal een HPI EVO3 halen, die uit elkaar schroeven en weer in elkaar zetten.

let wel, das zonder electronica, dan ben je minstens zo'n 100 euro verder...

Wat het goedkoopste is is denk ik een Tamiya Nitro Force (e250) auto te kopen. Deze is leverbaar als een kit versie zonder zenderset.
Auto:
http://www.jmf-racing.nl/1000009578125e11b/1000009578125e11e/10000096740e1be19.html
Zenderset:
http://www.jmf-racing.nl/10000095db09c5c01/10000095791262649.html
Als je deze 2 bij elkaar opteld zit je al op zo een 315euri. Hierbij komt nog je startsetje (vulflesje, glowshot, glowshotlader, wielmoersleutel, gloeiplugsleutel) en dan ook nog Brandstof, afterrunoil en luchtfilterolie erbij kopen, verzendkosten betalen. Als je dit zo opteld zit je in totaal al snel op zo een 375euri in totaal. Dit is dus zo een 175euro over je budget heen :cry: .
Link voor startsetje:
http://www.rcfun.nl/product_info.php?products_id=4234

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen een kant en klare auto aan te schaffen en deze zorgvuldig te demonteren en dan weer te monteren (2x zo veel tijd)(ik weet niet of je dit wil?). En ondertussen mischien ook nog klijne aanpassinkjes maken. Als je een goedkope rtr wil moet je kijken naar een Carson Stormracer. Deze kan je bij www.2brothersrc.nl kopen voor 219euri. Voor dat geld krijg je m rijdend mee en kan je dus voor je 219euri thuis rijden zonder nog extra kosten. En ze helpen je me het inrijden/afstellen van je auto. Het is natuurlijk raadzaam om zelf nog een paar liter nitro erbij te kopen. En mischien nog een ander luchtfiltertje (hoeft niet, kan wel).
Als je dan 250euri neerlegt heb je een redelijke auto met nog een goed luchtfilter en een paar liter nitro zodat je nog ff voortkan.
Ik raad je voor de stormracer een ander luchtfilter aan omdat de standaart filter nog wel eens verstopt kan raken of zand gaat doorlaten. En in zo een kan een filter van 10euri een motor van 100euri sparen.

Ik hoop dat je heb kunnen helpen.

Kyosho Alpha 3 is incl zender etc.

Je moet er ook dan nog wel vulfles, benzine, gloeiplugstarter + lader bijkopen.

Maar denk dat je zelf beter eens kunt gaan kijken wat er allemaal te krijgen is in een goede winkel.

Voor 200 euro zul je een stuk beter af zijn met een leuke tweedehands !

Heb je uberhaupt al een idee wat voor auto je wilt ? On road, off road, 1:10, 1:8 of misschien zelfs 1:5. Alleen recreatief of wil je ook circuits gaan rijden etc etc etc

Er zijn diverse topics over een leuke beginnersauto op dit forum, kijk daar maar eens rond.

Succes, en laat ff weten wat het geworden is.

Arisjuh zei:
Moet je naar tamyia autos kijken, altijd zelfbouw en niet zo duur. :)

uhum...tamiya is een van de duurste merken. Ik zou eerder naar protech ofzo gaan kijken. Ik denk dat je bijna geen zelfbouw kit krijgt voor die prijs...je kan het altijd proberen :P

voor 230 heb je bij maasmodelbouw nu een nitro shaft
met alles (ook 1 liter brandstof)
alleen heb je nog 12 baterijen nodig

maar dit is niet wat je zoekt neem ik aan

maar die is wel in elkaar gezet
als ik zo zie zijn er bijna geen merken meer die kits leveren

de wedstrijdmodellen en ss kits van hpi
en voor de rest bijna niets meer kit

ik zie wel bij RC fun een serpent 705 voor 225 staan maar is echt alleen een chassis met wielen zelfs zit er geen motor en uitlaat bij

kijk hier maar 4de van onder

http://www.rcfun.nl/index.php?cPath=181&sort=2a&page=2

groejtes Bas

Bij verspaget in Eindhoven Hebben ze een Carson Irmscher V8 geheel gelagerd met 2-bak en rijklaar. (alleen nog benzine) voor 294,50.

LINK

De 2e van boven.
Met een mooie body ook nog eens.

Ps: beterschap met je been :lol:

Is zo'n Tamiya 1:8 statisch model als bouwpakket niet wat ?
Erg mooi gedetaileerd en de nodige bouwtijd.

Nua2002 zei:
Hey,

Ik zag laatst een reclame dat je zelf je auto kon bouwen (rc dan he :D) en dat is deze link: www.bouw-je-eigen-bmw.nl
Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Bedankt

:evil: !!!!!!!!!!!NIET DOEN!!!!!!!!!!!! :evil:

Het begint heel goedkoop, maar het wordt steeds duurder. En je wil niet stoppen omdat je dan je 1ste 100euri hebt vergooit, dus je gaat maar door en door. Maar uiteindelijk wordt je gen@@id voor enkele honderden euro's (lees meer dan 500). En dan kan je een keer per week een wiel ofzo vastzetten. Dus dan ben je oven een half jaar pas klaar. En over de kwaliteit niet te spreken natuurlijk............BAGGER: er staan geeneens merken bij, en het ziet er allemaal erg plastic uit.

Je kan het beste dan nog ff 50euro doorsparen en een leuke Stormracer aanschaffen. Dit is een redelijk goede auto. En prijs/kwalitiet = hoog! Mensen die de auto al hebben zeggen ook dat hij zn geld waard is.

Over de prijs heb je gelijk, hij is erg duur, uiteindelijk dus meer dan 900 euro... En je bent geen half jaar bezig, maar 2 jaar. Even over de kwaliteit, hoe weet jij dat? En het is een thundertiger...

Jasper van Ittersum zei:
Over de prijs heb je gelijk, hij is erg duur, uiteindelijk dus meer dan 900 euro... En je bent geen half jaar bezig, maar 2 jaar. Even over de kwaliteit, hoe weet jij dat? En het is een thundertiger...

Gister stond er nog in een afkraaktopic van deze bouw-je-eigen-bmw.nl auto dat het merkloos was.

humm....dat was eerst ook al van deagostini. Een alpha 3 kostte totaal 730 euro!!! je kan hem dan toch beter in de winkel kopen.

Ik heb even op de site gekeken van "NUA2002". Je krijgt 90 (!) delen. Alleen de eerste 2 delen zijn goedkoper en de rest is 19,95. Je krijgt er dan 2 voor 19,95. Tel uit je winst:

19,95 x 90 : 2 = 879,75!!! Hij wou graag onder de 200 euro blijven.. Maar het is wel een leuk idee hoor NUA!!

wel merkloos dus....En je moet inderdaad je startset nog helemaal kopen + besturing. (100 euro)

Hij heeft ook wel wat voordelen: bijv. versnellingsbak, alu uitlaatbocht + uitlaat.

Maar als hij merkloos is, valt ie eigelijk al af.

Back