Zeehaen - 1:37.5 - From Dutch Explorer Abel J. Tasman

Ik denk als je de ogen van de leeuw weer dicht zet het iets beter toont. En dan mogelijk alleen een licht deukje er in moet drukken. Met een eventuele wash komt er dan zelf een dieptewerking in de ogen?

Dit vind ik al een hele mooie poging marcus, als je dit nog een beetje bijschaaft, en dan schildert, dan lijkt het volgens mij al heel aardig :rofl::rofl:

Bedankt voor het commentaar en de likes.

Nadat alle boegspriet latjes grof geschuurd waren ben ik begonnen met het passen en bij schuuren van de onderste latjes. Deze gelijmed en de volgende dag als het goed droog is bij schuren zodat het een beetje vloeiend loopt. Daarna hetzelfde gedaan met de tweede latjes en de derde, vierde and de vijdfe.
337 Fluit, Zeehaen bowsprite pc2.jpg

338 Fluit, Zeehaen bowsprite pc3.jpg

339 Fluit, Zeehaen bowsprite pc4.jpg

Dit process heeft me 3 weken geduurt. Met de kerst heb ik ook veel dagen niet aan de fluit gewerkt.

Als alles goed droog is dan verder aan de leeuw werken en wat hout snijwerk doen maar dat kan ook in Sculpey klei.

Marcus

Kiik ik naar verschillende bouwverslagen en kom ik erachter dat ik de gaten voor het touw van de ankers heb vergeten te maken. :frustie: (boy, am I dumb) :stout:
I denk dat ik de gaten op een hoek (angel) kan maken want ik heb niet zoveel zin om de latjes eraf te halen.

Marcus

Laat het sloopwerk beginnen.
Fluit, Zeehaen boegspriet sloopwerk.jpg

All het balsa en veneer weghalen. De boeg is 4mm dik dus 4 kleine gaatjes en vergroten naar 5mm. Vier koperen buisjes aan de binnenkant gedeeltelijk zwart verven en er in de lengte in lijmen. Nieuw balsa en veneer er weer in en is als goed als nieuw.

Marcus

Jammer, hoop extra werk Marcus maar als het weer in orde is dan heb je ook wel weer een goed gevoel. Succes;)

Back