Zeehaen - 1:37.5 - From Dutch Explorer Abel J. Tasman

De boeg delen geschuurd met de schuur machine en ze zien er veel beter uit. Dit was de laatste dag dat ik buiten kon werken en schuren is buiten werk. Ook al sluit ik een shop stofzuiger aan het geheel het blijft een stoffige bedoeling.

20201210_153610.jpg

Marcus

Niet echt een update. Ik heb de bandzaag (hoe heet dit in het Nederlands? ) de laatste 2 dagen uitgeprobeerd en been er zeer tevreden mee. Ik heb van de woodworkers club veel planken van 6cm breed, 2.54mm dik en 1 lang gekregen en heb walnoot van 5mm dik gezaagd.

Voor de boegspriet ga ik wat overnieuw zagen nu dat ik de dikte van mijn eigen planken kan zagen.

I wish I had the bandsaw before I started scratch building. It would have made my life so much easier. In the past I sanded large pieces of wood to the measurements I needed it to be and this was a lot of work and wasteful.

Did was gemakkelijker in het Engels dan in het Nederlands.

I wish I had the bandsaw before I started scratch building. It would have made my life so much easier. In the past I sanded large pieces of wood to the measurements I needed it to be and this was a lot of work and wasteful.

Did was gemakkelijker in het Engels dan in het Nederlands.

Ik wou dat ik die lintzaag had gehad voordat ik begon met scratch bouwen.
Het had mijn leven een stuk eenvoudiger gemaakt.
Vroeger schuurde ik grote stukken hout naar de afmetingen die ik nodig had en dat was een hoop werk en verspilling van hout.

upload_2020-12-16_18-29-48.jpeg

Een lintzaag is een zaag die bestaat uit een eindloos lintvormig zaagblad van enkele meters lengte dat om twee wielen van de lintzaagmachine heen wordt gespannen. ... Tegenwoordig worden lintzagen aangedreven met behulp van een elektromotor.

Valt mee die leeuw. Zeker van voor en zijn onderlijf is goed debuut. Het hoofd op de zijkant mag nog wel iets bijgewerkt.
Maar knap dat je een poging waagd en iedere keer wordt je er beter in.

Ik vind het goed geluk:worship: en knap gedaan, misschien wat Stephan zegt hier en daar iets modificeren. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back