Zagi

Heylow

Ik zit weeral met een klein probleempje.
Ik heb hier nog ergens een zagi liggen van Zagi.com, het spijtige aan deze toestellen is dat ze van een ander materiaal zijn gemaakt dan de meeste zagi's.

Ik gok erop dat het een EPP- vleugel is en zoals jullie weten wordt een zagi normaal gezien "bespannen' met een kleeffolie. Echter, deze folie wil absoluut niet kleven aan het toestel...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals het gebruiken van Bison lijmspray, maar tevergeefs geen resultaat.

Heeft iemand een tip voor me?

Alvast bedankt, Mario

Kleeffolie,zeg je.Dus er zit lijm aan de ene zijde.Proberen de lijm warm te maken zodat hij "vloeibaar" word.En zal dan zo een betere hechting geven op het EPP.Kan je doen met een strijkbout of met een gewoon strijkijzer.
Als de info juist is zou het moeten lukken.Maar ik denk het wel.

Mmm,

Weer iets stoms gezegd, Mario.

Ik bedoel van die gekleurde tape, waarmee de meeste zagi's bespannen zijn. Maar die wilt maar niet blijven kleven.

houtlijm met water verdunnen
fifty fifty zal ik maar zeggen
goed roeren en dan met een kwast erop smeren

zal veel beter gaan

je kan ook bison spuitlijm gebruiken maar dat vindt ik een grote bende

succes

Wel, dat ga ik beslist eens proberen.

Die bison is idd een grote troep, als je niet oplet.
Ik laat wel iets horen of het gewerkt heeft, want ik ben het beu om met een vliegende dweil rond te trekken.

Mario

Mario,

ook de bespantape (plakband) kan je met een warme strijkbout strijken.
Alleen moet je dan niet teveel warmte gebruiken anders krimpt de tape teveel door de warmte.
Eerst even oefenen op een proefstukje.

Ben benieuwd wat voor jou het beste gaat werken.

Hans

hey Mario :wink:
ik heb nog niet zo lang gelden mijn zagi opnieuw getaped, want deze was op de cap vorig jaar een aantal keren echt HARD de grond in gegaan :P
ik heb eerst de hele zagi ingespoten met een spuitbus van 3M, een zwarte, ik weet echter niet meer juist hoe dit product heette(zal ik even navragen op de club) , maar de tape plakt nu stukken beter!

greetz Bavo

hey heb je al iets geprobeerd?
de spuitlijm die ik gebruikt heb, was 3M 77, een zwarte bus, kweetniet oof je het zo kan vinden :oops:
greetz

Back