X ray t2 008 lipo-ready krijgen

Ik heb net een tweedehands T2 008 rubber eu spec gekocht en zou graag met lipo's willen rijden. Aangezien er op een T2 008 nog niets voorzien is voor lipo's , ben ik op zoek naar de beste manier om deze conversie uit te voeren.
Aangezien ik normaal met 1/8 offroad rij, heb ik al enkele forse lipo's liggen maar aangezien die 25 mm hoog zijn vrees ik dat die te groot uitvallen.
Weet iemand welke grootte er zo maximum in krijg?

Alvast bedankt

De accu's zijn allemaal globaal 25 mm dik heb die van mij net opgemeten.
Ik weet niet of je met de auto wedstrijden wil rijden of dat je hem voor recreatief gebruikt.
De oplossing met de t 008 kan je proberen om ringetjes onder je upperdeck te zetten maar ik weet niet echt zeker of dat lukt omdat het upperdeck ook je centerpully op zijn plek houd.
Je kan ook de lipo iets buiten je bodemplaat laten uitsteken en dan vast zetten ..

Gewoon kijken waar je hem het beste kan plaatsen maar de t2 008 is gebouwd voor accu cellen en niet voor lipo's de 009 is dat wel daar is het upperdeck ook iets hoger van..

Groeten

John

Ik zou recreatief willen beginnen maar toch naar een af een toe een wedstrijdje willen meepikken (normaal stock of superstock).
Gewoon ringetjes gaat alleen achteraan, vooraan zit de pully vast aan de upperdeck.
Is het een probleem dat de lipo er iets uitsteekt (wedstrijden, gewicht, kwetsbaar,balans,...)?
Er bestaat ook een lipo conversie kit voor de T2 008 waardoor het upperdeck verhoogt wordt tot hetzelfde niveau als de T2 009 maar ik twijfel dat dan een 25mm lipo er onder past (ergens gelezen tot 24 mm). Die kit is trouwens heel moeilijk te vinden.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Misschien een kleine foto hoe jullie dit opgelost hebben.

Johan

Gewoon een accu brace kopen, ik rijd ook wedstrijden met de T2008EU met lipo zonder problemen.
Ik rijd met stickpack lipo's, moest alleen redelijk wat plaklood bijplakken om het gewicht van 1350 gram te halen.

Laatst bewerkt:
Lipo en Xray T2 008

Je kunt best met lipo en de Xray T2 008 rijden. Alleen is de auto ontworpen in de tijd dat de lipo's nog maar 23.5mm hoog waren. ( 4200mah/30c ). Die passen dan ook zonder dat er wijzigingen aan de auto nodig zijn. Om 25mm hoge lipo's te gebruiken kun je idd het best de lipo braces van de T2 009 kopen.

Ik heb zelf een t2 en rij ook me lipo's. In de t2 is het helemaal drama. De intellect lipos zijn iets lager. Ik heb een 4200 mah en die is iets van 23 mm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een t2 en rij ook me lipo's. In de t2 is het helemaal drama. De intellect lipos zijn iets lager. Ik heb een 4200 mah en die is iets van 23 mm.

Dikke onzin, er zijn zat mogelijkheden, bij stickpacklipo kun je de brace gebruiken wat ik ook doe, bij die dikkere lipo's het tape wat bijna iedereen gebruikt, en de hulpstukjes voor op het chassis zodat de accu niet verschuift passen zelfs van de T3 op de oudere T2. De lipo stickpacks zijn alleen veel lichter zodat je lood moet bijplakken, en dat wil weer ideaal als je de brace gebruikt, dus opties zat.
Zie foto's, beetje veel flits daarom lijkt alles bijna wit door de reflexi op het plaklood.
100_1714.jpg

100_1715.jpg

100_1716.jpg

Als je kijkt naar een foto van een oorspronkelijke t2, zit er een boogje waar de accu zit. deze heb ik dus weggehaald. het is een foto van een zippy andere hangt aan de oplader.

full

De T2 008 heeft dezelfde bulkheads als de 009 en kan dus ook uitgevoerd worden met de opties die bij de T2 009 in de doos zat.
Speciale carbon/graphite pads (top deck delen) die onder je top deck te monteren zijn.

Werkte altijd prima bij de 009.

Image view

Linkje is naar de Xray site.

Back