Willem barentsz kolderstok - fred

Toch even een kleine rectificatie van mijn kant. Iets op internet plaatsen moet je wel heel duidelijk en zorgvuldig doen en dat heb ik niet gedaan, daarvoor excuses als het verkeerd is over(aan)gekomen. De firma Kolderstok heeft voldoende touw bijgesloten, ik heb zelfs een overschot van de andere maten touw, zie foto. Schuld ligt inderdaad bij mijzelf, stengewanten is naar aanleiding van Piet zijn verslag op mijn model gezet, ook ik vind dit mooier. Deze wanten worden normaal niet zo gedaan. Een tweede puntje is dat ik inderdaad wat ruim ben geweest met het touwwerk. Bovenaan de masten is het een enorm priegelwerk en ik vond het makkelijker om dan maar wat extra touw te pakken om de knopen wel te kunnen maken.

ondertussen al een mail gekregen van de firma Kolderstok (Hans), er wordt gewoon touw naar me opgestuurd. Waar vind je deze service tegenwoordig nog? Ik ken die fabrikanten in ieder geval niet. Hans, dank je wel.
60FD851D-B16B-4DAF-A8D7-38B0243D4095.jpeg
Overschot aan touwen, ik weet ik moet nog wel wat touw gebruiken maar weet zeker dat ik van alles wel overhou.

Het is bij mij niet verkeerd overgekomen
Het was ook niet kwaad bedoeld hoor. Ik weet net zoals de anderen dat je service onovertroffen is en je bouwdozen normaal voldoende van alle materialen bevatten.

Bruggelingen hebben nu eenmaal de faam graag te plagen (sarren?) en intussen weet ik ook al wie er tegen kan. :D

Ziet er net als de WB weer picobello uit Hans….top:thumbsup:. Kan niet wachten om hieraan te beginnen maar eerst toch de WB afmaken.

Aha met ingang van dit nieuwe jaar geen notitie blokjes meer bij een bestelling maar een compleet pakket, das pas service van onze Admiraal... :D:D
Maarruh, veel succes strakjes met de bouw van deze Batavia, en die ga ik uiteraard met heel veel belangstelling volgen hoor Fred, succes nog met de afwerking van de WB

Laatst bewerkt:
Ik zat even te bladeren in de bouwverslagen Heinrich en kwam jouw Batavia tegen, lijkt er wel op :thumbsup:. Da’s ook een mooie van je.

Zo…en dan ben je zomaar even een dag verder. Fokkera moest er maar aan geloven. Het “naaien” van de zeilen van Pietsan gejat :worship:, overigens gebruik ik zijn bouwverslag ook continue. Kardeelblok met de Ra opgehangen.
EBD12570-ABC9-4A23-922D-BA0B273CC05A.jpeg
Aansluitend ook gelijk de toppenanten geplaatst. Ik heb de kraaltjes en sledes wel gebruikt (helaas geen foto van gemaakt), is wel een aanrader om dit voor de toppenanten te maken deze zaten nu continue in de weg.
Hierna de brassen gedaan.
71450484-9F38-408C-A548-02A066565DCD.jpeg

nog lekker losjes.
CCB81268-36DC-4E81-89DC-BC5B71004F48.jpeg

En aangespannen.
79645171-3208-44B9-AC5C-55D7C17C95B0.jpeg

Mooi op 1 lijn beide brassen vanaf de zijkant gezien.
21A0E14B-95F9-4521-9F6A-1E99DC8339F1.jpeg

Vooraanzicht.
9743FBEF-940F-4644-ABA9-CA415F1CF69E.jpeg

Boelijnen vast losjes opgehangen. Het wachten is nu todat de belegpunten op de boegspriet goed vastgelijmd zitten. Nu eerst de rotzooi maar weer eens opruimen.

Aha met ingang van dit nieuwe jaar geen notitie blokjes meer bij een bestelling maar een compleet pakket, das pas service van onze Admiraal... :D:D
Maarruh, veel succes strakjes met de bouw van deze Batavia, en die ga ik uiteraard met heel veel belangstelling volgen hoor Eric, succes nog met de afwerking van de WB

Dacht deze doe ik in alle stilte, er zijn al genoeg Batavia verslagen geweest.

Nooit zal dit deug Fred! Iedere bouwer drukt zij eigen stempel af oo de bouw wat jouw Batavia weer iets uitzonderlik maakt! :weetnie: Enne, ik kan niet nouw mij klapstoeltje terugdra - China is ver!

Back