Wie kan me even verder helpen ! !

• Topicstarter Topicstarter @peter@
  • Startdatum Startdatum
@

@peter@

Guest
Hallo beste forumleden,

Mijn beide vleugelhelften van mijn toekomstige sleper zijn net beplankt.
Het zijn styropor vleugels met een balsa beplanking.
Nu kan ik aan de verdere afwerking beginnen maar heb twee vragen alvorens verder te kunnen bouwen.

1 : Ik moet nu de rolroeren en de flaps uitsnijden.
Hoe kan je dit het beste
doen op een propere manier.

2 : voor de servo's maak ik vierkante vleugeldoosjes die ik dan inplak in het weggefreeste gedeelte. Maar hoe moet ik nu die servo's stevig bevestigen in deze vleugel doosjes.

IK hoop duidelijk geweest te zijn en wacht op jullie oplossingen

Alvast bedankt Peter

1.Decoupeerzaag met een fijn zaagje, dan beide kanten voorzien van scharnierlijsten en aan de kant van het roer afschuinen.

afb19871.jpg

2.Je zou de servo's ook zo kunnen plaatsen;

HPIM1843.jpg

Grt.

Alvast bedankt voor de pictures.

De servo's inbouwen gaat wel lukken daar de vleugel dik genoeg is om ze rechtop in de vleugel te plaatsen.

Als een decoupeerzaag goed gaat zal mij dit ook wel lukken. de flaps wil ik shuin afsnijden. Daar zal ik dan een hulpmiddel moeten voor zoeken want mijn arm van mijn decoupeerzaag in niet lang (diep) genoeg :?:

groeten peter

Opzich gaat een lang stanley-mes ook wel, maar dan "loopt" het mes nog wel eens weg, met de nerf van het hout mee. Het is goed te doen, maar dan is het aan te raden eerst op het hout af te tekenen waar je wilt snijden, dit dan eerst op het hout te snijden, en vervolgens het piepschuim wegsnijden. Zo krijg je geen weglopend mes.

Grt.

Back