Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Een governer heet voluit 'Head speed governer' en is bij echte heli's niks anders dan de gashendel. Bij modelheli's is het een mechanisme wat probeert het door jou ingestelde rotortoerental constant te houden binnen de grenzen van het beschikbare motorvermogen.
Makkelijker gezegd, hij geeft gas of laat gas los als dat nodig is om je headspeed constant te houden.
...dus in functie van hetgeen je aan de heli vraagt : als je zachtjes aan het rondvliegen bent, wordt de motor weinig belast, als je veel collective geeft, wordt hij veel meer belast. Ofwel los je dat op door je pitch- en throttlecurves op elkaar af te stellen (hoe meer collective, hoe hoger het toerental), ofwel heb je een governor die dat automatisch voor je doet aan de hand van de belasting.
Ik vlieg altijd met govenor en daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Het zorgt voor een mooi constant toerental waardoor de response van de heli ook mooi constant is. Ook heb je geen gezeur met gas curves edg. Pitch mooi linear zetten en govenor aan en klaar
Ik vlieg zelf met Kontronik regelaren maar een clubgenoot heeft een Castle Creations en die loopt ook erg mooi.
Met brandstof is de afstelling van de motor ook erg belangrijk want een motor die op een 4takt punt zit bv zal veel moeten worden bijgeregeld door de govener wat de staart niet echt leuk kan vinden. Zolang de aandrijving erg netjes loopt werkt een govenor ook super.