Niet dat ik het voor de eerste keer doe, hoor, ik heb denk ik al tientallen servo's gemonteerd, maar ik loop altijd tegen hetzelfde probleem op. En wellicht weten jullie een supereenvoudige oplossing. Ik monteer nu de servo's in de vleugel van mijn nieuwe Extra. In die vleugel zitten 2 balkjes, met een tussenafstand van 29mm. De servo is 28mm lang. Het ding zou dus zo op z'n plaats moeten schuiven, ware het niet dat die stomme draadjes in de weg zitten. Bij de Dymonds die ik gebruik zitten de draden zelfs halverwege de behuizing, niet onderaan. Ergo, ik moet de servo's tussen de latjes door wurmen, schuin en met enig geweld. Of ik moet de latjes verder uit elkaar zetten, maar dan houd ik weinig vlees over voor de schroefjes. Een constructie waar je de servo vanaf de zijkant in schuift zou leuk zijn, maar vaak is dat niet toe te passen. Ik heb ook wel eens een stukje van de montagelat weg gevijld, maar deze servo's die ik nu gebruik worden met 2 i.p.v. 4 schroeven gemonteerd, en die schroef komt dan zeer dicht bij de rand van het hout.
Wat zie ik over het hoofd? Hoe doen jullie dat simpel, snel en eenvoudig? Ik zou wel servo's met onderaansluiting willen hebben, lijkt me voor de montage heel eenvoudig.
Wat zie ik over het hoofd? Hoe doen jullie dat simpel, snel en eenvoudig? Ik zou wel servo's met onderaansluiting willen hebben, lijkt me voor de montage heel eenvoudig.