Hallo, Ik wil een snellader gaan kopen die zowel 12 als 230v aan kan. Ik wil er mijn accu mee opladen van mijn marder en mijn Futuba 3PK. Kan je deze ook tegelijkertijd opladen ? Ik wil graag jullie mening hier over. b.v.d. Marco
Ik heb sinds kort een Robbe Reflex lader met lcd scherm, dit is geen snellader en werkt helaas alleen op 220V. Omschrijving: Perfecte lader voor zender- en ontvanger accu's. Werkt volgens het 'reflex'-systeem, dus nooit meer last van het geheugeneffect of luie accu's. Uitgerust met LCD display waarop de capaciteit van de geladen accu zichtbaar is. Geschikt voor NiCad en NiMH en er zit ook een ontlaad funktie op de lader. Ik moet eerlijk zeggen hij werkt echt super, mijn 2500mah Vapex batt in de 3pk zender laad hij op tot ruim 2600mah en slaat daarna automatich af en gaat over op drupel laden. eens per 20 X laden laat ik hem ook een keer ontladen en de batt werken echt prima hier mee. Hetzelfde verhaal telt voor de ontvanger accu. die trouwens tegelijk met de zender accu geladen kan worden. Ik heb hem gekocht bij Muco in Alkmaar en daar was hij 135 euro, het is de Robbe 8147. Hoop dat je wat aan deze info hebt, en suc6 met je aankoop ;-)
ik gebruik een propeak prodigy lader, deze is 12 volt, ik gebruik hem thuis met een voeding. Hij kan alle types batterijen laden, nicad nimh lipo en loodaccu's, en nicad en nimh ook ontladen. hij kan ook de batterijen refreshen, dus ontladen/laden/ontladen/laden en dat zo vaak je wilt, het aantal keer is instelbaar evenals de laad en ontlaad stroom, dit alles is af te lezen op het schermpje. Ik vindt het een erg fijne lader!