Welke motoren zoek ik.

• Topicstarter Topicstarter Supermane
  • Startdatum Startdatum
S

Supermane

Guest
Ik ben begonnen aan het bouwen van een vliegtuigje. De bedoeling is dat hij erg klein en erg simpel moet zijn.
Ik heb een ontwerp gemaakt in SketchUp en dat ziet er zo uit:
Vliegstuk.JPG

Nu is vanuit het ontwerp natuurlijk te zien dat de vliegtuig 4 motors moet hebben met propellors.
Ik ga het ontwerp in balsa bouwen. Ik heb geen specifieke maten bepaald. Ik ben van plan om het geheel te bouwen rondom de motors, rotors en de electronica.
vliegstuk2.JPG

Ik zoek nu dus de meest kleine en simpele motortjes die op electriciteit werken en waar dus kleine propellors op kunnen bevestigd worden. Die genoeg kracht genereren samen, om een kleine(50gr) contructie verticaal de lucht in te krijgen.

Hebben jullie enig idee? Al is het maar een uitschelding van dit idee? Alle tips, suggesties en opmerkingen zijn zeer welkom. Ook over het ontwerp zelf.

ik heb even geantwoord in jouw topicje bij gevraagd, beste is dat je op deze "ufo" ook nog een giro steekt, hoe ga je dat ding vooruit en achteruit / laten sturen?

grts

Ik ga de vliegtuig eerst stabiel de lucht in te krijgen en dan weer terug. Een van de bedoelingen van het vliegtuig is dat de rotors geen schade moeten kunnen aanrichten en ze beschermd worden. Ik wil namelijk niet bij landingen heel voorzichtig en moeilijk landen maar tot dicht bij de grond komen en dan gewoon neervallen.

Ik zat te denken aan twee manieren om de sturing te regelen.
1-De sturing wil ik doen door de motortjes apart te regelen met een PIC 16f628A. Door een motor op een andere snelheid en kracht te laten roteren kan je de vliegtuig in verschillende richtingen manouvreren.
2- Een andere manier waar ik aan dacht is het gebruik van gewichtjes. Met een servo kan ik dan een gewocht door het voertuig verplaaten waardoor ook het zwaartepunt en dus de richting kan veranderen.
3- Nog een andere manier is door roeren met servo's. Dit bevestigd op de cirkels van het voertuig.

Een gyro zou het alleen maar moeilijker en ingewikkelder maken denk ik. Ik wil het simpel houden. Hoe zou een gyro helpen met het vliegtuig?

Naar mijn idee krijg je zoiets zonder gyro's niet aan het vliegen. Ja, misschien 1 take-off en daarna kun je het bij elkaar vegen.....

Niet lullig bedoeld, maar denk dat het echt een berg complexe electronica vereist om het fatsoenlijk aan het vliegen te krijgen.

Ok maar weet dan niemand waar en wat voor type motors ik moet zoeken ?

Volgens mij heb je hier toch een antwoord op je vraag gekregen.

2 minuten zoeken in Google levert deze pagina op.

Hou wel in je achterhoofd dat je iets wilt bouwen wat niet standaard is. Er zullen weinig mensen zijn die hier ervaring mee hebben en dus ook weinig mensen die je bij het ontwerpen / bouwen kunnen helpen.

Maar dat bedoel ik.
Waar moet ik nu op zoeken ? Op brushless motoren? Op Brushed motoren? Op electric motoren? Op speciale motoren waar ik de naam niet van wist?

Die link die je me gaf zijn dat allemaal motoren die geschikt zijn voor propellors. Ik wilde alleen maar een naam of omschijving van de onderdelen die ik nodig heb zodat ík kan zoeken.

Dank je voor de link.

Back