Welke lipo voor een Sonic Wake 36 v2 boot?

Discussie in 'Speedboten' gestart door victorb, 22 jan 2025 om 23:44.

1. victorb

victorb

Lid geworden:
    woensdag
    Ik zie door de boten het bos niet meer. Ik heb naast mijn boot ook nog een Traxxas Rustler met 3c 5000mah 11,1 volt 25c sustained en 50c Burst.
    Als ik 2 van deze accu’s met een verloop kabeltje gebruik kan ik een paar keer heen en weer varen en dan stopt ie abrupt en kan ik mijn opblaasbootje op gaan pompen om m te halen.
    Als het goed is zou de boot bij bijna lege accu’s langzaam moeten gaan varen zodat ik m naar de kant kan varen.
    Welke accu’s zou ik moeten aanschaffen? Waar doe ik nu goed aan? Liefst ook een beetje langere runtime.

2. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Is de boot nieuw?
    Is de ESC goed ingesteld (cutoff)?
    Hoe oud zijn de accu’s?
    Heb je de accu’s voorverwarmd?

3. victorb

victorb

Lid geworden:
    woensdag
    Accu's zijn 4 maanden oud. Ik heb begrepen dat ze minimaal 100c moeten zijn. Ik hou de huidige accu’s gewoon bij mijn auto en wil nieuwe aanschaffen. Instelling ESC cutoff is fabrieksinstellingen. Ik zou ook niet weten hoe ik dit kan wijzigen. Voorverwarmen, behalve dat ze uit een 20 graden kamer komen, heb ik niet gedaan.
    De hoofdvraag (om niet teveel af te willen dwalen) is welke accu of accu’s ik het beste kan gebruiken voor de boot.

4. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Niet om flauw te doen, maar Google is hier echt je vriend. De meningen zijn verdeeld. Van 5000 tot 8800mAh komt voorbij. Op 6S is de 120A ESC bij optrekken uit een bocht waarschijnlijk vol belast. 120/5=24C dus 50 C zou ruim voldoende moeten zijn. Alles daarboven is extra marge.

Kijk ook even of de flexas soepel loopt.

5. victorb

victorb

Lid geworden:
    woensdag
    Bedankt voor je bericht.
    Google is niet altijd je beste vriend, er komen zoveel verschillende, goed besloten naar boven. Ik had op iemand die ervaring heeft met deze laars gehad. Er zijn ook apparaatjes die je op elke accu kunt aansluiten, waardoor een alarm wordt gegeven als de cellen onder een bepaalde spanning komen, dat is misschien ook een idee.
    In de winkel adviseren ze 2 “3s” lipo's 120c 5600 of 5800 mah. Ik denk dat ik het maar eens probeer.
    Als de boot dan weer abrupt stopt, mag zij mij vertellen wat er mis mee is. Zit per slot van rekening garantie op.
    Wat is flex as betreft, die zit kaarsrecht op de motor maar als ik m met de hand iets ronddraai vind ik wel dat er een behoorlijke weerstand is. Wellicht is dat normaal, ik weet het niet. Ik zal in de winkel eens voelen bij zo’n zelfde boot of dat hetzelfde aanvoelt.

6. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Haal je de flexas na elke vaart uit de boot?
    Schoonvegen en drogen?
    Pas vóór de volgende vaart weer ingevet in de boot zetten?

Groeten, Jan.

7. victorb

victorb

Lid geworden:
    woensdag
    Precies dat ja. Ik heb er pas 2x mee gevaren en 2x met een rubberbootje moeten roeien om m op te halen :-(

Deel Deze Pagina