Welke BL motor + ESC + Lipo

Als beginner, maar fanatiek bouwer heb ik een vraag mbt de electronica. Ben nu bezig met een Climaxx Compact Electro en heb daar de aanbevolen motor bij gekocht.
Echter er is van Hollein nu ook een Piper(le) onderweg naar Nederland de in elkaar gezet moet worden en o wat kijk ik daar naar uit. :D
Bij de Climaxx ging het allemaal zo rap dat ik gewoon vergeten ben foto's te maken voor een bouwverslag... Ik heb me nu voorgenomen dat bij de Piper wel te doen!

De Electronica wil ik bij hobbycity gaan kopen, daar heb ik zowieso eea te bestellen... maar....
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Afgezien van het feit dat ik een (beter) alternatief zoek voor de aanbevolen Himax 2816-1220 zoek ik daar ook een passende (voordelige) regelaar bij en ook de Lipo's om eventjes mee vooruit te komen.

Wie kan me daarin helpen?

Als beginner ...
Leesvoer voor tijdens de donkere dagen:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

The E Zone: The Web-Zine for Electric Powered R/C Aircraft
-> FAQ
en
General Electric Discussions - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight
-> Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight

... Ben nu bezig met een Climaxx Compact Electro ...
Lijkt me dat je daar de handen vol aan zult hebben, ziet er rap uit.
Heb je deskundige hulp/vlieginstructie/club?
Je kunt in je profiel je woonplaats/regio aangeven, erg handig, misschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.

Ron, bedankt, vooral hier heb ik wat aan!
Heb meteen mijn profiel aangepast... Woonplaats Valkenswaard...
Neen, ik heb me (nog) niet aangesloten bij een vliegclub, heb wel gezien dat er een in Valkenswaard is dis die ga ik maar eens bellen.
Hulp krijg ik niet, ben helemaal autodidactisch bezig zullen we maar zeggen, vallen en opstaan... Maar ik moet toegeven dat er heel erg veel te lezen valt op deze site en ook op bijvoorbeeld duitse sites en dat is erg prettig... ik merk ook dat forumbezoekers erg behulpzaam zijn! :thumbsup:
Ik hoop dat ik in de toekomst zo ook anderen kan helpen!

Bouwen is 1 ding... daar beleef ik veel plezier aan, maar nu vliegen... kijk daar erg naar uit maar ook tegen op!
Ik zal vanavond eens een plaatse schieten van de climaxx.... en proberen hier te posten.

Laat vliegtuig controleren voor dat je het bekleedt, dan is alles nog goed zichtbaar en bereikbaar.
Met deskundige vlieger naast je hoef je niet bang te zijn, hij neemt de starts en landingen voor zijn rekening. Daarboven heb je hoogte genoeg om fouten te maken, instructeur heeft tijd genoeg om in te grijpen.

Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL&B:
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina
-> clubs
Modelvliegen op Airtoi - RC model Airplanes from Amsterdam by Toine Martens
-> clubs

Laatst bewerkt:
Ff OFF topic

Maar bayliner

Maar hoe krijgen jij het voor mekaaar om dat linkje :

Ron, bedankt, vooral hier heb ik wat aan!
zo te krijgen. Ik wil dat ook graag ZO doen, maar ik kan precies enkel de link posten:???:
Ik bedoel dus dat jij "hier" zoals een link post en wil graag wete hoe je dat doet:D, i know, off topic maar ja...
Groete
Jan

Jan,
Als je in die post van Bayliner even op "quote"klikt en dan rechtsboven de uitgebreide tekstverwerker aanzet (knopje met a/A erop) dan zie je precies hoe hij het gedaan heeft.

Bayliner, misschien is de database (sticky bovenaan in het electro-vliegtuigen forum) ook wel handig om eens te bekijken.

Bouwen is 1 ding... daar beleef ik veel plezier aan, maar nu vliegen... kijk daar erg naar uit maar ook tegen op!
Ik zal vanavond eens een plaatse schieten van de climaxx.... en proberen hier te posten.

Als je een zender hebt mag je m'n easystar wel een keer lenen (of ga inderdaad naar een club). Ik heb het me ook zelf geleerd (en nog bezig) maar het was buitengewoon lastig om zonder ooit gevlogen te hebben gevoel te krijgen voor het afstellen van zo'n ding. Je leest wel zwaartepunt etc maar als je de effecten merkt (en je vliegt voor de eerste keer) is het vaak al te laat. Zeker met die mooie (balsa) toestellen van jou. Het is niet heel erg moeilijk maar je moet het een keer gedaan hebben zullen we maar zeggen. (Of je moet gewoon zelf een EZ* kopen, dat vliegt altijd, kan nauwelijks kapot en je leert er een berg van als je een paar keer bent gaan vliegen).

Zit midden in een verhuizing en heb m'n radio in de opslag gezet volgens mij, geen spoor van te bekennen (1 mei komt alles er pas weer uit :puppydogeyes: )

Als je in die post van Bayliner even op "quote"klikt en dan rechtsboven de uitgebreide tekstverwerker aanzet (knopje met a/A erop) dan zie je precies hoe hij het gedaan heeft.
Of de uitgebreide versie van de tekst-editor kiezen door onder het tekst-invoer-veld te kiezen voor 'meer opties' en gebruik maken van de link knop
createlink.gif
. In je profiel kun je aangegeven welke je standaard wilt gebruiken, in jouw geval dus WYSIWYG (What You See Is What You Get)

Laatst bewerkt:
Back