Welk type motor voor kyosho p-51 1.80 meter

He hallo,

Ik heb pas een kyosho p51 mustang gekocht met een span van 1.80 meter. Wil graag weten welke motor ik nu het beste in kan bouwen.

Nu ben ik zelf wel gecharmeerd van tweetakt benzine motoren (1:40) maar hoor rond mij heen geluiden dat je beter een b.v 4 takt 120 fs kunt pakken ,ivm realistisch geluid ivm schaal.

Tweetakt zou wat meer kettingzaagachtig klinken.

Tweetakt benzine in natuurlijk wel zuiniger en volgens mij een stuk betrouwbaarder ivm uitval.

Ik zou graag een advies van jullie ervaren vliegtuig vliegers willen wat te doen???

Alvast bedankt voor je reactie.;)

Bonkie.
 
Ik heb nog nooit een viertakter gehat op mijne modellen.

En de meeste grotere schaalkisten die ik ken vliegen 2 takters .

Mvg Johan
 
De enige reden waarom de grote schaalvliegers met 2-takt vliegen is omdat er bijna geen grote 4-takt motoren aangeboden worden op benzine. Zou zelf ook voor een fs120 gaan. Inderdaad een realistischer geluid. Meer trekkracht onderin.
 
Zou dan eerder voor een Saito 125 gaan, is een stuk lichter en vindt ik persoonlijk wat mooier klinken en lopen.
 
motor p51

He hallo,

Bedankt voor de reactie's alvast.

Zag ook de four-stoke benzine motor van Saito,de fg 20....:p

Is dat misschien iets voor in de p-51????
 
De fg-20 heeft veel koeling nodig. En dat gaat volgens mij in de neus van een p-51 niet. Zou voor dat toestel ook voor de fa125 gaan.
 
mmmmmm

mmmmmmmmm,

Ziet er goed uit.:D

Bedankt voor de tip !!!!!!

Heeft iemand ervaring met dit type motor en wat zijn de bevindingen???

Weer bedankt voor de info.

Bonkie.
 
Motor voor P-51

Hoi Eric,

Die RCV 120 weegt 1000 gram volgens de opgave.
Een Saito 125 weegt 620 gram.
Een Saito lijkt me helemaal geen slechte keuze voor je Mustang.

Greetz,
Frank
 
Heeft iemand ervaring met dit type motor en wat zijn de bevindingen???
Ikzelf niet maar Arvid een ex-user op het forum wel (misschien komt ie ooit nog eens terug :roll: ).

Hij had hem op zijn Corsair zitten, starte en liep goed, beetje mee lawaai maar zijn grootste vijand was toenertijd koeling.

De motor liep snel warm en verloor daardoor vermogen.

Dus kan wel maar dan wel goed koelen met baffles.

Ik zou voor de Saito gaan :yes:
 
dle 20 cc

Hallo,

Er is ook een motor van DLE uitgekomen ,20 cc benzine.

Misschien ook wel iets???:confused:

en anders wordt het gewoon de saito,realistischer geluid en een bewezen motor.

Groet.
 
Saito 125

Hallo gasten,

Ik wil het draadje graag afsluiten ivm aanschaf Saito 125.:p

Bedankt voor de reacties en tot laterrrrr.

Bonkie.
 
Back
Top