Welk model zien jullie graag in GFK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in het goede subject zit, maar ik wist niet precies waar ik het thuis moest plaatsen.

Ik heb een vraag aan jullie allemaal. Ik wil gaan beginnen met een nieuw project. Dit project zal meer zijn om het leren maken van mallen en het daarna maken van een romp uit deze mal.

Omdat er toch wel wat kosten aan verbonden zijn om een mal te maken, wou ik vragen aan jullie welk model jullie graag zien/hebben. Het toestel waar de meeste mensen op stemmen heeft dan de grootste kans om gemaakt te gaan worden. Ik zal later dan ook kits uitbrengen zodat ik de kosten een beetje kan vergoeden.

Dus laat jullie stemmen los, vermeld er ook bij of het electro / brandstof / edf enz. zou moeten zijn.

groeten Paul

Een laagdekker, geschikt als 2e kist, snelheid ongeveer 100-120 km/u. Uiterlijk: gestroomlijnd. Niet duurder dan 150 euro. Brandstof, ongeveer 5-10 cc. Vleugel gewoon ingedekt piep of een ribbenvleugel. Ik hoop dat ik het je nu moeilijk genoeg heb gemaakt :wink:

Groeten Laurens

Hoi laurens,

Op zich een leuk idee wat je hebt, maar ik raad het een beginner af om als 2de kist een gfk model te nemen. Dit omdat hij toch nog in de leerfase is en er dus nog redelijk grote kans is op schade. En bij een gfk model komen toch andere reparatie technieken kijken dan bij houtbouw

Misschien wel nog andere ideeen??

groeten Paul

Een leuk hellingzwevertje bijvoorbeeld?
Klein rompje, gfk vleugel, koolstof staart, gfk stabilo of V-staart.

Ikzelf zou graag een gfk-model zien van of een Pilatus PC-7/PC-9 of een Embrear EMB-312 Tucano.
Spanwijdte rond de 1500mm en gewicht niet al te zwaar zodat een electro-aandrijving ook nog tot de mogelijkheden behoort. ;)
Machtig mooi toestel vind ik dit. Ik ben nu zelf een Tucano in houtbouw aan het bouwen, maar als er een in gfk (met een niet al te hoge prijs) verkrijgbaar is, sta ik als eerste in de rij. :lol:
Even een plaatje :P :
tucano.jpg

@ Joost en Hans,

Aan gfk vleugels en stabilo's ga ik me nog niet begeven, ik wil eerst leren om rompen te maken, vleugels soppen is volgens mij toch weer iets heel anders.

Een zwever is opzich een mooi idee, maar ik ben er nog niet uit wat het gaat worden. Ik wacht nog even af, misschien komen er nog meerdere reacties

groeten paul

salamander zei:
@ Joost en Hans,

Aan gfk vleugels en stabilo's ga ik me nog niet begeven, ik wil eerst leren om rompen te maken, vleugels soppen is volgens mij toch weer iets heel anders.

Ga voor de uitdaging, maak een Twin-Jet achtig ontwerp.
Niet echt al te vleugelig, ( niet zoals een zwever tenminste ).

een SZD 51-1 Junior, de zwever waar ik in het echt ook mee vlieg. spanwijtte van een meter of 4.
of een JSF, X-35

Groeten Halmar

gallteuge15.jpg

jsf.jpg

Als we het dan toch over zwevers hebben: wat mij trouwens ook een erg mooi en interessant model lijkt, is een U-2.
Zie ook een draadje op rcgroups: U-2 mini fan 480
(Dit toestel wordt (volgens de ontwerper iig) in de toekomst door RBC als kit aangeboden.) :P
Helaas volledig houtbouw, en een gfk romp zou dus erg welkom zijn. ;) :)

Hebben jullie misschien ideeen voor de iets kleinere rompen :?

Want een U2 is een vrij lang model, en een zwever met 4 meter spanwijdte, dat wordt ook een flinke mal.

Die F-35/X-35 is een mooie kist en zal zeker tot een optie behoren.

Wat denken jullie van een F-16 voor een minifan. Dit model trekt mij ook wel aan. Ik heb genoeg dingen in mijn hoofd zitten, maar om ze allemaal te maken is ook weer zoiets. Daarom dit draadje, misschien dat er om een bepaald toestel veel vraag was.

groeten paul

hoi paul, jepe fiber atelier levert een hele mooie f16, helaas is mij deze aan de stevige kant qua prijs.
ik zou een f16 in minifan size die wel betaalbaar is zeer op prijs kunnen stallen.

Die U-2 van rcgroups heeft een romplengte van +- 1m en een spanwijdte van 2m. Valt dus wel mee. (vind ik zelf in ieder geval).

De F-16...tja...erg mooi toestel, alleen hier zijn al zoveel van te krijgen. Mij persoonlijk lijkt het interessanter een toestel te kiezen wat nog niet (of weinig) te verkrijgen is. ;)

Ik weet dat er meerdere F-16 modellen bestaan, maar dit zijn allemaal 90mm uitvoeringen. De jepe versie is ook voor 90mm en niet minifa. Mensen die een kleine budget hebben, hebben het dus moeilijk om zo'n 90mm kist te financieren. Want de fan's en motoren voor 90mm izjn niet de goedkoopst. Met een minifan is het ook niet erg goedkoop als je borsteloos gaat, maar het is wel ongeveer de helft van een 90mm

Het is tuurlijk mooi als je een onbekendere kist bouwt, maar van de F-16 zijn er al meerdere gemaakt en dus veel informatie te vinden. Wat toch wel handig is bij de bouw van zo'n kist.

Maar laat maar horen wat jullie ervan vinden.

groetn Paul

Het is tuurlijk mooi als je een onbekendere kist bouwt, maar van de F-16 zijn er al meerdere gemaakt en dus veel informatie te vinden. Wat toch wel handig is bij de bouw van zo'n kist.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back