Wat voor brandstof vliegen jullie?

Wat voor brandstof vlieg jij?

• Total voters
    36
Ik ben erg benieuwd wat voor merk brandstof jullie vliegen en hoeveel % Nitro deze is.

Indien jouw merk niet in de lijst staat mag je hem als reply even toelichten. (meer in de enquête toevoegen kan niet)
Mensen die electro electro vliegen mogen niet te stemmen :rolleyes:

Als je kon kiezen tussen normaal of low smoke (geef effect op power) welke zou je dan kiezen, en waarom? (ik ga ervan uit dat ze hetzelfde kosten)

Laatst bewerkt:
Ik draai ook Optifuel, ik meng echter altijd de 20% met de 30% zodat ik 25% overhoud, dat bevalt mij het beste.

Weet niet of ie in Nederland gemakkelijk verkrijgbaar is maar ik hoor van mijn leverancier dat ie in België steeds moeilijker te verkrijgen is !!

Ik vlieg met coolpower 30% in mijn nitroheli's daarnaast meng ik euro 95 met castrolTTS in verhouding 1:40 voor de Benzin Trainer

Ik vloog Wildcat 30% maar omdat dit moeilijker te verkrijgen werd geswitched naar Merlin 30%.
Zeker zo goed, zoniet betere prestaties met mijn heli's.

Verder heb ik van alles getest.
WildCat CY mix goed spul, maar te duur in verbetering ten opzichte van regular.
Coolpower 30%, deed pijn aan mijn ogen
Tornado 5%,10%,15%, 30% uiteindelijk prima spul nu ze er geen wonderolie meer in hebben zitten in de30% versie. (maakt bruine spikkels op de uitlaat)

Laatst bewerkt:
ik vlieg al weer 2 jaar met tornado 15 % en beide uitlaten zijn ondertussen wel bruin .
maar prima spul en het goedkoopste als je wat meer inkoopt.

hoi ik vlieg mijn futura nova met een lottle cabrateur op 0-nitro
en 12 % airosyc competitie olie
vermogen beetje gelijk aan 5%tornado
niet 3d maar gewoon leuke stevige rondvlucht
met een tankje 450cc ongeveer 20 min
kost me de 5l ongeveer 14,50 euro

gr hub

Valt mij op dat de C10 van Quartel er niet bij staat, bij ons (ZLC) vliegt zo'n beetje iedereen er mee met goed resultaat;)

Mag ik deze discussie weer even aanzwengelen met twee vragen?

1. Is brandstof die een jaar lang onaangeroerd in plastic cans heeft gestaan (vorstvrij) nog goed bruikbaar?

2. Welke brandstof zouden jullie op dit moment aanraden voor een beginner met Raptor 50 (OS Max 50SX (zonder blauwe koelribben)) ?

Bedankt! :)

De vraag heb ik eens bij Wildcat en Coolpower neergelegd.
De antwoorden varieerden tussen 3 tot 5 jaar.
MITS... Het niet direct op een koude betonnen vloer staat.

Welke aan te raden....
Een brandstof die goed verkrijgbaar is in jouw regio
En met 100% synthetische olie (dus niet tornado) om bruine plekjes op je uitlaat te voorkomen.

Merlin,
Wildcat
Coolpower
Optifuel
Rapicon

Back