wat gaat er fout???? help

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door helpme, 31 jan 2011.

1. helpme

helpme Guest

hallo

voor mijn profielwerkstuk hebben we het over modelraketten.
    vandaag eerste raket geprobeert te lanceren. maar hij knalde gelijk uit elkaar.
    de raketmotoren zijn van weco C6-3 wat is er mis gegaan??
    we hebben de raket ontstoken met visco lont wat er bij zat.

alvast bedank

2. pollekepop

pollekepop

Lid geworden:
    16 dec 2009
    ontplofte raket

Op dit forum zit ook Pascall ,en die had vroeger van zijn vader uit Amerika vele raketten.
    Ik meen mij te herrinneren dat er ook een prop inde raket zat, die op het eind van de ontgrading eruit vloog om de parachute vrij te laten komen voor het landen.
    Ik meen mij te herrinneren ,dat wanneer deze prop te hard aangedrukt was, de lucht dus ook niet kon ontsnappen waardoor de raket explodeerde!!
    Was trouwens wel een spektaculair zicht, zo n explosie!!:rolleyes:
    Maar zoals gezegd ,stuur een bericht naar Pascall op dit forum ,en hij zal je zeker alles vertellen:):) ,groeten van Polleke

3. sjors

sjors

Lid geworden:
    27 jun 2005
    Onbetrouwbare raketmotoren. Misschien hebben deze motoren onder wisselende omstandigheden opgeslagen gelegen?? of het zijn hele oude motoren??

Optie brandvrije watten te vast in de raket geloof ik niet in, dan had je een probleem gehad bij het uitstoten van de paracute. Maar ik lees hier over een explosie direct na ontsteken : klap motor. je bent niet de eerste die dit mee maakt.

volgens mij heb je met Estes motoren minder last, al zijn er vast mensen die dit met estes ook al eens hebben mee gemaakt.

4. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Das gek, Sachsen motoren klappen zelden.(net zo vaak als Estes )

Waar ze wel last van kunnen hebben is de kou. Op de een of andere manier kunnen zwartkruit motoren slecht tegen lage temperaturen. Ik meen mij nog een cato te herinneren van 7 H100 motoren die mijn 15 kilo raket verpulverden tot hele kleine stukjes.
    Dat was ook bij temperaturen net boven het vriespunt.

Als een C6-7 klapt kun je gewoon brute pech hebben, of de temperatuur kan te laag zijn geweest. Als je ze bijvoorbeeld in de schuur bewaard waar het s'nachts vriest dan kan dat een oorzaak zijn.

Als de motoren nat zijn geweest kunnen ze ook klappen, de casing (die papieren koker is dan een beetje bobbelig).

Of je hebt een slechte persing. maar dan is het hele doosje slecht.

Om uit te sluiten dat je een slechte persing heb kun je er een in de grond laten afbranden. Zorg dan wel dat hij een nacht binnen in huis gelegen heeft anders is hij nog steeds steen koud en dat werkt ook niet.

Deel Deze Pagina