Wasa sectie uit 1628

Verdorie..... ik wordt wél in de gaten gehouden zeg......;)
Oké, Erik had gelijk, keek niet naar de schouders, vandaar mijn vergissing.....
moet hij zijn. (volgens mij schreef ik dat ook:confused:)

(Pffffff wéér door de mand gevallen.......)

Even serieus.
Wat ik gezien had maar niets over geschreven is inderdaad de schouderpartij. Echter is het lastig te veranderen. Dit omdat het plaatje wat je kreeg ook geen nek heeft en de schouderpartij hoog zit.

Om die reden zou ik daar niets aan doen. Het is een model naar waarheid van het origineel, niet naar hoe het anatomisch hoort. Just my 2 cents

Even serieus.
Wat ik gezien had maar niets over geschreven is inderdaad de schouderpartij. Echter is het lastig te veranderen. Dit omdat het plaatje wat je kreeg ook geen nek heeft en de schouderpartij hoog zit.

Om die reden zou ik daar niets aan doen. Het is een model naar waarheid van het origineel, niet naar hoe het anatomisch hoort. Just my 2 cents

Niet helemaal waar, het origineel die ik gepikt heb van een winkeletalage in Eindhoven heeft de armen boven het hoofd, de variant met de armen omlaag heb ik zelf bedacht om dichter bij het origineel op de Wasa te blijven (hier is het zelfs onduidelijk of er wel echt armen opzaten)

full

full

Het eerste proef ontwerp.
full

Ook is het relatief makkelijk om het alsnog aan te passen (nieuwe schouders een fractie naar beneden en naar achteren, en zoals Erik terecht opmerkt, de overgang op de borstkast wat lager en vloeiender aan te brengen). Dus als er een aantal toeschouwers het onnatuurlijk vind uitzien, neig ik er toch naar om het wel te veranderen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach zo... Ik had echt de indruk dat het plaatje van de Wasa was. :p
Heb je mij goed beet...
Maar dan zou ik ook de schouderparij iets aanpassen. Ik denk zelfs dat je dit voorzichtig bij kunt snijden. Tenminste als de greenstuf echt uitgehard is.

Ja, zit ik verdorie serieus naar een anatomische foto te kijken, krijg je dit....

Aan de stand van de handen van het beeld lijkt het inderdaad dat Klaas gewoon af en toe niet weet wat hij schrijft en hij zich opdrukt.

:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

(Hihihi - gniffel gniffel)

Hmm, maar wel die foto van dat beeldje in het zwembad laten staan hoor!

Update

De schouders zijn bewerkt met mesje en schuurpapier, vervolgens de overgang naar de borstkas vloeiender gemaakt met een pietsje greenstuff en hiermee de illusie dat de oksels wat lager zitten.

Vervolgens met verf aan de slag gegaan.
Als voorbeeld had ik de volgende kleuren:

full

En hier het uiteindelijke resultaat:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi gelukt. Da's nog wel eens mijn probleem. Dat ik te snel tevreden ben met iets en er later spijt van krijg. Forum helpt dan om kritischer te kijken en het aan te pakken wanneer het nog kan :)

Zeer mooi gelukt. Da's nog wel eens mijn probleem. Dat ik te snel tevreden ben met iets en er later spijt van krijg. Forum helpt dan om kritischer te kijken en het aan te pakken wanneer het nog kan :)

Herken mezelf hier ook in. Uiteindelijk toch blij dat er een stok achter de deur zat om het beter te doen.

Back